Збільшення дозволеної швидкості з 1 квітня 2015 року на деяких дорогах в Києві є небезпечним. Безпечна швидкість у місті повинна бути не більша 50 км/год, без нештрафованого перевищення до 20 км/год. Підвищення допустимої швидкості руху автомобілів збільшує аварійність на дорогах, серйозність наслідків ДТП, кількість заторів і негативно впливає на здоров’я жителів міста.

50

Дослідження та статистика свідчать, що при зіткненні автомобіля з пішоходом або велосипедистом на швидкості 30 км/год, імовірність виживання пішохода або велосипедиста складає 95%. При швидкості 50 км/год цей показник становить 20%. При зіткненні на швидкості понад 50 км/год в більшості випадків настає миттєва смерть або особливо тяжкі ушкодження. “Дійсно, при ДТП на більшій швидкості наслідки значно тяжчі. Значно тяжчі“, – це визнали самі працівники ДАІ.

На вулицях, де збираються підняти швидкісний ліміт, не існує альтернативи для руху велосипедистів. Згідно з правилами дорожнього руху, вони зобов’язані рухатися по дорогах. Таким чином, різниця в швидкостях між користувачами авто та велосипедів становить 3-5 разів, а зіткнення на такій швидкості є смертельно небезпечним.

Асоціація велосипедистів Києва звертає увагу на те, що дозволене нештрафоване перевищення швидкості до 20 км/год законодавчно фіксує можливість автомобілів рухатися зі швидкістю 80 км/год. Це ставить під ризик життя не лише пішоходів та велосипедистів, але й самих водіїв. Цю норму необхідно терміново змінювати – штрафувати за перевищення на 10% від дозволеної швидкості.

У країнах Європейського Союзу максимальна швидкість 50 км/год в містах вже сьогодні є нормою (в особливо щільно заселених районах – 30 км/год). Лімітування швидкості є простим способом заспокоєння трафіку та убезпечення вулиць для всіх користувачів.

Як не парадоксально, це не призведе до заторів: чим менша швидкість руху авто, тим більша пропускна здатність вулиць. На великих швидкостях існує потреба в більшій дистанції для безпечного руху машин. А за швидкості 30-50 км/год вона є мінімальною і, водіям потрібно менше часу, щоб дістатися з пункту А в пункт Б.

Окрім безпечніших доріг, зменшення швидкості автомобілів позитивно позначиться на здоров’ї людей – надто швидкий рух збільшує атмосферне та шумове навантаження, що призводить до легеневих захворювань і стресів.

Історія питання: як велосипедисти боряться за зменшення швидкісного ліміту.
Дослідження та факти: Перегляд нашої пристрасті до швидкості.

 

Контакти для ЗМІ:

Ксенія Семенова

координаторка роботи Асоціації по Києву,

радниця міського голови з питань розвитку велоінфраструктури

ksenia.semenova {at} avk.org.ua

067 253 1843

 

Олеся Сторожук

медіа-координаторка Асоціації

066 310 31 33

media {at} avk.org.ua

  • Ivan Pushechnikov

    Правила мають бути одні для всіх. Я згідно правил ізжу зі швидкістью 60 км/г і маю право очікувати теж саме від інших. А інші їздять зі швидкістью 80 км/г, цим порушуючи закон і мої права, але це їм нічим не загрожує.

    • Anton Salivonov

      Все остальные едут в самом безопасном режиме – с потоком и выбирают комфортную по скорости полосу. А вот если Вы будете постоянно передвигаетесь в крайней левой 60 км/ч например на проспекте Бажана, то вполне можете стать причиной дтп. Но можете и дальше ездить и думать про себя что ничего не нарушаете… Только не советую сильно ожидать что все это заценят, хотя право ожидать у Вас безусловно есть.

      ПС Надбавка +20 км/ч не просто так существует – рекомендую изучить вопрос.

  • Anton Salivonov

    Полный бред написан, речь идет о повышении скорости на магистральных путепроводах, в тех же штатах такие дороги называются фривеями (3 и больше полос, нет светофоров, разделительная полоса) и проходят через крупные города, скоростной режим там 55-65 миль в час. Естественно ни о каких велосипедистах там разговор не идет.
    Насчет если ехать медленнее то будут быстрее вообще ахтунг.
    Приведу пример, безопасной считается дистанция которую машина проходит за 3 секунды (могу сослаться на ПДД штата калифорния и их анализ скорости реакции) соответственно при любой скорости если принебреч длиной авто поток будет одинаковым тобиш через заданную точку в идеальном случае будет проходить 1 авто каждые 3 секунды. Ну и наконец что показывает эксперемент, двигаясь в пробке с дистанцией между машинами 1 м на скорости 5 км/ч я проезжаю южный мост за пол часа, а на скорости 80 с дистанцией 50м за 2 минуты. Кроме того как ни парадоксально мои выводы совпадают в выводами ГАИ, пропускная способность дефакто выросла и аварийность снизилась.

    ПС Зашел сюда случайно, возмутил перепост новости с вашего ресурса, в прошлом ездил круглый год на работу на велосипеде по Киеву, сейчас то на авто то на метро, так что проблему безопасности на дороге знаю с разных сторон.
    Но 50 км/ч по дорогам типа проспекта Бажана ребята вы реально гоните. Не надо сравнивать киев с его размером и проспектами и маленькие средневековые города европы.

    • Олеся

      А які альтернативи руху велосипедистів на київських “фрівеях”?

      Будемо вдячні, якщо дасте посилання на статистику ДАІ, бо нам при офіційному запиті відмовили її надати.

      • Anton Salivonov

        Альтернатива, выбирать другие маршруты либо передвигаться вдоль дорог где это возможно (на том же южном мосту можно ехать за отбойником). Не так много этих “фривеев” у нас. Я вот другого не пойму Вам что нравится ездить за фурами и дышать выхлопными газами, Вы действительно думаете что безопаснее если фура на южном мосту будут ехать 60 км/ч и вильнет случайно.

        В крупном мегаполисе должны быть как скоросные дороги только для автомобилей так и обычные с ограничением 60 км/ч (а то и ниже в спальных районах). Иначе можно дойти до абсурда, например давайте ограничим скорость 10 км/ч так как большинство жителей пешеходы, уверен смертность снизится при дтп.

        Есть зоны для передвижения только пешеходов, и там по хорошему даже велосипедистов не должно быть, есть для велосипедистов и автомобилей, и есть только для автомобилей. Естественно это должно как то нормально отобразится в ПДД. По хорошему на скоростных участках в городе должно быть запрещено движение тихоходных транспортных средств типа велосипеда и должны быть предоставлены альтернативные маршруты с указателями, ну то правда в сферической Украине в вакууме.

        Собственно особого желания спорить нет, просто высказываю свое мнение что понижение скоростного режима на тех участках о которых идет речь до рекомендуемых Вами 50 км/ч ИМХО не целесообразно, оно в штыки будет воспринято абсолютным большинством участников движения на этих участках. Жилмасивы, центральные улицы со светофорами и надземными переходам, парковые зоны – другое дело.

        Что касается статистики то все что есть это новость с сайта гаи http://udai-kiev.gov.ua/news/1427805600.htm
        Большей информацией не располагаю.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за липень-вересень 2017 року Перед тим, як ми поговоримо про ситуацію з

Велосипедисти встановили біля Київської міської державної адміністрації білий велосипед – всесвітній символ пам’яті про загиблих велосипедистів на дорозі. Метою акції Досить нас вбивати – Велосипедна акція є

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за червень 2017 року Червень був доволі свіжим місяцем, часом навіть не