Два роки тому в рамках реконструкції проспекту Перемоги почали будівництво велодоріжки уздовж цієї вулиці.

Станом на травень 2015 року велодоріжка непроїзна щонайменше на половині довжини: стихійна торгівля, рух пішоходів, яким не залишили місця виставленими штендерами кіоскери, витерта розмітка, і водії, які полюбляють паркувати свої автівки на велодоріжці.

Далі наводиться фіксація нинішньої ситуації та рекоменції вирішення проблем. Текст рекомендацій буде направлено меру найближчими днями.

Зауваження та рекомендації щодо стану велосипедної доріжки на пр. Перемоги

 

1. МАФи та стихійна торгівля

Ситуація: Минулого року з велодоріжки було перенесено МАФи, проте цього року доріжка знову непроїзна. Навіть у місцях, де на велодоріжці нічого не стоїть, пішоходам не залишили тротуару, логічно, що люди йдуть по велодоріжці.

P1050914

Штендери кіосків створили лабірінт для пішоходів і тому останні обирають рух велодоріжкою

 

P1050940

Аналогічна ситуація біля м. Житомирська. Пішоходам для проходу лишається тільки велодоріжка

Постійна стихійна торгівля біля виходу з підземного переходу (район пр. Перемоги, 87) підтверджує, що попит на товари є і просто заборонити торгівлю – не рішення.

P1050915

Торгівля на велодоріжці біля виходу з підземного переходу

В районі виходу з м. Житомирська уздовж велодоріжки стоять туалети. Відповідно, відвідувачі відкривають двері і виходять з туалетів безпосередньо на велодоріжку.

P1050943

Туалети біля м. Житомирська

Покупці кіоску біля зупинки громадського транспорту “Академіка Вернадського” також ризикують бути непоміченими велосипедистами або самим не побачити велосипедиста/-ку, які наближаються.

P1050922

Кіоск на зупинці громадського транспорту Академіка Вернадського

Рекомендації:

  1. Заборонити виставляти штендери або іншим способом прибрати усі виносні конструкції
  2. Організувати місце для міні-ринку біля виходу з підземного переходу біля “Сільпо” (пр. Перемоги, 87), яке не перешкоджатиме руху пішоходів та велосипедистів
  3. Контролювати законність торгівлі, особливо в районі виходу з підземного переходу біля “Сільпо”
  4. Перенести/прибрати туалети біля м. Житомирська таким чином, аби відвідувачі не мали відкривати двері та виходити на велодоріжку
  5. Кіоск біля зупинки громадського транспорту вул. Академіка Вернадського демонтувати або розвернути виходом до проїзної частини

2. Якість та наявність розмітки

Ситуація:

P1050930

Майже уздовж усієї протяжності велодоріжки фарба зтерлась

 

P1050922

Червоної фарби вже не видно, піктограм велосипедів тут не було відпочатку

Піктограм “Велосипед” дуже мало нанесено на маршруті, відповідно, пішоходи не розуміють, що йдуть по велодоріжці.

P1050924

Як пішоходи здогадаються, що частина простору відведена велосипедистам?

Також на окремих перехрестях відсутня розмітка 1.14.1 (“зебра”) поруч з велосипедним переїздом.

P1050941

Бордюр дещо понижено лише на велодоріжці, відповідно пішоходи тут і переходять

P1050923

Наземний пішохідний перехід через дві смуги вирішили не робити. Через наявність підземного переходу? Навіть бордюри понижені, лишилось нанести розмітку “зебра”

 

Рекомендації:

  1. Оновити усю розмітку уздовж веломаршруту
  2. Нанести піктограми велосипед через кожні 50м для нагадування і пішоходам, і велосипедистам
  3. У потенційно конфліктних місцях оновити покриття червого кольору, бажано неслизький пластик.
  4. Нанести розмітку 1.14.1 на усіх нерегульованих перехрестях уздовж непарної сторони пр. Перемоги поруч з велосипедними переїздами.

3. Пониження бордюрів

Ситуація: На кількох перетинах з дорогою бордюрний камінь на велодоріжці не понижено, або недостатньо понижено.

P1050919

Небезпечна халатність будівельників?

 

P1050911

Тут бюрдюри зовсім не понижували ані для велосипедистів, ані для пішоходів

Рекомендації:

  1. Перевірити усі перетини велодоріжки і понизити бордюрний камінь в нуль на всю ширину велосипедної доріжки.

4. Паркування автомобілей

Ситуація: Приблизно рік тому на окремих ділянках маршруту було облаштовано стовбчики, які обмежували заїзд та паркування автомобілів на пішохідній та велосипедній ділянках.

P1050935

Тут на тротуарі колись були стовбчики

Зараз більшість стовбчиких відсутня, відповідно, у будній день більшість ділянкок велодоріжки запаркована автомобілями.

P1050941

Рекомендації:

  1. На усіх примиканнях і місцях можливого заїзду автомобілів на велодоріжки та тротуари облаштувати обмежувальні стовбчики з світловідбивними елементами з відстанями між стовбчиками 1,5 м. На кожному примиканні має бути хоча б один складаний стовбчик для уможливлення заїзду прибиральної техніки. На велодоріжках стовбчики мають стояти по центру, розмежовуючи зустрічні потоки велосипедистів.
stovbchyky

Приклад розмежування зустрічних потоків велосипедистів і обмеження заїзду авто

5. Розстановка знаків

Ситуація: Деякі знаки стоять у місці, де велосипедист їх, рухаючись, просто не побачить. Не кажучи вже про інформацію, розміщену на знаку. 

P1050927

На знаку відсутня піктограма велосипеда і велосипедист точно не буде дивитись на протилежний бік тротуару, скоріш, сприйме як рекламний щит (район перетину з вул. Крамського)

А біля м. Житомирська будівельники переплутали розміщення знаків і позначили окрему велодоріжку знаком “Велопішохідна зона”, а зону біля метро знаком “Велосипедна доріжка”.

P1050943 P1050944

 

Рекомендації:

  1. В районі зупинки на Крамського організувати проїзд велосипедистів між виходом з підземного переходу та огорожею, залишивши для пішоходів прохід ближче до дороги. Розглянути можливість посунути зупинковий комплекс ближче до проїзної частини і організувати проїзд велосипедистів за зупинкою. Тиким чином, велошлях не перериватиметься.
  2. На м. Житомирська перевісити знаки.

Рекомендації щодо змін до проекту частини, яка ще не збудована, будуть незабаром.

інші цікаві матеріали

Днями було опубліковано проект бюджету Києва на наступний рік. Якщо говорити про фінансування суто велосипедних ініціатив, на наступний рік наразі закладено лише 4 млн грн

Вчора мала зустріч з Олександром Густєлєвим, гендиректором “Київавтодору”, мала ось такий перелік питань до обговорення: 1. Врахування руху велосипедистів при підготовці ТЗ на проектні роботи,

На велосипедному маршруті “Євроепйська площа – ж/м Троєщина” на цей рік роботи вже завершено, проте я помітила, що на місці проведення реогранізації руху в районі