Минулого року в Києві відбулися дві спеціалізовані велосипедні виставки “BikeExpo 2014” та “Велобайк 2014”. Під час них було проведено опитування велосипедистів, з результатами якого можна ознайомитися нижче. 

Основу заходу “BikeExpo”, що відбувся 14-16 березня 2014 року, становила виставка велосипедів й аксесуарів. Під час виставки також проходили тематичні змагання, серед яких й змагання по міні-велотреку – зменшена у 10 разів його модель. Заїзди на міні-велотреці проходили на велосипедах з однією фіксованою передачею, а головне те, що таку модель можна побудувати та розмістити у будь-якому невеликому приміщенні за досить незначні кошти. Це дає можливість професіоналам та аматорам тренуватися протягом усього року.

Інша міжнародна виставка “Велобайк” проходила 19-22 березня 2014 року. Концепція виставки включає комплексний підхід до освоєння велопростору, починаючи з будівництва велотехніки та її детального благоутрою як екологічно чистого виду транспорту, завершуючи розвитком велокультури в цілому як здорового способу життя та відпочинку людини майбутнього.

Під час проведення обох виставок було проведено опитування учасників та відвідувачів. Метою опитування було дізнатися про переваги користувачів велотранспорту, шляхи розвитку міського простору для поліпшення умов пересування на велосипеді містом, а також почути думку громадян про вже втілені покращення.

Загалом було опитано 686 осіб, серед яких 423 (62%) на виставці “BikeExpo” й 263 (38%) на виставці “Велобайк”. З них 462 (62%) чоловіків та 224 (38%) жінок віком від 7 до 74 років. Опитувані мешканці не тільки Києва та Київської області, а й Дніпропетровської, Чернігівської, Львівської, Вінницької, Житомирської, Одеської та інших областей.

73% охаректиризували свій інтерес до велоспорту як “активний”, 16% – “неактивний” та 7% вказали, що взагалі не зацікавлені.

На питання про вид велотранспорту, якому надають перевагу користувачі ми отримали наступні результати: шосе – 249 (36%), трек – 96 (14%), МТБ – 317 (46%), BMX – 25 (4%), Даунхіл – 45 (7%) та інші (Citybike, туристичні) – 23 (3%).

Майже одноголосно опитувані висловили думку, що хочуть та готові використовувати велосипед у якості основного засобу пересування, з них 59% вважають, що це безпечно для життя та здоров’я. А у питанні чи задовольняють населення ціни на велосипеди та аксесуари думку розділилсь майже порівну.

Більшість вважає, що необхідно внести зміни до правил дорожнього руху, зробити велосипедну розмітку на дорогах, підвищити культуру дорожнього руху та облаштувати велопарковки для того, щоб велосипедисти не відчували себе “інопланетним” явищем.

Найвелосипеднішими” містами українці вважають Київ, Львів, Харків, Дніпропетровськ та Одесу. 93% впевнені, що необхідно розвивати дитячий велоспорт в країні, і 82% – ветеранський велоспорт. 438 (64%) осіб вважають, що на території Україні проводиться недостатня кількість велосипедних змагань, проте 45% вважають рівень їх проведення задовільним (25% – поганим, 15% – хорошим, 1% – відмінним).

396 (58%) громадян відповіли, що не знають чи витрачаються кошти, виділенні державою на розвиток велоспорту ефективно, а на прохання розподілити у вигляді відсоткового відношення відповідальних за фінансування велеспорту відповіли так:

opytuvannya-vystavky

Опитування розробив та провів Олександр Пригунов, ініціативна група на захист київського велотреку.

Аналіз підготували Валерія Бузина та Валерія Думанецька.

Цього року виставки відбудуться в такі дні:

Велобайк 27.02-01.03.2015, velobike.kiev.ua

Байкекспо 13-15.03.2015, bikeexpo.kiev.ua

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за липень-вересень 2017 року Перед тим, як ми поговоримо про ситуацію з

Стильні, елегантні, вишукані – одним словом, ті, хто знають, що таке справжній велошик! Стиль цього року обираєте ви самі, ми лише задаємо формат. Готуйся, Києве:

Новий перехоплювальний велопаркінг відкрився 25 травня неподалік ст.м. “Лівобережна” в Києві. Це вже третій паркінг, що дає змогу жителям міста залишати велосипед безкоштовно й під