Після тривалих обговорень та узгоджень, нарешті Державтоінспекцією міста Києва була погоджена схема організації дорожнього руху в межах першого пускового комплексу велосипедного маршруту “ж. масив Троєщина – Європейська площа”, зокрема, рух Парковим мостом та вул. Труханівською.

Ця ділянка планувалась з мінімальними змінами в існуючу інфраструктуру та фінансуванням, адже вул. Труханівська має статус пішохідної зони і має обмеження руху транспорту (юридично, лише транспорт, який обслуговує об’єкти на території, має право заїжджати у пішохідну зону). На Трухановому острові також діє мораторій на будівництво. 

Нагадаємо, що перша версія організації руху передбачала створення вело-пішохідної зони, нанесення піктограм “Велосипед”, “Пішохід” та знаку обмеження швидкості 30 км/год. Проте у процесі погодження проекту, довелось внести корективи, відповідно до зауважень Державтоінспекції.

Затверджений варіант (і погоджений з ДАІ) організації руху передбачає:

  • Статус вело-пішохідної доріжки на Пішохідному мості та у Хрещатому парку до виїзду на Володимирський узвіз

натисніть на зображення для збільшення

  • Статус пішохідної зони на вул. Труханівській, позначеної на в’їзді з боку проспекту Генерала Ватутіна знаком “Пішохідна зона”, але більшого типорозміру, аніж зараз (існуючий водіям дуже складно побачити). Також передбачено встановлення знаку “Пішохідна зона” на з’їзді с пішохідного мосту на Труханів острів.
zajizd na Truhaniv

натисніть на зображення для збільшення

  • Облаштування уздовж вулиці знаків та піктограм “Обмеження швидкості 20 км/год” як нагадування водіям та велосипедистам, що пріоритет тут мають пішоходи.
obmezhennya shvydkosti

натисніть на зображення для збільшення

  • В межах ділянки веломаршруту, що проходить по Трухановому острову, передбачено встановлення відповідних інформаційних щитів. Розмір щитів 756 х 1836 мм.
info tablytsya

Це дещо відрізняється від пропозицій АВК та перших планів організації руху велосипедистів цією ділянкою. Розглядались і інші рішення аналогічні способам організації руху велосипедистів у країнах з більшим досвідом у цій сфері. Проте більшість з них була відхилена представниками Державтоінспекції, які обов’язково мають узгодити проект. Наводимо перелік рішень та аргументи чому іх неможливо було застосувати на цьому маршруті.

 

Пропоновані рішення та причини відмови від них:

1. Табличка “Не стосується велосипедистів” під знаком “Пішохідна зона”

Джерело фотографії: http://www.cyclestreets.net/

Причина відмови: В Україні біла табличка під знаком означає тип учасників дорожнього руху, на яких поширюється дія знаку, розташованого над табличкою.

 

2. Позначення цієї ділянки маршруту знаком “Вело-пішохідна зона”

Причина відмови: Відсутній знак в Правилах дорожнього руху, незрозуміло хто має пріоритет: велосипедисти чи пішоходи і який статус моторизованого транспорту у цій зоні. Після аналізу практик в інших країнах також переконались, що зазвичай в таких умовах застосовуєтся кілька комбінацій знаків:

Pishohidna zona

Джерело: Рекомендації з організації руху велосипедного транпорту ERA (Німеччина)

 

       3. Знак “Вело-пішохідна доріжка”

Причина відмови: Цей знак забороняє в’їзд моторизованого транспорту взагалі, а на вул. Труханівську потрібно лишити можливість законного доступу облуговуючого транспорту

 

4. Піктограми велосипеда уздовж маршруту як нагадування водіям, що тут рухаються велосипедисти

Причина відмови: Державні стандарти України (ДСТУ) дозволяють наносити таку піктограму лише на велосмугах або велодоріжках.

 

Також перед початком проектних робіт Асоціація пропонувала організувати фізичні засоби уповільнення руху автомобілів на цій ділянці, зокрема, періодичною організацією зон уповільнення руху автомобілів з можливістю вільного проїзду велосипедистів та проходу пішоходів (подібні до зображених на фото). 

Джерело: www.flickr.com

Тут стикнулись з двома аспектами: по-перше, вартість таких об’єктів, а по-друге, їхня інновативність для України в умовах коли уповільнювачі руху дозволено організовувати у виключних чітко означених випадках (зокрема, біля шкіл).

В рамках ширших ініціатив КМДА зараз визначається легальний засіб обмеження фізичного доступу приватних автомобілей на територію Труханового острова з боку Московського мосту.  За інформацією департаменту транспортної інфраструктури КМДА на в’їзді з боку Московського мосту буде встановлено шлагбаум та організовано рух рейсового автобусу уздовж вулиці Труханівської для тих, хто приїхав відпочити на території острова.

Загалом, вважаємо доречним мінімально витрачати кошти міста на реорганізацію цієї ділянки маршруту, адже існуючий якісний асфальт та статус пішохідної зони з обмеженням руху моторизованого транспорту вже створюють сприятливі та безпечні умови для руху велосипедистів. Наразі важливо аби питання доступу автомобілей було врегульовано і в’їзд на вулицю Труханівську був дійсно обмежений. 

P.S. Розуміючи важливість осучаснення нашої нормативно-правової бази у сфері безпеки руху та розситку велотранспорту, Асоціація спілкується з розробниками змін до державних будівельних норм, готує коментарі до законопроекту “Про дорожній рух та його безпеку” (про це буде повідомлено окремо). Сподіваємось, після прийняття змін у нормативних документах, знаки також будуть змінені на ції ділянці руху велосипедистів.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Льошко Нікіфоров

    Щодо автобусів – на Труханові чудово виглядатимуть електричні, як от у Балаклаві наприклад.

інші цікаві матеріали

Компанія з виробництва велопарковок Veloparkovki.com.ua запустила новий велопродукт – станції самообслуговування велосипедів FixHere. Дві з них Veloparkovki дарують двом організаціям, що надішлють заявки до 30 квітня. У заявці слід

В рамках роботи над концепцією розвитку велотранспорту Асоціація планує провести серію відкритих обговорень схеми пропонованих веломаршрутів, яку велосипедисти міста розробили у 2014 році. На цих

У 2016 році департамент містобудування та архітектури КМДА виступає замовником робіт на підготовку стратегічного документу – “Концепції розвитку велосипедного транспорту у Києві”. Ключовою метою розробки