«Яким видом транспорту ви найчастіше користуєтесь у звичайний день?» 8 % із 27 тисяч опитаних із 28 країн-членів ЄС відповіли «велосипед». 

Фото: flickr.com

До 5 топ-країн, де люди найчастіше користуються велосипедом, увійшли Нідерланди (36 %), Данія (23 %), Угорщина (22 %), Швеція (17 %) і Фінляндія (14 %). У кінці списку знаходяться Мальта (0 %), Кіпр (1 %), Греція та Ірландія (2 %). Серед шестірки найбільших країн-членів ЄС лише Німеччина має найвищий показник у середньому в ЄС; Польща (7 %) та Італія (6 %) мають дещо нижчі показники, ніж у середньому, Франція (4 %), Іспанія та Великобританія (3 %) істотно відстають.

Євробарометр також показує інші результати, що варті уваги:

Гендерний коефіцієнт: в ЄС у цілому коефіцієнт використання велосипеда жінками та чоловіками однаковий (8 %);

Вік: серед опитаних найбільше використовує велосипед наймолодша група населення (15-24 років) (13 %). У вікових групах 25-39 та 40-54 років 7 % опитаних позначили «велосипед» як щоденний вид транспорту , 8 % у віковій групі 55+.

Суб’єктивна урбанізація: Найчастіше велосипед як транспортний засіб використовується в малих містах, а також містах середнього розміру (9 %); у великих містах середній показник (8 %); у сільській місцевості 7 % респондентів обрали «велосипед».

Причини вибору того чи іншого виду транспорту

«Чому ви обрали саме цей вид транспорту?» було ще одне запитання. Респонденти могли обрати максимум 2 відповіді.

Усі користувачі

Користувачі велосипедів

Зручність

61 %

49 %

Швидкість

31 %

27 %

Доступні зручності

16 %

18 %

Ціна

12 %

24 %

Відсутність альтернативи

8 %

5 %

Безпека

5 %

3 %

Екологічні причини

4 %

22 %

Інше

9 %

11 %

Не знаю

0 %

0 %

Третє запитання мало на меті з’ясувати наступне: «Що з нижче перерахованого є найсерйознішими проблемами, що впливають на дороги у вашій країні?» Респонденти могли обрати максимум 3 відповіді.

Усі користувачі

Користувачі велосипедів

Затори на дорозі

60 %

62 %

Утримання доріг

59 %

51 %

Безпека

30 %

25 %

Кількість вантажів, що перевозяться автомобільним транспортом

27 %

30 %

Забруднення повітря

20 %

30 %

Шумове забруднення

10 %

17 %

Відсутність сполучення доріг (між містами або на кордоні)

7 %

5 %

Останнє, однак не менш важливе запитання було: «Що з наступного, на вашу думку, має бути пріоритетом, коли йдеться про підвищення рівня безпеки на дорогах?» Респонденти могли обрати максимум 3 відповіді.

Усі користувачі Користувачі велосипедів
Поліпшення обслуговування доріг

56 %

49 %

Нульова толерантність до алкоголю

49 %

51 %

Жорсткіші обмеження швидкості

27 %

29 %

Жорсткіший контроль за використанням електронних пристроїв під час водіння

27 %

32 %

Частий поліцейський контроль

25 %

27 %

Інтенсивніша підготовка для водіїв

21 %

19 %

Легкий та своєчасний доступ до інформації про рух під час пересування

15 %

12 %

Інше

3 %

4 %

Жодне з перерахованого

1 %

1 %

Не знаю

2 %

2 %

Цей Євробарометр був останнім із серії оглядів ЄС про транспортну поведінку дорослого населення ЄС.

За матеріалом www.ecf.com

Переклад – Вікторія Мокряк, для АВК

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті! 

інші цікаві матеріали

Радниця міського голови Києва з питань розвитку велоінфраструктури та координаторка роботи Асоціації велосипедистів Києва по місту Ксенія Семенова закликала “Київавтодор” і Департамент транспортної інфраструктури КМДА пояснити ситуацію

Цьогорічна статистика дорожньо-транспортних пригод у місті Києві принесла хороші новини: вперше за останні декілька років обійшлося без летальних випадків. Для порівняння, у 2014 році у

Другий міжнародний фестиваль кіно та урбаністики “86” відбудеться з 28 квітня по 3 травня у Славутичі. У програмі: 10 яскравих документальних стрічок з усього світу,