“Дорожні дієти” використовуються інженерами дорожнього руху для поліпшення безпеки вулиць шляхом зниження ширини дороги або кількості коридорів.

Білл Ліндейк., співробітник відділу архітектури та транспортного комітету міста Сент-Пол (штат Міннесота, США), називає дороги з 4 смугами руху в міських районах «дорогами смерті».

«Зіткнень на дорогах можна запобігти, – каже Ліндейк. – Перетворення чотирьохсмугової дороги на трьохсмугову, зміна широко відома як «дорожня дієта», робить їх значно безпечнішими».

Ліндейк наводить наступні дані:

1. 3смугові дороги набагато безпечніші для водіїв. За даними десятків досліджень Федерального управління автомобільних доріг США, зміна 4-смугової «дороги смерті» на 3-смугову зменшує кількість автомобільних аварій на 20–50%.

2. Впровадження 3 смуг руху має незначний вплив на транспортний потік. «Я не збираюся стверджувати, що зміна кількості смуг руху з 4 до 3 не має ніякого впливу на транспортний потік (хоча іноді так і виявляється). Частіше за все дорожня дієта призводить до зниження пропускної здатності дороги на 5-10%», стверджує Білл. Як зазначається в іншій доповіді Федерального управління автомобільних доріг, у більшості випадків дорожні дієти мають мінімальний вплив на пропускну здатність дороги.

3. На 3-смугових дорогах знижується швидкість. Основна відмінність між 4-смуговою «дорогою смерті» і 3-смуговою безпечною вулицею – це те, що швидкість руху понижується і стає набагато більш рівномірною. Доведено, що навіть невелике пониження швидкості, від 40 до 30 миль на годину, може значно знизити тяжкість наслідків аварій для пішоходів і велосипедистів.

4. Впровадження 3 смуг руху збільшує кількість велосипедистів і пішоходів. Після введення дорожньої дієти у Сан-Франциско використання велосипедів у годину пік збільшилося на 37%, кількість пішоходів у годину пік збільшилася на 49%, громадська думка про цей проект в цілому була позитивна. Це лише один приклад.

 5. Дорожня дієта – це дійсно дешево,  на відміну від дорогих вуличних реконструкцій. Міста й округи можуть швидко, легко і дешево змінити ці «дороги смерті».

Більше про “дорожню дієту”:

Дорожня дієта / MBA – Road Diet [ukr] from lypneva.com on Vimeo.

Національна коаліція Америки з довершених вулиць (complete streetsвизначає деякі інструменти створення зручного міського простору:

  • інструменти для зниження швидкості руху,  такі як лежачі поліцейські, радіолокаційні знаки, паркування в шаховому порядку й обмеження швидкості;
  • пішохідна інфраструктура, така як тротуари, пішохідні переходи й пішохідні світлофори;
  • велосипедні доріжки або смуги руху;
  •  смуги для руху автобусів і т.п.

Довершені вулиці – термін, введений у 2003 році Девідом Голдбергом – американським експертом з гармонійного розвитку. Це вулиці, які задовольняють потреби не лише автомобілістів, але й велосипедистів, пішоходів, власників магазинів і транспортних засобів (більше про це – дивіться відео).

Отже, для здоров’я вулиць, як і для здоров’я людини, дієта є корисною. Але для забезпечення здорового розвитку і нам, і нашим вулицям потрібен комплексний підхід.

За матеріалами:streetsblog.nettrafficlogix.com

Переклад – Ліна Гасенко, для АВК.

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один