Збільшення дозволеної швидкості з 1 квітня 2015 року на деяких дорогах в Києві є небезпечним. Безпечна швидкість у місті повинна бути не більша 50 км/год, без нештрафованого перевищення до 20 км/год. Підвищення допустимої швидкості руху автомобілів збільшує аварійність на дорогах, серйозність наслідків ДТП, кількість заторів і негативно впливає на здоров’я жителів міста.

50

Дослідження та статистика свідчать, що при зіткненні автомобіля з пішоходом або велосипедистом на швидкості 30 км/год, імовірність виживання пішохода або велосипедиста складає 95%. При швидкості 50 км/год цей показник становить 20%. При зіткненні на швидкості понад 50 км/год в більшості випадків настає миттєва смерть або особливо тяжкі ушкодження. “Дійсно, при ДТП на більшій швидкості наслідки значно тяжчі. Значно тяжчі“, – це визнали самі працівники ДАІ.

На вулицях, де збираються підняти швидкісний ліміт, не існує альтернативи для руху велосипедистів. Згідно з правилами дорожнього руху, вони зобов’язані рухатися по дорогах. Таким чином, різниця в швидкостях між користувачами авто та велосипедів становить 3-5 разів, а зіткнення на такій швидкості є смертельно небезпечним.

Асоціація велосипедистів Києва звертає увагу на те, що дозволене нештрафоване перевищення швидкості до 20 км/год законодавчно фіксує можливість автомобілів рухатися зі швидкістю 80 км/год. Це ставить під ризик життя не лише пішоходів та велосипедистів, але й самих водіїв. Цю норму необхідно терміново змінювати – штрафувати за перевищення на 10% від дозволеної швидкості.

У країнах Європейського Союзу максимальна швидкість 50 км/год в містах вже сьогодні є нормою (в особливо щільно заселених районах – 30 км/год). Лімітування швидкості є простим способом заспокоєння трафіку та убезпечення вулиць для всіх користувачів.

Як не парадоксально, це не призведе до заторів: чим менша швидкість руху авто, тим більша пропускна здатність вулиць. На великих швидкостях існує потреба в більшій дистанції для безпечного руху машин. А за швидкості 30-50 км/год вона є мінімальною і, водіям потрібно менше часу, щоб дістатися з пункту А в пункт Б.

Окрім безпечніших доріг, зменшення швидкості автомобілів позитивно позначиться на здоров’ї людей – надто швидкий рух збільшує атмосферне та шумове навантаження, що призводить до легеневих захворювань і стресів.

Історія питання: як велосипедисти боряться за зменшення швидкісного ліміту.
Дослідження та факти: Перегляд нашої пристрасті до швидкості.

 

Контакти для ЗМІ:

Ксенія Семенова

координаторка роботи Асоціації по Києву,

радниця міського голови з питань розвитку велоінфраструктури

ksenia.semenova {at} avk.org.ua

067 253 1843

 

Олеся Сторожук

медіа-координаторка Асоціації

066 310 31 33

media {at} avk.org.ua

  • Ivan Pushechnikov

    Правила мають бути одні для всіх. Я згідно правил ізжу зі швидкістью 60 км/г і маю право очікувати теж саме від інших. А інші їздять зі швидкістью 80 км/г, цим порушуючи закон і мої права, але це їм нічим не загрожує.

    • Anton Salivonov

      Все остальные едут в самом безопасном режиме – с потоком и выбирают комфортную по скорости полосу. А вот если Вы будете постоянно передвигаетесь в крайней левой 60 км/ч например на проспекте Бажана, то вполне можете стать причиной дтп. Но можете и дальше ездить и думать про себя что ничего не нарушаете… Только не советую сильно ожидать что все это заценят, хотя право ожидать у Вас безусловно есть.

      ПС Надбавка +20 км/ч не просто так существует – рекомендую изучить вопрос.

