Неподалік від Амстердаму йде спорудження велодоріжки з сонячних панелей. Ця іновація покликана виробляти електроенергію для трьох будинків. Але її автори мають набагато більше планів.

Фото: SolaRoad

Чому сонячні панелі завжди встановлюють на дахах? Лежачи на дорозі, вони так само приймають значну кількість сонячної енергії. Щоб не бути перешкодою, вони мають бути достатньо міцними, щоб по них можна було ходити або їздити.

У Нідерландах будують велодоріжку, що якраз демонструє такі властивості. Розробила ці сонячні панелі компанія SolaRoad. Цього тижня у голандському містечку Кромені (Krommenie) під Амстердамом якраз постають перші 70 м такої доріжки. У майбутньому її довжина має становити 100 м.

Фото: SolaRoad

Фотоелементи запаковані в бетонні блоки розміром 2,5 х 3,5 м. Вони покриті шаром скла товщиною 1 см, що пропускає світло. За словами SolaRoad, такі панелі виробляють на 30% менше енергії ніж розміщені на дахах. Незважаючи на це, з часом велодоріжка має виробляти достатньо енергії, щоб повністю забезпечувати електрикою 3 будинки.

Фото: SolaRoad

Але бачення розробників набагато ширше: вони хотіли б перетворити значну частину голандських доріг на величезні сонячні панелі. Здобуту таким чином електроенергію можна використовувати не лише для потреб домогоспордарств, але й для освітлення вулиць та руху транспортних засобів з електроприводом.

Фото: SolaRoad

Безумовно, спорудження дороги з фотомодулів коштує більше, ніж з асфальту. Автори проекту виходять з того, що інвестиції окуплять себе через 20 років. За рахунок подальшого вдосконалення технології планують вийти на окупність проекту за 15 років.

Джерело – www.stern.de, переклад – Олеся Сторожук, для АВК

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один