У 2014 році в Києві було розроблено Міську цільову програму розвитку велоінфраструктури на наступні 5 років, а велосипедна культура стала ще масовішою – більше велосипедистів і більше велосипедних подій! Пропонуємо згадати, над чим ми працювали цього року.

З повним описовим та фінансовим звітом Асоціації велосипедистів Києва можна ознайомитися тут.

Розвиток веломережі

Цього року в Києві не з’явилося нових велодоріжок, але за ініціативи Асоціації було спланувано веломережу для всього міста. На основі двохмісячної роботи волонтерів АВК та активних киян було написано Міську цільову програму розвитку велоінфраструктури на 2015-2019 роки, також місто як ніколи близьке до створення комплексної велоконцепції для Києва.

Популяризація велотранспорту

Цього року ми вийшли за звичні рамки популяризації велотранспорту й брали активну участь у масових фестивалях, заохочуючи нових людей сідати на велосипеди – з безкоштовним велопрокатом, показом велосипедного кіно та іспитами для отримання символічних велоправ. Фестиваль вуличної їжі, Арт-пікнік Слави Фролової, Канікули на районі, Гогольфест, Велорок-фест – і це лише початок.

Відбувся перезапуск програми bike-friendly. Ми відслідковували практично всі заклади, що ставали дружніми до велосипедистів і розповідали про це. Незабаром запустимо карту bike-friendly Києва.

У вересні ми вже вчетверте провели Європейський тиждень мобільності, в рамках якого пройшла масштабна акція «Велосипедом на роботу», перший День ПАРКування та величезне свято вело культури та урбаністики в рамках Гогольфесту. Вп’яте пройшов конкурс «Велопрацедавець», цього року переможцем стала компанія Люксофт.

Майже спонтанно, але дуже вдало ми почали проводити велоекскурсії та прогулянки по різних районах Києва та передмістя. Цю практику будемо розширювати, тож попереду в нас ще багато спільних велокілометрів J

1

На жаль, цього року через складу суспільну ситуацію ми були вимушені відмінити велопарад. Але ми ще проїдемо в яскавих образах вулицями цього міста! На щастя, в Києві було достатньо інших масових велоподій: Велодень, Критичні маси, Ретро Круїз тощо.

Безпека руху

Велонавчання з безпеки руху вийшли на регулярну основу й відбувалися з квітня по вересень щонеділі в п’яти районах Києва. Тепер ще більше велосипедистів знають правила дорожнього руху та не бояться виїжджати на дороги міста.

У 2014 році ми не забули про роботу для налагодження порозуміння велосипедистів та водіїв: був проект із мережею автозаправок КЛО, де розповсюджувалися листівки для водіїв з нагадуваннями про особливості руху велосипедистів. Ми навіть провели кілька велоекскурсій для водіїв мальовничими місцями Києва, щоб вони відчули радість їзди на велосипеді.

Під гаслом «Нам по дорозі» влітку на біг-бордах Києва висіли плакати з соціальною рекламою для водіїв, що нагадує про велосипедистів (це вже друга соціальна реклама від АВК, дізнайтеся про першу). Ми також брали участь у Тижні безпеки дорожнього руху на Михайлівській площі та організували День велобезпеки.

Навесні завдяки втручанню велосипедистів було зупинено спробу підняти швидкість руху автомобілів до 80 км/год на 20 вулицях у Києві. Швидкість підняли, але лише на окремих вулицях.

DSC05641

Національна робота Асоціації

Справжнім аншлагом став Велофорум у Львові: у ньому взяли участь понад 150 учасників з 23 міст України і 8 країн Європи! Ми раді, що ця конференція стає все популярнішою і збирає все більше активних учасників та цікавих доповідачів.

Непомітною для широкого загалу, але критично важливою була робота над змінами дорожніх будівельних норм України, що регламентують облаштування велоінфраструктури. Ми передали свої пропозиції, чекаємо результатів.

Протягом року АВК консультувала чотири міста щодо розвитку веломережі: Чернівці, Білу Церкву та Українку та Харків.

А ще був тренінг про механізми влпиву велоактивістів на бюджетні процеси міста.

Цього року було проведено два дослідження та підготовлено дві публікації: “Велоактивістам про бюджетний процес“, “Комфортне місто: як спланувати велосипедну інфраструктуру“.

І це ще не все

Вперше в Україні відбувся підрахунок велосипедистів, методику якого розробила та впровадила Асоціація. Дослідження проходило цього року двічі – навесні та восени. Тепер у нас є дані, від яких можна відштовхуватися для аналізу динаміки кількості велосипедистів у Києві та особливостей руху нас усіх. Ця інформація надзвичайно важлива для стратегічного розвитку велотранспорту в місті. Дякуємо всім волонтерам, завдяки яким ця робота стала можливою!

DSC07053

Протягом року велоспільнота Києва боролась з необгрунтованою забороною фунікулера перевозити велосипеди. Наразі в ході діалогу АВК та київських велосипедистів з дирекцією фунікулера досягнуто дозволу перевозити по два велосипеди за рейс. Це не є фінальною перемогою, а радше компромісною домовленістю, адже згідно з правилами пасажирських перевезень таке обмеження є незаконним та прийняте фунікулером в односторонньому порядку. Наступного року АВК планує відстоювати законність перевезення велосипедів у фунікулері.

Згадаємо також, що в Києві відкрито перший перехоплюючий велопаркінг! Ми дуже раді цьому, і будемо охоче висвітлювати розвиток мережі велопаркінгів по всьому місту в майбутньому.

Зростання чисельності Асоціації

Наостанок, хороша новина: так, нас таки є 300 велоактивістів! Нас стає більше, і ми стаємо впливовішими! Дякуємо всім, хто приєднується до АВК. Кожен, хто приєднується до нас, не лише підтримує організацію, а насамперед дає нам сил йти далі й усвідомлювати, що в Києві є величезна кількість людей, що хочуть жити в комфортному місті. Наступна ціль – 500, тож долучайтеся вже зараз!

avk-obl-4

А яка ваша оцінка? 

Такою була робота Асоціації велосипедистів Києва у 2014 році. А як оцінюєте її ви? Будь ласка, долучайтеся до нашого опитування та висловлюйте свої думки.

zahalni zbory 2014

Дякуємо всім, хто був з нами цього року і головне – всім, хто був цього року на велосипедах!

Крутимо педалі далі!

інші цікаві матеріали

Сьогодні, 25 квітня, жителі Києва приєдналися до весняного дня “Велосипедом на роботу”, метою якого є популяризація велосипеда як транспорта. До флешмобу “Велосипедом на роботу” долучилися

У Києві 23 квітня стартує Велошкола з безпеки руху, яку протягом 5 років проводять велотренери Асоціації велосипедистів Києва в різних районах міста. Перші велонавчання відбудуться

Їздите велосипедом по Києву багато років? Почуваєтесь на дорозі, як риба у воді? Знаєте Правила дорожнього руху для велосипедистів і можете навчити інших? Поділіться своїм