Кампанія «Велосипедом на роботу», «Шопінг на велосипеді», Критична маса, брендинг велопрокату та велосипедні тури – про основні засоби популяризації велотранспорту в Празі та Чехії загалом розповів під час Велофоруму-2014 Данієль Мурек, координатор Чеського фонду екологічного партнерства.

Daniel Murek

Основна місія European Cyclists Federation (ECF), до якої входить і Чеська республіка, – якомога більше велосипедистів і якомога частіші велопоїздки. За планом, частка велосипедних поїздок у 2020 році має сягати 15% (сьогодні у Чеській республіці цей показник становить близько 3%). Заплановано побудувати 50000 км веломаршрутів та 1 млн км велосмуг, а також провести велонавчання для 100 млн громадян ЄС.

Данієль Мурек розглядає велосипед у різних аспектах: як транспорт, як спорт та як елемент дозвілля. Одна з тез пропаганди велотранспорту полягає у тому, що чим більше є велосипедистів, тим більше велосипедів продається. Зараз у Чехії на кожну тисячу населення припадає 35 велосипедів (для порівняння: у Данії – 150 велосипедів на 1000 чоловік, у Нідерландах – 75).

Велоспорт у Чехії за популярністю посідає третє місце (після плавання та спортивної ходьби).

Також велосипед є важливим атрибутом дозвілля. Зокрема, через Прагу проходять два важливі шляхи EuroVelo: Центральноєвропейський та так званий Сонячний шлях. Окрім того, у Чеській республіці існує розвинена мережа внутрішніх шляхів та міжміських веломаршрутів. Один із найпопулярніших маршрутів – «Моравські винні стежки», що охоплює 1200 км велошляхів та має розвинену систему дороговказів для подорожуючих.

Photo_2

З 2004 року у Чехії започатковано щорічну Національну велоконференцію та велостратегію.

У Чехії проводяться моніторинги використання велодоріжок та пішохідних маршрутів (як довгострокові, так і короткострокові моніторинги). У європейських містах однією з тенденцій для заохочення використання велотранспорту є створення власного велобренду у різних містах. Одним із таких міст стало Пардубіце, місто на сході Чехії. Бренд має назву ParduBIKE і використовується на всіх інформаційних матеріалах стосовно велотранспорту, автоматичних велолічильниках та велонасосах загального користування. Мета такого брендингу – показати, що місто зацікавлене у розвитку велотранспорту, а велосипед є важливою складовою міського простору.

Cyklokonference Pardubice 16-17/9/2013

Промоція велотранспорту у Чеській республіці

У Чеській республіці з 2011 року проводиться кампанія «Велосипедом на роботу». Вона охоплює 19 міст і у травні 2014 року нараховувала 5700 учасників.

В рамках цього заходу проводиться конкурс «Велопрацедавець року» (нагороджується компанія, що надає найкращі умови для працівників-велосипедистів: парковки, душові кабінки, пільги тощо).

Photo_4

Також нагороджуються колективи працівників, що регулярно їздять на роботу велосипедом, та велосипедисти, які щодня долають найдовші відстані, аби дістатися до роботи. Окрім того, є і креативні конкурси: на найабсурдніше велосипедне рішення на дорогах вашого міста та найцікавіший відгук про кампанію.

Промоційне відео кампанії:

Інша цікава кампанія – «Шопінг на велосипеді». Вона має заохотити використання велосипеду для повсякденних поїздок у магазини або на ринки (що зазвичай становлять не більше 3-5 км) та популяризувати використання каргобайків. Кампанія поки що проводиться лише у трьох містах і складається з двох етапів: перший – інформування населення про можливість використання велосипеду для поїдок у магазини, поширення продажу корзинок, багажників, сумок для велосипеду та каргобайків, другий – організація різноманітних заходів для велопоїздок у магазини. Також на сьогоднішній день організовано оренду вантажних велосипедів у декількох містах.

Photo_5

У Чеській республіці також проводиться Критична маса. У Празі та декількох інших великих містах у рамках Європейського тижня мобільності проходить захід «Відкрий місто по-новому», що має на меті продемонструвати інший підхід до використання публічного простору у місті.

Цікавим способом заохотити людей пересісти з автомобіля на велосипед є незвичні велосипедні тури, що проводяться у столиці Чехії. Наприклад, компанія Bikecentric запрошує велосипедистів відвідати такі велоекскурсії:

– Історичні місця Праги;

– Ера комунізму у Празі;

– Індустріальна Прага;

– Сучасне мистецтво у Празі;

– Нічні катання Прагою.

Вже традиційний спосіб промоції велотранспорту – запровадження системи громадського велопрокату – також використовується у Празі. Безкоштовно велосипедом можна користуватися протягом півгодини.

Текст – Анна Шматок, для АВК.

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок

інші цікаві матеріали

Ви  вже знаєте, що катання на велосипеді покращує ваше фізичне здоров′я. А чи знаєте ви, що воно також має глибокий вплив на ваш мозок? Ми

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.