Харків розробив схему велосипедних маршрутів для центра міста. Протягом двох днів учасники воркшопу «Re-Cycle Kharkiv» спланували близько 70 км шляхів для велосипедистів. Захід організувала громадська організація “Міські реформи” спільно з Хакрівським національним університетом будівництва та архітектури та Асоціацією велосипедистів Києва.

Ми обрали центральну частину Харкова для планування. Починаємо з того місця, яке у першу чергу хочемо бачити сучасним, обладнаним“, – пояснює організаторка, спеціалістка з транспортного планування, Олена Токмиленко.

Під час воркшопу урбаністи, архітектори, економісти та велосипедисти під керівництвом кураторів з Харкова, Києва та Львова проаналізували, які місця є вже зараз, звідки люди їдуть до центру, і куди вони можуть їхати. Визначили найкоротші відстані між цими місцями, переклали на вулично-дорожню мережу з урахуванням особливостей рельєфу. Коли схема була готова, учасники проїхали ці вулиці на велосипедах.

re-cycle

Фото: Robinzon TV

Усі напрацювання були зведені в єдину мережу, де показано дві категорії маршрутів. Перша категорія – найбільш важливі для проїзду велосипедистів. Вони сполучають “спальні райони” з основними центрами тяжіння у центрі. Це вулиці Сумська, проспект Леніна, Пушкінська, узвіз Весніна, вулиця Шевченка, Московський проспект, Полтавський шлях, проспект Гагаріна. Друга категорія – другорядні маршрути, що сполучають основні магістральні шляхи (вулиця Клочковська).

re-cycle kharkiv 1

Фото: Robinzon TV

Харківські велоактивісти прагнуть спростувати стереотип про те, що веломережа може розвиватися лише за рахунок ущемлення проїзної частини автомобілів. «Насправді, якщо правильно перепроектувати дорогу, то можливо одночасно побудувати велодоріжку, розширити тротуар, залишити парковку і прискорити рух», – говорить представник «Харківського велосипедного союзу», Михайло Калужина. Достатньо зменшити ширину дорожніх смуг, і місця вистачить для всього. «І ми не будемо щемити нещасних водіїв. Навпаки, після перепроектування час проїзду вулиці зменшиться», – підкреслює Михайло.

re-cycle kharkiv

Фото: Міські реформи

Створення веломаршрутів має зробити місто більш комфортним для любителів велосипедів і не тільки. «Комфортні міста стають цікавими для інвесторів. Це дуже важливо донести до нашої влади. Поява велодоріжок це, можливо, мінус з бюджету, але це великий плюс для майбутнього міста», – каже організатор «Re-Cycle Kharkiv» Катерина Шуміхіна.

Читати звіт по воркшопу

Цікавитеся розвитком велосипедного транспорту в містах України? Дізнавайтеся більше на сайті velotransport.info

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва продовжує серію публікацій з дослідження, яке містить огляд фінансової політики в сфері розвитку велотранспорту в найуспішніших країнах Європи. Метою цього дослідження є

Громадська організація “Асоціація велосипедистів Києва” оприлюднила звіт діяльності за 2016 рік. Звіт містить опис діяльності АВК у Києві та на національному рівні. У звіті також

Асоціація побувала на міському Велофорумі, що проходив 2 квітня в “Urban Space 100” у місті Івано-Франківськ, де поділилася своїм досвідом промоції міської велокультури на прикладі української