До 24 серпня будівельники планують відкрити транспортну частину реконструйованої Поштової площі. Велосипедисти зможуть безпечно проїжджати по 4 з 8 напрямків, і ще 2 напрямки є неоднозначними.

2014-08-07 12.53.28

Останній місяць Асоціація велосипедистів Києва щотижня зустрічалася з проектувальниками та будівельниками, аби продумати схеми руху велосипедистів. Результат переговорів є компромісом і не вирішує проблем велосипедистів повністю, але деякі проїзди стали безпечнішими. Наводимо схему руху по Поштовій, зроблену “Діловою столицею” (дякуємо їм за вірну остаточну версію).

На частині Набережного шосе та Боричевому узвозі влаштують велосмугу, цілком європейської ширини 1,85 м і з по-німецьки винесеною вперед стоп-лінією. Але тільки одну, і вона вирішить проблему лише одного перехрестя: виїзд з Боричевого узвозу ліворуч на Володимирський узвіз (по другій смузі, ліворуч від правоповоротної смуги на Сагайдачного). Мінуси: так, Сагайдачного поки що лишається автомобільною, хоча ми так хотіли вірити в обіцянку “Реконструкція Поштової зробить Сагайдачного пішохідною”. Другий мінус – на велосмузі можуть паркуватися автомобілі готелю “Фермонт” – з тих, хто не захоче заїжджати на парковку біля самого готелю.

По набережній влаштують двосторонню велопішохідну зону для тих, хто їхатиме по Набережній в бік Оболоні – для них зроблять заниження бордюру перед Поштовою, аби вони могли заїхати на набережну. Також розраховують, що по набережній поїдуть і з Оболоні в бік моста Метро – ті, хто не хоче їхати в тунель. Дістатися на велопішохідну доріжку з Набережно-Хрещатицької можна буде по наземному велопереїзду біля Спасської. А ті, хто спускаються з Нового Гаванського моста, зможуть проїхати по рампах через тунель до набережної (без сходів і навіть з освітленням). Але є мінус: назад на проїзну частину набережної можна лише через підземний перехід зі сходами біля пам’ятника Магдебурзькому праву (без жодного пандуса, на жаль), або ж продовжити їхати набережною до моста Метро, де перейти на інший бік вулиці більш зручно. При цьому їхати через тунель прямо не буде заборонено, оскільки велопішохідна доріжка розташована за відбійниками, куди неможливо дістатися з тунелю, і тому рух по ній не буде обов’язковою альтернативою тунелю.

Без змін, але зручними для велосипедистів лишаються напрямки Володимирський узвіз – естакада – Набережна в бік Оболоні (лише праві повороти, немає перетинів з автомобільним потоком), і Сагайдачного – Володимирський узвіз (рух прямо, немає поворотів і перетинів). Також можна буде більш-менш зручно заїхати з Володимирського узвозу на пішохідну зону Поштової, аби їхати в бік Пішохідного моста.

Тепер про значні мінуси, які неможливо виправити: при русі з Оболоні в бік Пішохідного моста доведеться щонайменше один раз іти по сходах: або у переході біля Магдебурзького права, або через підземний перехід під Боричевим узвозом (спуск – рампа, підйом – сходи або ескалатор). Також незрозуміло, як має рухатися велосипедист по самій пішохідній зоні, адже концентричні бордюри не сприятимуть безпечному і зрозумілому велоруху.

Небезпечним для велосипедистів лишається напрямок Володимирський узвіз – Сагайдачного: він ніяк не буде убезпечений, і велосипедистам доведеться перелаштовуватися у третю смугу, аби проїхати перехрестя прямо.

Виїхати з пішохідної зони на набережну буде також неможливо: двоє широких крутих сходів, які уже зараз прозвали “Потьомкінськими” вестимуть з обох боків Річкового вокзалу з поздовжніми рейками, аби вести велосипед у руках. З одного боку працюватиме ліфт, але схоже, до нього буде стояти черга – такими сходами навряд чи хтось захоче підніматися.

Широкої рампи замість кафе “Вітрило” на південь від Річкового порту теж не буде – не вдалося домовитися з власниками закинутого кафе. Але якщо вдасться – це буде дуже круто.

Отже, тепер висновки: проїхати Поштовою площею на велосипеді, без долання сходів, можна у більшості напрямків. Але треба знати хитрі ходи, заздалегідь перелаштовуватися, лякати пішоходів, а в деяких місцях рухатися зі швидкісним потоком автомобілів. Якщо ж останнє не влаштовує – тоді у половині напрямків на велосипедистів чекають по кілька сходів.

Асоціація велосипедистів Києва продовжує слідкувати за реконструкцією Поштової площі. До кінця серпня відкриють лише транспортну частину, а значні роботи по пішохідній зоні – це інші інвестори, інші планувальники, і там теж треба буде слідкувати (поки що не дуже зрозуміло, за чим саме, бо роботи по торгівельному центру призупинені, самі здогадуєтеся, чому).

Авторка статті дякує розробникам інфографік та схем руху, які використала у цій статті, та приносить вибачення за те, що не може зараз зобразити схему велоруху по Поштовій на карті: у мене стоїть лише Paint, і на ньому виходить незрозуміло. Якщо ви можете допомогти і зобразити рух велосипедистів по Поштовій просто і зрозуміло – будь ласка, напишіть на isbondarenko at avk.org.ua

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Льошко Нікіфоров

    дякую за спроби зробити там щось вело-путнє!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Для обговорення проблеми звуженого після капремонту тротуару Південного мосту представники громадськості зустрілися зі співробітниками муніципальних дорожніх служб – Департаменту транспортної інфраструктури КМДА та КП «Київпастранс»,

Цього року продовжено будівництво веломаршруту “Європейська площа – Троєщина”: у бюджеті Києва виділено 9 млн грн на цьогорічні роботи. Роботи заплановано на вулицях Цвєтаєвої, Сабурова