У Києві тривають роботи з організації веломаршруту “Європейська площа – ж/м. Троєщина”.

Перша стадія проекту включає організацію руху на вул. Труханівській. Про це АВК писала у попередніх матеріалах. Наступним етапом є облаштування руху уздовж проспекта Генерала Ватутіна.

Проект організації руху велосипедистів на пр. Генерала Ватутіна

Зважаючи на наявність швидкісного та інтенсивного руху автомобільного транспорту уздовж проспекту, рух велосипедистів буде організовано у боковому просторі, найчастіше, за рахунок розширення існуючих тротуарів. Проектом передбачається організація двох велодоріжок для одностороннього руху велосипедистів (шириною 1,5 м) з кожної сторони проспекту.

Примикання з вулицею Труханівською (натисніть на зображення для збільшення)

Принципово, велосипедисти розміщуються ближче до проїзної частини аби у водіїв завжди був візуальний контакт з велосипедистами.

На мосту через р. Десенка рух велосипедистів організовано існуючими тротуарами. Ширина у найвужчому місці – 1,2 м. Безперешкодний простір для руху одного велосипедиста за німецькими рекомендаціями – 1,0 м.

P1050871_1

На цій частині не буде розміщено знак “Вело-пішохідна доріжка”, відповідно проїзд велосипедистів по тротуарній частині не буде обов’язковим. Ті, хто відчувають впевненість рухатись у другій смузі моста (перша відведена для руху маршрутних транспортних засобів і рух велосипедистів згідно з ПДР тут заборонено), зможуть це робити без порушення правил дорожнього руху.

Місця перетину велосипедистами проїзної частини позначено червоним кольором. На під’їздах до перетинів з велодоріжкою водіїв попереджають знаки про рух велосипедистів.

Організація руху в районі зайзду до ТЦ SkyMall (натисніть на зображення для збільшення)

Біля зупинки швидкісного трамваю “проспект Генерала Ватутіна” велосипедисти можуть продовжити рух прямо або повернути на вул. Оноре де Бальзака. Для тих, хто рухається з центру на Оноре де Бальзака пропонується організувати заїзд на естакаду по широкому тротуару. Заїзд на Оноре де Бальзака для велосипедистів, які рухатимуться з боку вул. Маяковського планується організувати велосмугою.

Наразі, маршрут уздовж Ватутіна завершуватиметься на перехресті з Маяковського. Порівняно зі схемою нижче інженерам було запропоновано організувати переїзд велосипедистів через перехрестя в усіх напрямках, а не залишати їх перед великим небезпечним перетином доріг і змушувати переходити як пішоходи.

пр. Ватутіна на під’їзді до Маяковського (натисніть для збільшення)

Які рішення пропонувались, але не були прийняті або які зміни відбулись у проекті після проходження експертизи:

1. Ремонт тротуарів на мосту через р. Десенка

Тротуари у цій частині без ям, проте поверхня нерівна і швидкий рух велосипедом тут буде некомфортний. Державні будівельні норми (ДБН) мають особливі вимоги до матеріалів покриття на мостах, зокрема вимоги до гідроізоляції. Перекладення асфальту на цій ділянці означало б на цьому етапі суттєві витрати і бюджет інших ділянок мав би бути суттєво зменшеним.

Що пропонується: надати рекомендації балансоутримувачу об’єкту включити капітальний ремонт тротуарів до бюджету наступного року.

2. Двосторонній vs односторонній рух велосипедистів по кожній стороні проспекту 

Перша версія організації руху велосипедистів передбачала двосторонній рух велосипедистів по кожній стороні вулиці. Проте, інженери відмовились від такого рішення з огляду на відносно високу швидкість автомобілів, які, при з’їзді з/заїзді на проспект не встигатимуть реагувати на рух велосипедистів з обох напрямків. Також наявна ширина тротуарів на мосту не дозволяє організувати комфортний двосторонній рух велосипедистів.

3. Ширина велодоріжок 1,6 м

У перших варіантах проекту ширина односторонніх велодоріжок була встановлена згідно з німецькими рекомендаціями і складала 1,6 м – рекомендований мінімум для одностороннього руху велосипедистів. Експертиза проекту вимагала зменшення ширини до мінімальних дозволених українськими ДБНами 1,5 м. Тому зараз у проекті ширина велодоріжок складає 1,5 м.

4. Організація руху велосипедистів разом з громадським транспортом виділеною смугою

З огляду на безпеку суміщати рух цих категорій рекомендується лише за максимальної дозволеної швидкості 30 км/год та відстанями між зупинками громадського транспорту не більше 500 м. Наразі отримати такі умови руху, враховуючи пасажиропотік та кількість громадського транспорту на цій ділянці, не вистачає ані інженерного фаху, ані юридичних важелів встановлення такого обмеження та контролю за його дотриманням.

Початок робіт

Вже зараз розпочато роботи з будівництва велодоріжки. Так при русі з Троєщини у бік центру після з’їзду з вулиці Оноре де Бальзака розпочали роботи з розширення тротуару.

P1050875

Початок будівельних робіт на пр. генерала Ватутіна

До ширини додається рівно 1,5 м. Поруч залишається тротуар шириною 2,25 м. Зважаючи на невисоку інтенсивність пішохідного руху, велосипедисти зможуть використовувати частину тротуару для випередження інших велосипедистів.

P1050876Також, порівняно зі схемою організації руху біля зупинки громадського транспорту на протилежному боці від SkyMall, зупинку не будуть переносити, а рух велосипедистів буде організовано за зупинкою:

P1050878

Асоціація продовжуватиме слідкувати за реалізацією проекту.

Усі фото Ксенії Семенової 

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Олександр

    Хоч бровки заберуть, чи так і лишать

  • Олександр

    Алек дуже дякую за матеріал, було цікаво

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Для обговорення проблеми звуженого після капремонту тротуару Південного мосту представники громадськості зустрілися зі співробітниками муніципальних дорожніх служб – Департаменту транспортної інфраструктури КМДА та КП «Київпастранс»,

Цього року продовжено будівництво веломаршруту “Європейська площа – Троєщина”: у бюджеті Києва виділено 9 млн грн на цьогорічні роботи. Роботи заплановано на вулицях Цвєтаєвої, Сабурова