Чи є попит на велосипедний транспорт у місті Харків? Повернувшись зі стажування у Сполучених Штатах, шукала відповідь на це питання Олена Токмиленко.

olena tokmylenko

Фото: Анна Гайдай

За допомогою різноманітних інтернет-платформ Олена опитала харків’ян про їхнє ставлення до руху на велосипеді. Результати опитування показали, що чоловіча половина населення набагато прихильніша до велосипедного транспорту ніж жіноча.

«Цьому є багато причин, ‒ пояснює Олена. ‒ Дівчатам складніше пристосувати свій зовнішній вигляд водночас і для роботи, і для їзди на велосипеді, набагато менша кількість дівчат, аніж хлопців полюбляє екстримальну їзду. Особисто я змінила думку про те, що на велосипеді можна почувати себе безпечно поруч із автомобілями. У Харкові я не почуваю себе безпечно на автомобільній дорозі. Не вистачає толерантності та взаємоповаги між учасниками руху».

Розподіл велосипедистів за дальністю поїздок

Розподіл велосипедистів за дальністю поїздок, м.Харків

Найбільш прихильними до велосипедного транспорту виявились приватні підприємці та працівники сфери обслуговування.

Близько 87% опитуваних відповіли, що користувались би велосипедом як проміжним транспортом від дому до метро, якби існувала велосипедна інфраструктура. Розподіл по дальності поїздок показів, що слід розраховувати на те, що велосипед люди будуть використовувати для подолання відстаней від 2 до 15 км.

Перешкодою для розвитку велосипедного руху у Харкові окрім відсутності велосипедної інфраструктури є ще й рельєф. Про це кажуть навіть назви районів Харкову: Нагорний район, Лиса гора, Холодна гора…

Олена проаналізувала вулично-дорожню мережу Харкова, змоделювала потенційні маршрути велосипедного руху, порівняла її з результатами анкетного опитування, вивчила ступінь придатності до велосипедного руху з точки зору рельєфу.

Кінцева ціль – створити карту розвитку велосипедної інфраструктури на основі попиту на велосипедні маршрути.

Чи стане Харків зручним для велосипедистів? Обов’язково! Адже досвід європейських міст показує, що таких як Олена людей – людей, що мають на меті покращити міський простір, зробити його зручним для всіх, із кожним роком ставатиме все більше.

Текст – Ліна Гасенко, за матеріалами доповіді Олени Токмиленко на “Велофорумі-2014” у Львові.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

14,5 км велодоріжок і велосмуг, більше 10 км в планах на 2015 рік, затверджена велоконцепція – ми подивилися, якою є велосипедна інфраструктура міста, що посідає другу

Про те, як у Любліні заохочують та навчають дітей користуватися велосипедами – на теорії та практиці. За матеріалами доповіді Александра В’яцека під час Велофоруму-2014 у