11-12 листопада у Києві проходив воркшоп з визначення пріоритетних велосипедних маршрутів для першочергового проектування та будівництва.

Для визначення першочергових маршрутів, які будуть фінансуватись за кошти міського бюджету, Асоціація велосипедистів Києва, представники Департаменту містобудування та архітектури КМДА разом з замовником робіт КП “Житлоінвестбуд – УКБ” та за експертної підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва провела аналіз потенційних веломаршрутів.

DSC_0190

За результатами роботи трьома пріоритетними маршрутами було визначено:

  1. Троєщина – Центр (Бальзака (плюс підвізні Сабурова, Цвєтаєвої, Драйзера, Маяковського від Драйзера до Ватутіна) — Московський міст — Труханівська — Європейська площа — Хрещатик — Червоноармійська — Олімпійська)
  2. Солом’янка – Центр (Севастопольська площа — Урицького — Жилянська — Олімпійська — Шота Руставелі — Хрещатик)
  3. Пілотний підвізний маршрут до станції метро Позняки (пр. Григоренка від вул. Здолбунівської до вул. Гмирі, можливо з доїздом по Здолбунівській до Дарницького вокзалу)

Решта маршрутів визнані як такі, що мають менший потенціал і будуть плануватись і пропонуватись до будівництва саме у такій послідовності: зелені (від 1 до 5) та сині (від 1 до 6). Частина запропонованого маршруту з Троєщини також виконує і рекреаційну функцію і є елементом майбутнього рекреаційного маршруту (позначений оранжевим).

Принципи аналізу:
  1. Грунтується на карті веломаршрутів, розробленої київськими велосипедистами цього літа (карта все ще доопрацьовується, тому її не було опубліковано)
  2. Рейтинговий порівняльний аналіз головних маршрутів, на яких очікується найбільша кількість людей
  3. Найбільший рейтинг отримували маршрути, які мають найбільший транспортний потенціал та доцільність
  4. Кількість маршрутів для першочергового проектування визначалась на основі обсягів фінансування, виділеного на проведення проектних робіт.

Транспортний потенціал та доцільність визначались порівнянням трьох основних факторів:

– Щільність забудови та кількість населення районів (концентрація потенційних користувачів маршрутів)

– Наявність рейкового громадського транспорту (велосипеду складно конкурувати з надійним та швидким метро)

– Рель’єф

Всі маршрути, які були визначені як магістральні напрямки майбутньої веломережі (карта нижче), порівнювались за цими критеріями. Після цього оцінювалась технічна можливість: наскільки складно буде організувати рух велосипедистів. Наприклад, маршрут Ленінградська площа – бульвар Лесі Українки має великий транспортний потенціал, але проходить через два складних транспортних вузла, де організувати безпечний рух велосипедистів буде досить складно і дорого порівняно з іншими маршрутами. Тому цей маршрут, отримав нижче місце у рейтингу.

Наступного тижня планується публічна презентація та обговорення маршрутів.

Нагадаємо, що 9 жовтня 2014 рішенням Київради було внесено зміни до програми соціально-економічного розвитку міста Києва на 2014 рік. Згідно з останньою редакцією бюджета міста, на наступні два роки (з листопада 2014 по грудень 2016 року) на розвиток транспортної та рекреаційної велоінфраструктури в бюджеті закладено 20 мільйонів гривень, в тому числі 2 мільйони на проектні роботи.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

 

інші цікаві матеріали

Київському міському голові Голові Київської міської державної адміністрації Віталію Кличку Хрещатик, 36   Відкритий лист громадської організації  “Асоціація велосипедистів Києва” до Київського міського голови Віталія

Цього року продовжено будівництво веломаршруту “Європейська площа – Троєщина”: у бюджеті Києва виділено 9 млн грн на цьогорічні роботи. Роботи заплановано на вулицях Цвєтаєвої, Сабурова

Компанія з виробництва велопарковок Veloparkovki.com.ua запустила новий велопродукт – станції самообслуговування велосипедів FixHere. Дві з них Veloparkovki дарують двом організаціям, що надішлють заявки до 30 квітня. У заявці слід