«Яким видом транспорту ви найчастіше користуєтесь у звичайний день?» 8 % із 27 тисяч опитаних із 28 країн-членів ЄС відповіли «велосипед». 

Фото: flickr.com

До 5 топ-країн, де люди найчастіше користуються велосипедом, увійшли Нідерланди (36 %), Данія (23 %), Угорщина (22 %), Швеція (17 %) і Фінляндія (14 %). У кінці списку знаходяться Мальта (0 %), Кіпр (1 %), Греція та Ірландія (2 %). Серед шестірки найбільших країн-членів ЄС лише Німеччина має найвищий показник у середньому в ЄС; Польща (7 %) та Італія (6 %) мають дещо нижчі показники, ніж у середньому, Франція (4 %), Іспанія та Великобританія (3 %) істотно відстають.

Євробарометр також показує інші результати, що варті уваги:

Гендерний коефіцієнт: в ЄС у цілому коефіцієнт використання велосипеда жінками та чоловіками однаковий (8 %);

Вік: серед опитаних найбільше використовує велосипед наймолодша група населення (15-24 років) (13 %). У вікових групах 25-39 та 40-54 років 7 % опитаних позначили «велосипед» як щоденний вид транспорту , 8 % у віковій групі 55+.

Суб’єктивна урбанізація: Найчастіше велосипед як транспортний засіб використовується в малих містах, а також містах середнього розміру (9 %); у великих містах середній показник (8 %); у сільській місцевості 7 % респондентів обрали «велосипед».

Причини вибору того чи іншого виду транспорту

«Чому ви обрали саме цей вид транспорту?» було ще одне запитання. Респонденти могли обрати максимум 2 відповіді.

Усі користувачі

Користувачі велосипедів

Зручність

61 %

49 %

Швидкість

31 %

27 %

Доступні зручності

16 %

18 %

Ціна

12 %

24 %

Відсутність альтернативи

8 %

5 %

Безпека

5 %

3 %

Екологічні причини

4 %

22 %

Інше

9 %

11 %

Не знаю

0 %

0 %

Третє запитання мало на меті з’ясувати наступне: «Що з нижче перерахованого є найсерйознішими проблемами, що впливають на дороги у вашій країні?» Респонденти могли обрати максимум 3 відповіді.

Усі користувачі

Користувачі велосипедів

Затори на дорозі

60 %

62 %

Утримання доріг

59 %

51 %

Безпека

30 %

25 %

Кількість вантажів, що перевозяться автомобільним транспортом

27 %

30 %

Забруднення повітря

20 %

30 %

Шумове забруднення

10 %

17 %

Відсутність сполучення доріг (між містами або на кордоні)

7 %

5 %

Останнє, однак не менш важливе запитання було: «Що з наступного, на вашу думку, має бути пріоритетом, коли йдеться про підвищення рівня безпеки на дорогах?» Респонденти могли обрати максимум 3 відповіді.

Усі користувачі Користувачі велосипедів
Поліпшення обслуговування доріг

56 %

49 %

Нульова толерантність до алкоголю

49 %

51 %

Жорсткіші обмеження швидкості

27 %

29 %

Жорсткіший контроль за використанням електронних пристроїв під час водіння

27 %

32 %

Частий поліцейський контроль

25 %

27 %

Інтенсивніша підготовка для водіїв

21 %

19 %

Легкий та своєчасний доступ до інформації про рух під час пересування

15 %

12 %

Інше

3 %

4 %

Жодне з перерахованого

1 %

1 %

Не знаю

2 %

2 %

Цей Євробарометр був останнім із серії оглядів ЄС про транспортну поведінку дорослого населення ЄС.

За матеріалом www.ecf.com

Переклад – Вікторія Мокряк, для АВК

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті! 

інші цікаві матеріали

Заступник голови Київської міської державної адміністрації Дмитро Давтян запропонував урахувати напрацювання літньої школи «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності» при підготовці проекту реконструкції

Громадська організація “Асоціація велосипедистів Києва” розпочала новий проект “Зелене світло для велоруху в громадах / Green Light for Cycling in Hromadas”. Для АВК проект дає,

Радниця міського голови Києва з питань розвитку велоінфраструктури та координаторка роботи Асоціації велосипедистів Києва по місту Ксенія Семенова закликала “Київавтодор” і Департамент транспортної інфраструктури КМДА пояснити ситуацію