З чого почати розвиток велосипедної інфраструктури у місті Києві? Відповідь на це питання шукав учасник конференції Велофорум-2014, минулорічний випускник Київського національного університету будівництва і архітектури Ігор Дудін.

Ігор Дудін

На думку Ігоря, теоретично на велосипед можна пересадити близько 90% мешканців міста, але витрати на такі заходи будуть великі і не обґрунтовані. Для створення карти попиту на веломаршрути хлопець скористався інтернет-анкетуванням. Ігор визначив маршрути, що користуються попитом серед 231 киян, що заповнили його анкету.

«Я наніс на карту відрізки, що сполучають основні пункти відправлення і призначення, вказані в цих анкетах, ‒ каже Ігор, ‒ і раптом зрозумів, що якщо ці дані апроксимувати на 3 млн. мешканців Києва, то отримаємо, що велосипедна інфраструктура потрібна на всіх без винятку вулицях нашого міста!».

Повiтрянi лiнiї

Ігор спростовує думку про те, що велосипедна інфраструктура, на перших етапах розвитку, обов’язково має коштувати дорого. «Я вважаю, ‒ говорить він, ‒ що в першу чергу велосипедну інфраструктуру слід розвивати у периферійних районах, влаштовуючи там спільні вело-пішохідні доріжки. Принаймні для Києва це  актуально. У наших спальних районах кількість перехресть набагато менша, ніж у центральній частині міста, відстані між перехрестями більші,  тротуари значно ширші, а щільність руху пішоходів менша. Вартість створення такої велоінфраструктури складатиметься здебільшого з вартості пандусів, велосипедних парковок і дороговказів».

Такі заходи необхідні, для того щоб популяризувати велосипедний рух і дати можливість велосипедистам їхати тими вулицями, якими їм зручно. Поступово мешканці звикнуть до користування велосипедом, зросте потреба у поїздках до центру міста. Чим більше велосипедистів буде на наших вулицях, тим зрозуміліше буде, що центр міста не для автомобілів, а для пішоходів і велосипедистів.

Підтримала думку Ігоря під час обговорення його доповіді і координаторка з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва Ксенія Семенова. «Спільні вело-пішохідні доріжки, ‒ говорить Ксенія, ‒ і справді гарний варіант впровадження велосипедного руху у спокійних районах міста. Це гарний шанс зробити вулиці зручними для всіх ‒ об’єднати разом пішоходів, велосипедистів, людей з обмеженими можливостями, літніх людей і батьків з колясками».

Текст – Ліна Гасенко

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

14,5 км велодоріжок і велосмуг, більше 10 км в планах на 2015 рік, затверджена велоконцепція – ми подивилися, якою є велосипедна інфраструктура міста, що посідає другу

Про те, як у Любліні заохочують та навчають дітей користуватися велосипедами – на теорії та практиці. За матеріалами доповіді Александра В’яцека під час Велофоруму-2014 у