  • Anton Salivonov

    Полный бред написан, речь идет о повышении скорости на магистральных путепроводах, в тех же штатах такие дороги называются фривеями (3 и больше полос, нет светофоров, разделительная полоса) и проходят через крупные города, скоростной режим там 55-65 миль в час. Естественно ни о каких велосипедистах там разговор не идет.
    Насчет если ехать медленнее то будут быстрее вообще ахтунг.
    Приведу пример, безопасной считается дистанция которую машина проходит за 3 секунды (могу сослаться на ПДД штата калифорния и их анализ скорости реакции) соответственно при любой скорости если принебреч длиной авто поток будет одинаковым тобиш через заданную точку в идеальном случае будет проходить 1 авто каждые 3 секунды. Ну и наконец что показывает эксперемент, двигаясь в пробке с дистанцией между машинами 1 м на скорости 5 км/ч я проезжаю южный мост за пол часа, а на скорости 80 с дистанцией 50м за 2 минуты. Кроме того как ни парадоксально мои выводы совпадают в выводами ГАИ, пропускная способность дефакто выросла и аварийность снизилась.

    ПС Зашел сюда случайно, возмутил перепост новости с вашего ресурса, в прошлом ездил круглый год на работу на велосипеде по Киеву, сейчас то на авто то на метро, так что проблему безопасности на дороге знаю с разных сторон.
    Но 50 км/ч по дорогам типа проспекта Бажана ребята вы реально гоните. Не надо сравнивать киев с его размером и проспектами и маленькие средневековые города европы.

    • Олеся

      А які альтернативи руху велосипедистів на київських “фрівеях”?

      Будемо вдячні, якщо дасте посилання на статистику ДАІ, бо нам при офіційному запиті відмовили її надати.

      • Anton Salivonov

        Альтернатива, выбирать другие маршруты либо передвигаться вдоль дорог где это возможно (на том же южном мосту можно ехать за отбойником). Не так много этих “фривеев” у нас. Я вот другого не пойму Вам что нравится ездить за фурами и дышать выхлопными газами, Вы действительно думаете что безопаснее если фура на южном мосту будут ехать 60 км/ч и вильнет случайно.

        В крупном мегаполисе должны быть как скоросные дороги только для автомобилей так и обычные с ограничением 60 км/ч (а то и ниже в спальных районах). Иначе можно дойти до абсурда, например давайте ограничим скорость 10 км/ч так как большинство жителей пешеходы, уверен смертность снизится при дтп.

        Есть зоны для передвижения только пешеходов, и там по хорошему даже велосипедистов не должно быть, есть для велосипедистов и автомобилей, и есть только для автомобилей. Естественно это должно как то нормально отобразится в ПДД. По хорошему на скоростных участках в городе должно быть запрещено движение тихоходных транспортных средств типа велосипеда и должны быть предоставлены альтернативные маршруты с указателями, ну то правда в сферической Украине в вакууме.

        Собственно особого желания спорить нет, просто высказываю свое мнение что понижение скоростного режима на тех участках о которых идет речь до рекомендуемых Вами 50 км/ч ИМХО не целесообразно, оно в штыки будет воспринято абсолютным большинством участников движения на этих участках. Жилмасивы, центральные улицы со светофорами и надземными переходам, парковые зоны – другое дело.

        Что касается статистики то все что есть это новость с сайта гаи http://udai-kiev.gov.ua/news/1427805600.htm
        Большей информацией не располагаю.

інші цікаві матеріали

Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» створила 10 промоційних відеороликів про безпеку руху і культуру їзди на велосипеді. Відео ілюструють важливі правила дорожнього руху для велосипедистів,

Сьогодні на пленарному засіданні депутати Київської міської ради підтримали проект рішення про підвищення дозвільної швидкості руху транспортних засобів до 80 км/ год на 17 вулицях,

У понеділок, 24 вересня, у Якушинецькій школі-гімназії відбулась велошкола і презентація відеороликів про безпеку руху для школярів. Подія є складовою кампанії «Велосипедом до школи» в