Богдан Лепявко,
член Ради АВК

 

17 лютого пройшла зустріч волонтерів АВК та координаторів програми «Велонавчання від АВК». Метою зустрічі було підбиття підсумків минулорічної програми велонавчань, а також обговорення з волонтерами плану програми на цей рік, який був розроблений дещо раніше координаторами (в цьому році за проект будуть відповідальними Аня Гайдай та автор цієї замітки – Богдан Лепявко). В ході обговорення виникло кілька нових цікавих ідей, які були враховані в плані програми. Далі пропонуються до розгляду головні питання, що обговорювались на зустрічі.

velovivtorok

Перше, що хотілося б відмітити, це значна кількість зацікавлених людей, які виявили бажання стати велотренером вже на такій ранній стадії (за півтора місяця до початку велонавчань). Захід, окрім представників персоналу АВК, відвідало 11 волонтерів, частина з яких вже випробувала себе в якості велотренера в минулих роках, а частина захопилась цією ідеєю нещодавно. Для прикладу, минулорічна команда зібралась вперше всього за два тижні до початку велонавчань, а значною мірою формувалась вже по ходу сезону. Сподіваємось, що ці волонтери не втратять свого запалу і стануть ядром цієї програми АВК на цей та наступні сезони!

Подібна активність підкреслюється також бажанням отримати необхідні знання, які згодом будуть передаватись учням, друзям, а при бажанні й просто всім зустрічним велосипедистам J

Так, окрім пропонованої необхідної теоретичної підготовки з Правил дорожнього руху та рекомендацій з безпеки руху на велосипеді, майбутні велотренери виказали бажання відвідати заняття з надання першої допомоги при нещасних випадках, а також поглибити свої знання з налаштування та ремонту велосипедів (à la «курс молодого веломеханіка). Звичайно, подібні ініціативи дуже похвальні і підлягають обов’язковій реалізації. Сподіваємось, що до початку велонавчань наша команда стане ще більшою.

Особлива увагу привернуло обговорення навчальних точок в цьому сезоні. Нагадаємо, в минулому році таких було п’ять – Поділ (Контрактова площа), Голосієво (ВДНГ), Оболонь, Позняки, Дарниця (Парк Перемоги). Найбільш популярними були точки на Подолі та в Голосієво, в той же час з лівобережними точками регулярно виникали проблеми як у відсутності учнів, так і у чергуванні тренерів. За пропозицією координаторів, було внесено ще одну точку – Райдужний масив/Троєщина – для того, щоб подивитись, чи набереться там команда тренерів. В той же час, волонтери запропонували створити нову точку в районі Святошина/Нивок, де вже утворилась готова команда з велотренерів. Таким чином, при наборі велотренерів вирішено анонсувати одразу сім точок – щоб до квітня мати реальну картину по кількості велотренерів по всім районам, а рішення про проведення навчань в певній точці буде прийняте безпосередньо перед початком сезону з огляду на наші можливості.

Ще одним важливим питанням постало анонсування велонавчань. В розробленому проекті значиться багато ідей, деякі з них зі різним успіхом працювали в минулому сезоні, а деякі в цьому році планується застосувати вперше. Так, планується зафіксувати точки велонавчання в соцмережах, зробивши можливість на них «чекінитись». Також люди виказали готовність особисто взаємодіяти з партнерами (вело- та спортивними магазинами та ін.) з метою заохотити їх поширювати інформацію про АВК і, зокрема, про велонавчання. Наприклад, шляхом роздачі листівок своїм клієнтам.

Проте найбільша дискусія виникла при обговоренні матеріального забезпечення велонавчань. В цьому сезоні АВК планує залучити спонсорські кошти, а також, за можливості, отримати цільовий грант на велонавчання. Частина витрат – футболки велотренерам, друковані роздаткові матеріали для учнів, аптечки та ще пару подібних позицій – спільнота висловилась майже одноголосно, з незначними зауваженнями, які були враховані. Найбільш гострим стало обговорення можливої нагороди чи преміювання тренерів, яка була передбачена початковим планом (звісно, за умови наявності коштів). Тут думки розділились – з одного боку лунали вигуки, що це зайве. Найбільш послідовно цю позицію відстоював Сергій Білик, стверджуючи, що планова матеріальна винагорода (по суті, в такому випадку – зарплатня) вб’є дуже позитивний волонтерський рух і може затягнути в команду велотренерів зайвих людей. Протилежна думка була виражена у формі «я роблю це не за гроші, проте гроші не позаважали б J». Більша частина присутніх зайняла проміжну позицію – від грошової винагороди варто відмовитись, проте можна порадувати тренерів приємними бонусами у вигляді велоаксесуарів чи ще чогось корисного. Остаточного консенсусу досягти так і не вдалось. Координатори вирішили, що рішення буде прийняте після початку сезону, з огляду на кількість коштів, які вдасться залучити.

Власне, питання пошуку цих коштів також піднімалось. На додачу до пропозицій від АВК, було згадано кілька знайомств, що, можливо, дозволять взаємодіяти з цікавими для нас підприємствами. Адже зрозуміло, що в таких речах особисті знайомства грають важливу роль, тому чим більше буде наша команда – тим більшими будуть у нас можливості.

Від себе зауважу, що бюджет велонавчань у минулому році був скромним, що не завадило успішно їх провести і донести інформацію значній кількості людей. Цей проект тримається на волонтерах, які розуміють, для чого це робиться, яким це цікаво і які готові приділяти свій час для пожвавлення велоруху столиці та України.

Тому закликаю всіх долучатись до нашої команди, навчатись, навчати, розвиватись, знайомитись з однодумцями та приймати участь у різноманітних велозаходах, яких на цей рік наплановано чимало!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва провела перші зимові велонавчання. Майстер з зимової їзди велосипедом провели координатор Велошколи АВК з безпеки руху Дмитро Макагон і велотренер Роман Миргородський

У суботу, 1 жовтня, у Пущі-Водиці були збори велотренерів Асоціації велосипедистів Києва, які проводять для жителів міста безкоштовні велонавчання з безпеки руху. В останні теплі

Асоціація велосипедистів Києва долучилась до соціальної інформаційної кампанії про безпеку руху для велосипедистів на дорозі, організованої виробником світловідбивачів Zameten. Метою соціальної кампанії є розповісти велосипедистам