3 липня перед засіданням Київради велосипедисти зустріли депутатів і мера з 10 вимогами та символічною велодоріжкою. Ключові завдання стосуються забезпечення безпеки на дорогах, затвердження велоконцепції для Києва та зручного поєднання велосипедного і громадського транспорту.

веловимоги веловимоги

Меру Києва Віталію Кличку вручили вимоги та план їх реалізації, однак той зазначив, що на велосипедну інфраструктуру в міста немає грошей.веловимоги

У велоактивістів же є свій аргумент: 9 з 10 цих пунктів можна виконати без залучення бюджетних коштів. Потрібні політична воля, дієва робота чиновників та активістів, вивчення успішного іноземного досвіду та залучення інвесторських коштів.

веловимоги

Віталій Кличко пообіцяв розглянути вимоги велосипедистів, а також запропонував їм створити фонд, який би збирав гроші на велоінфраструктуру. Він також отримав запрошення на засідання Дніпровської РДА, де 4 липня буде розглядатися велосипедне питання.

веловимоги DSC05616

По закінченню акції представниці Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко та Олеся Сторожук були запрошені на засідання Київради, де їм вкінці дали слово – ще раз проголосити свої вимоги перед міськими депутатами.

Під час засідання депутат Київради Галина Янченко подала два депутатські запити – про демонтаж МАФів на велодоріжках та обов’язкове забезпечення велосипедного руху під час усіх реконструкцій доріг і площ.

За результатами акції кілька депутатів висловили бажання підтримувати велосипедний рух у Києві – Асоціацію велосипедистів Києва запросили до участі в засіданні транспортної комісії та засідання Дніпровської РДА для обговорення велосипедних питань.

Асоціація надалі контролюватиме виконання київською владою велосипедних вимог та інформуватиме про це громадськість.

Фото з акції в альбомі на Facebook

10 велосипедних завдань до київської влади на півтора роки

1. Зробити безпечні та зручні проїзди велосипедистів по Поштовій площі,

2. Організувати швидкий та безпечний проїзд велосипедистів на трьох мостах Києва (Метро, Московський, Патона), обладнати безпечні та зрозумілі заїзди і з’їзди з мостів, безпечний рух по мостах,

3. Зобов’язати проектувальників при ВСІХ реконструкціях та будівництвах обов’язково враховувати велосипедний рух,

4. Прийняти стратегію “Vision Zero” для міста Києва (мета: нуль загиблих внаслідок ДТП).

5. Прибрати кіоски та парковку автомобілів з велодоріжок на Перемоги та Бажана,

6. Створити криті безпечні велосипедні парковки і під’їзди до них біля 15 станцій метро (або всередині переходів метро) у 2015 році (сумарною місткістю 2500 велосипедів),

7. Забезпечити зручні місця для перевезення велосипедів у тролейбусах, трамваях, міській електричці, та зручні під’їзди з велосипедом до станцій і зупинок,

8. Профінансувати проект пілотної велосипедної інфраструктури Дарницького району “СТАРТ” у 2015 році,

9. Прийняти Велосипедну концепцію Києва до 2020 року, погодити її з громадськістю, включити належну частину у бюджет 2015 року,

10. Призначити радника з велосипедних питань (cycling officer), який буде мати необхідні повноваження для розвитку велосипедної інфраструктури у Києві, і кандидатура якого буде погоджена з громадськістю.

Усі 10 пунктів реально реалізувати протягом 1,5 років, і навіть раніше.

Читати повний текст вимог-до-Київради.pdf

веловимоги

Щороку в Києві вбивають двох велосипедистів і травмують 60. Починаючи з 2009 року кількість ДТП за участі велосипедистів збільшується, і так само збільшується кількість постраждалих і померлих.

Лише за перші 6 місяців 2014 року померло двоє велосипедистів: одного з них автомобіль збив у житловому районі, наїхавши на нього зі швидкістю понад 100 км/год, а іншого 5 днів тому знайшли у лісі біля Кільцевої дороги.

Сумна статистика співпадає у часі з тим, що з 2009 року Київська міська влада проголошує необхідність розвитку велотранспорту у Києві, а її окремі чиновники декларують журналістам, як багато вони роблять для київських велосипедистів.

Насправді, за 5 років обіцянок було збудовано лише 10 км велодоріжок, якість яких настільки погана, що велосипедисти не можуть ними користуватися. Встановили 30 велопарковок, з яких через півроку лишилося 10. А чотири нормативні документи київської влади (3 розпорядження і 1 цільова програма), що передбачають розвиток велотранспорту, не були виконані навіть на 5%.

На шести нових транспортних розв’язках, що були відкриті у минулі роки, велосипедний рух не передбачений на жодній. Тепер на цих шести розв’язках велосипедисти можуть проїхати, лише наражаючись на небезпеку бути збитими.

Щороку кількість велосипедистів у Києві збільшується вдвічі. І якщо міська влада надалі нічого не робитиме, щоб рух на велосипедах у Києві став безпечним, кількість смертей та травм велосипедистів збільшиться.

веловимоги

Фото: Анна Гайдай, АВК (більше фото – в альбомі на Facebook)

Контакти:
Асоціація велосипедистів Києва,
Ірина Бондаренко,
097 699 10 38,
isbondarenko@avk.org.ua

Ксенія Семенова,
067 253 18 43,
ksenia.semenova@avk.org.ua

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

  • Vitaliy Samuylenko

    Что и требовалось доказать.

    • Олеся

      и что же?

інші цікаві матеріали

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

Координатори Асоціації велосипедистів Києва провели серію воркшопів для учасників освітнього табору для велоактивістів з усієї України Bike Camp, який пройшов 4-6 серпня в місті Яремче

Асоціація велосипедистів Києва зібрала велоініціативи з усієї країни для підготовки ефективних пропозицій змін до Правил дорожнього руху. Метою зустрічі було спільно напрацювати вимоги велоспільноти щодо