5 травня 2015 року Асоціація отримала останню версію проекту реконструкції Поштової площі, її транспортної та пішохідної частини. Разом з громадськими організаціями, які займаються питаннями доступності міста для маломобільних груп населення, Асоціація проаналізувала проект на предмет доступності, безпеки та зручності для велосипедистів та маломобільних груп населення.

 

Проект надано лише у друкованому вигляді, тому публікуємо фотографії частинами, зважаючи на розмір схем.

 

Верхня частина: пішохідна площа

Поштова площа. Верхній рівень. Фонтан

Поштова площа. Верхня частина. Церква та Поштовий будинок

У верхній частині головні зауваження стосуються сходів в усіх напрямках, як на самій площі, так і для спуску на набережну. Пропонується на площі всі сходи замінити на похилі рампи (ухил до 4 градусів).

Також у напрямку Паркового мосту – однієї з ключових точок призначення відвідувачів Поштової, пропонуються вузькі сходи (3,5 м у найвужчому місці). Зважаючи на потік пішоходів та велосипедистів, також наполягаємо на розширенні цієї частини до 6 м і заміни усіх сходів на рампу.

З рівня площі велосипедистам та маломобільним пропонується спуститись пандусом, облаштованим на сходах (позначено червоною стрілкою на фото нижче). Наша вимога: з обох боків річкового вокзалу облаштувати два ліфти, кожен з яких дозволяє перевозити одночасно два велосипеди. Зважаючи на перепад висоти, вже організований в рамках реконструкції, рампа, яка відповідає вимогам руху маломобільних груп, буде дуже довгою і, у цьому випадку, вже недоречною. Рішення для організації руху велосипедистів з платформи на рівень набережної в умовах такого проекту без ліфтів ми не побачили.

Спуск сходами на набережну. Поштова

Поштова площа. Спуск сходами на набережну (Фото: Ксенія Семенова)

-1 рівень. Торговий центр

У цій частині головні зауваження стосуються підйомника для людей з інвалідністю (замість ліфту чи рампи) у переході у бік метро та вузькі сходи на виході до площі, де очікується велика кількість відвідувачів.

Схема нижнього рівня доступна у двох файлах: частина ближча до Боричевого узвозу та частина ближча до Паркового мосту.

Набережна

Найкритичнішим питанням, яке потребує вирішення тут є заїзд автомобілів до пішохідної зони. Вимога: фізично обмежити заїзд транспорту до цієї частини.

Автомобілі у пішохідній зоні на Поштовій площі 10 травня 2015 року (Фото: Ксенія Семенова)

Автомобілі у пішохідній зоні на Поштовій площі 10 травня 2015 року (Фото: Ксенія Семенова)

Володимирський узвіз

Тут критичними є майже усі зауваження. На зустрічі 29 квітня представник замовника стверджував, що наземний пішохідний перехід до фунікулера через Володимирський узвіз залишається. На схемі наразі він відсутній. Також існуюче транспортне рішення майже унеможливлює проїзд велосипедистів з Володимирського узвозу на вул. Сагайдачного (проїзд прямо лише з третьої смуги), а також залишає дуже вузький тротуар з боку Поштової площі (ширини якого вже недостатньо для пішоходів). Проект також не передбачає місць для паркування автомобілів відвідувачів площі та набережної, тому можемо очікувати порушення правил дорожнього руху, паркування на тротуарах та в інших заборонених зонах, що нівелюватиме будь-які переваги та комфорт перебування у пішохідній зоні.

 

Ознайомитись з детальним аналізом та усіма рекомендаціями

 

Ці рекомендації в повному обсязі вже вчора були направлені міському голові його радницею з питань розвитку велоінфраструктури з проханням терміново передати ці вимоги замовнику та вимагати врахувати рекомендації у проекті реконструкції.

Загальний висновок: реконструкцію, яку розпочали більше двох років тому, важко назвати добре продуманим рішенням, яке враховує потреби усіх груп користувачів. Усі пропозиції, викладені вище, є радше косметичними правками до проекту, який від самого початку є шкідливим рішенням для міста. А зважаючи на те, що роботи на площі ведуться вже давно, доступу до матеріалів раньше замовник та генпідрядник не надавали, зараз багато рішень будуть компромісними.

 

Аналіз та рекомендації підготували:

Ксенія Семенова, ГО “Асоціація велосипедистів Києва”, радниця Київського міського голови з питань розвитку велоінфраструктури

Олена Педай, громадська ініціатива “Безбар’єрний Київ”

Олексій Краснощоков, ГО “Підмога.Інфо”

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Для обговорення проблеми звуженого після капремонту тротуару Південного мосту представники громадськості зустрілися зі співробітниками муніципальних дорожніх служб – Департаменту транспортної інфраструктури КМДА та КП «Київпастранс»,

Цього року продовжено будівництво веломаршруту “Європейська площа – Троєщина”: у бюджеті Києва виділено 9 млн грн на цьогорічні роботи. Роботи заплановано на вулицях Цвєтаєвої, Сабурова