Про ставлення мешканців свого міста до велотранспорту розповіла на конференції Велофорум-2014 доповідачка з Польщі Єва Лутогнєвська.

Фото: AEGEE-Gliwice

Єва мешкає у невеличкому польському місті Глівіце, в якому нараховується близько 200 тисяч мешканців. У Глівіце існує близько 95 км велосипедних доріжок, з яких 37 км влаштовані з асфальтовим покриттям. В основному велодоріжки прокладені у рекреаційних зонах. Про проблеми неякісних велосипедних доріжок Єва знає з власного досвіду. У місті Глівіце, як і в багатьох інших містах світу, є велодоріжки, що закінчуються раптово, іноді навіть сходами, є велосмуги, що давно поросли травою, є неякісне покриття велодоріжок, і є автомобілі, що паркуються на смугах для велосипедистів. Але є гарні велосмуги з належним покриттям. Вони були збудовані у 2012 році.

Щоб дізнатися про ставлення до велотранспорту мешканців та влади міста Єва використала 3 методи дослідження: анкетне опитування, огляд літератури і розмова з владою.

Результати анкетування показали, що основними перевагами велосипедного транспорту мешканці міста вважають користь для власного здоров’я та власної кишені, а основними недоліками – часті крадіжки велосипедів та неможливість їх використання у холодну пору року. Аж 10% мешканців відповіли, що за наявності відповідної інфраструктури використовували б велосипед як основний вид транспорту.

Проаналізувавши літературу, Єва зробила висновок, що за відношенням до велосипедного транспорту мешканців міста можна розділити на 4 групи: люди, що ні за яких умов не використовуватимуть велосипед як повсякденний транспорт; люди, що будуть користуватись велосипедом, якщо велосипедна інфраструктура буде виконана на високому рівні; люди, вимоги яких до велосипедної інфраструктури не є високими, і люди, які користуються велосипедом і без велосипедної інфраструктури. Проектувальникам слід орієнтуватись на 2 і 3 групи.

Розмова з представниками влади міста дала Єві змогу зрозуміти, що місцева влада зацікавлена у тому, щоб мешканці якомога частіше користувались велосипедами. Створення велосипедної інфраструктури для влади – свого роду промоційний інструмент, засіб залучитися підтримкою великої кількості молодих людей. Існує цілісний план розвитку велосипедної інфраструктури у місті Глівіце. Місто навіть замовило проект розвитку велосипедної мережі. Згідно з планом найближчими роками у місті з’явиться близько 300 км нових велодоріжок, на що з міського бюджету виділено 50 млн євро.

Підсумовючи доповідь Єви можна сказати, що місто Глівіце стоїть на порозі зміни пріоритетів. Адже і мешканці, і влада міста приходять до розуміння, що орієнтуватись при проектуванні та реконструкції вулично-дорожньої мережі потрібно вже не на автомобіль, а на велосипед.

Текст – Ліна Гасенко

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один