14,5 км велодоріжок і велосмуг, більше 10 км в планах на 2015 рік, затверджена велоконцепція – ми подивилися, якою є велосипедна інфраструктура міста, що посідає другу сходинку в рейтингу ТОП-4 веломіст України.

vinnytsya velo

11-12 листопада у Вінниці відбувся круглий стіл зі сталої міської мобільності, де побували й представники Асоціації велосипедистів Києва. Ми проїхалися по Вінниці на велосипедах і подивилися на велоінфраструктуру міста.

Вінницю можна умовно розділити на три зони: спальний район, центр, промислова зона. Плануючи велоінфраструктуру, місто вирішило в першу чергу поєднати найбільш густозаселений район та центр, а також прокласти велошляхи всередині цієї частини міста.

Загалом принцип розвитку вінницької веломережі такий: кожна нова велодоріжка має бути з’єднана зі старою доріжкою, щоб лишався замкнутий контур; умови для велосипедистів мають створюватися при капітальних будівництвах, реконструкціях і під час поточного ремонту вулиць.

Отже, ми вирушаємо на велопрогулянку.

Перше, що кожен помітить: левова частка наявних веломаршрутів прокладені по тротуарах. Дуже часто це просто велосмуга, що розділяє рух пішоходів та велосипедистів.

vinnytsya velo

Втім, слід відзначити, що це зроблено лише там, де є достатньо місця як для пішоходів, так і для велосипедистів.

vinnytsya velo

Помічаємо також велосмуги на дорогах. Частіш за все вони проходять по лівій стороні дороги.

vinnytsya velo

Порадувало те, що вони були практично всюди вільні від припаркованих авто. Хоча трапляються різні водії.

Фото: Максим Ретівой

Вінничани пишаються пандусом, що передбачений як для проїзду велосипедистів, так і для осіб з особливими потребами.

pandus vinnytsya

Фото: Олег Крупський

МАФи на велодоріжках? Що що, а такого ми в Вінниці не побачили.

vinnytsya velo

Якість покриття велосмуг залишає бажати кращого. Покриття на тротуарах є значно гіршим, ніж на дорогах, тому їхати по таких велосмугах не дуже комфортно.

vinnytsya velo

Те саме стосується розмітки. Часто вона давно не поновлювалась. Не всюди є знаки “велодоріжка”. Можливо, це є однією з причин, чому пішоходи не реагують на дзвінки велосипедистів, прогулюючись по велодоріжці.

vinnytsya velo

Поки що у Вінниці є лише одна спеціально відкремлена велодоріжка – на вулиці Іванова. Але їх спорудження планується.

До особливостей велоінфраструктури по-вінницьки можна віднести розмітку. Не рідко перед пішохідним переходом бачимо знак, що вказує на “кінець велодоріжки”. Він сигналізує, що згідно з ПДР переїжджати перехід на велосипеді не можна.

vinnytsya velo

Через це велосипедистам часто доводиться ділити переходи з пішоходами, що може бути незручним як для одних, так і для інших. Червона розмітка 1.15 є лише на деяких регульованих перехрестях.

vinnytsya velo

Не раз натрапляємо на таку розмітку:

vinnytsya velo

Ще один приклад – місцевий проїзд по вул. Хмельницьке шосе. Колись він був суто автомобільним, тепер – автомобільно-велосипедний. І велосипедисти мають тут пріоритет – перевірено.

vinnytsya velo

Ось так вінничан інформують про план мережі веломаршрутів міста:

vinnytsya velo

Підсумовуючи, відзначимо позитивні та негативні, на наш погляд, моменти:

Позитив:

– комплексний підхід до розвитку велосипедної мережі, продумані та актуальні маршрути;

– спроба виділити для велосипедного транспорту окреме місце для прохзду;

– заниження бордюрів.

Негативні моменти:

– виділення пішохідного простору для велошляхів;

– незадовільна якість покриття та маркування.

Вінницькі велодоріжки можна критикувати за розміщення та якість покриття, але вони є вагомим практичним і символічним кроком. По-перше, це заохочує користуватися велосипедом по місту тих, хто з міркувань безпеки вагається виїжджати на дороги. По-друге, сам факт їх існування говорить про те, що про велосипедистів у місті дбають.

Основний месидж велосипедної Вінниці: те, що реалізували ми, можна втілити в будь-якому місті України в короткий термін незначними коштами; головне – запит жителів і політична воля.

У планах на 2015 рік – поєднати райони Вишенька та Тяжилів, цей маршрут має проходити через центр міста. Заплановано спорудження більше 10 км велодоріжок.

Дякуємо за велоекскурсію Олегу Крупському, в рамках круглого столу “Планування сталої мобільності в містах України: партнерство влади та громади“.

vinnytsya velo

Фото: Олеся Сторожук, для АВК (окрім підписаних).

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

З чого почати розвиток велосипедної інфраструктури у місті Києві? Відповідь на це питання шукав учасник конференції Велофорум-2014, минулорічний випускник Київського національного університету будівництва і архітектури

Чи є попит на велосипедний транспорт у місті Харків? Повернувшись зі стажування у Сполучених Штатах, шукала відповідь на це питання Олена Токмиленко. За допомогою різноманітних