Книга Гевіна Бліта “ВелоМісто” (Gavin Blyth, Velo City) висвітлює найцікавіші зразки велосипедної інфраструктури в світі: від футуристичного мосту Миру в Калгарі до плаваючої кільцевої розв’язки в Ейндговені та апартаментів в Копенгагені з велосипедною доріжкою прямо до 10-го поверху.

Міст Миру (Peace bridge), Калгарі, Канада

bike-arch

Photograph: Joshua Dool

Це оригінальна споруда довжиною близько 126 м. з’єднує центр Калгарі з островом Принс і розташованим на ньому зеленим парком. Тепер міським жителям стало набагато простіше добиратися з мегаполіса в затишок паркової зони. Найоригінальнішою частиною моста став його ромбоподібний червоний каркас, верхні прорізи якого засклено, завдяки чому споруда має повноцінний дах. Міст не призначений для автомобілістів. Його злегка поглиблена центральна частина (2,5 м.) відведена під велосипедну доріжку, а підняті узбіччя віддані пішоходам. У темний час доби міст освітлюється за допомогою спеціальних світильників, вбудованих в його стельову частину. А внизу горять лампочки, які візуально розмежовують пішохідну і велосипедну зони.

Прогулянковий міст Melkwegbridge, Пурмеренд, Нідерланди

Photograph: Next Architects

Цей міст відокремлює велосипедистів та пішоходів, і в той же час забезпечує безперешкодний річковий рух. Велосипедна частина мосту розділяється на дві частини, повертаючись навколо пірсів по обидві сторони каналу, щоб дозволити прохід човнів, в той час як 12-ти метрова нерухома арка забезпечує безперервний доступ для пішоходів.

Hovenring («кільце Hovens») – вантовий круговий міст, Ейндговен, Нідерланди

Photograph: IPV Delft

Ця велосипедна інфраструктура більше подібна до автомагістрального шляхопроводу, ніж до приміської велосипедної доріжки. Диск, що має 72 метри в діаметрі дозволяє велосипедистам з легкістю перетинати одну з найжвавіших доріг Нідерландів. Так це місце виглядало до будівництва Hovenring: http://masterok.livejournal.com/1600673.html

Аргансуела (Arganzuela) – міст в Мадриді, Іспанія

Photograph: Ayuntamiento de Madrid/DPA/Adagp

Arganzuela є найдовшим в серії мостів запланованих для парку Мансанарес, нової зоні відпочинку. Міст складається з двох конічних частин довжиною 150 і 128 метрів. Заради реалізації проекту навіть довелося прибрати кільцеву автодорогу, яка проходила в цьому місці, її перенесли під землю в тунель, а на її місці був розбитий парк Арансуела.

“8 house”, Копенгаген, Данія

Photograph: Alamy

У будинку багато цікавих рішень, зокрема він оснащений велосипедною доріжкою, що дозволяє мешканцям в’їжджати з вулиці прямо до дверей своєї квартири на будь-який поверх. Широкий пандус, який проходить уздовж терас та балконів дозволяє проїхати на велосипеді з першого по 11 поверх, і навіть виїхати на зелений дах площею 1700 м2.

Велоремонтні станції (Fixtation), різноманітні локації в США

Photograph: Alex Anderson and Chad Debaker/Bike Fixtation

Ці станції самообслуговування з ремонту велосипедів оснащені автоматом з найнеобхіднішими запчастинами, наприклад внутрішніми трубками та ліхтариками. Також у наявності робочий стенд з набором інструментів (ключі, повітряний компресор).

Міст Брюгге або «Велосипедна змія», Копенгаген, Данія

Photograph: Dissing + Weitling

Будівництво мосту було завершено у 2006 році і він став перший мостом, який був побудований через порт Копенгагена протягом 50 років. Ймовірно, Брюгге, призначений винятково для велосипедистів і пішоходів, не став несподіванкою для мешканців веломіста.

За матеріалами The Guardian

Переклад – Лана Терен, для АВК.

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один