Велосипед у фунікулері перевозити можна. Це затверджено у розділі 4.3 Правил користування наземним пасажирським транспортом Києва. “Заборона” фунікулеру була нелегітимною.

s2014-07-24 16.56.49

“Пасажир має право: <…> безплатно провозити з собою ручну поклажу, одну пару лиж, дитячий візок, санки, велосипед, дрібних звірів і птахів у клітці, собаку в наморднику з коротким повідком, кота, дрібний садовий інвентар у відповідній упаковці”, – йдеться у пункті 4.3 Правил користування наземним пасажирським транспортом загального користування (трамваями, тролейбусами, автобусами, фунікулером) в м. Києві, затвердженими Рішенням Київської міської ради від 13.01.2010.

Не протирічить цьому пункту, але вносить деяку незрозумілість пункт 4.2:

“Пасажирам забороняється: <…> провозити вибухонебезпечні, легкозаймисті, отруйні, їдкі речовини з різким запахом, наркотичні та інші небезпечні речовини, колючі чи ріжучі предмети без належної упаковки, вогнепальну зброю без чохлів та дозволів на носіння та зберігання; громіздкий багаж розміром більше ніж 100х50х30 см або вагою понад 40 кг, речі, довші за 190 см, та діаметром більше 30 см (крім дитячих та інвалідних колясок, велосипедів, що складаються та лиж), а також тварин (крім дрібних звірів і птахів у клітках, а також котів, собак у намордниках)”.

У цьому розділі йдеться про багаж, яким вважається складений велосипед. І означає, що складений велосипед можна перевозити, навіть якщо він перевищує за розмірами норми багажу. А про не складений велосипед чітко сказано у пункті 4.3 – можна. Це означає, що велосипед можна перевозити як у складеному, так і не в складеному вигляді, і просто дивно, як цей пункт змогли перекрутити так, щоб заборонити перевозити велосипеди взагалі.

Тому, якщо вам дійсно необхідно користуватися фунікулером, радимо вам роздрукувати Правила і разом із касиром дізнаватися на касі фунікулеру, що означає кожен пункт.

Сьогодні члени Асоціації велосипедистів Києва зустрілися з Миколою Григоровичем Окольничим, директором фунікулеру, і разом з ними розбирали кожен пункт. Зійшлися на тому, що правила – однакові для всіх, і велосипед перевозити можна.

Також нагадуємо вам про відповідь КП “Київпастранс” від 22.05.2012 на запит Асоціації велосипедистів Києва, чи можна перевозити велосипеди у громадському транспорті (відповідь – можна, крім метро та автобуса).

Водночас, ми проти того, аби створювати незручності для інших пасажирів. Тому шукаємо варіанти, як зробити зручним перевезення велосипедів так, щоб не заважати людям. Рішення наразі наступні:

  • у години пік та у випадках великої кількості пасажирів (вдень та ввечері на вихідних) слід обмежити або повністю припинити перевезення велосипедів у фунікулері,
  • дозволити перевезення максимум 2 велосипедів для дорослих в одному вагоні,
  • організувати місце для перевезення велосипедів в одній секції (ми радимо другу, оскільки в першу неможливо протиснутися кермом), обладнавши там відкидні сидіння, які можна розгорнути і сидіти на них, якщо немає велосипедистів та людей з візками,
  • обладнати пандуси та платформи для очікування вагона з велосипедами та візками.

В будь-якому разі визначати умови перевезення велосипедів фунікулер може лише внутрішнім розпорядженням або наказом, а не самовільним трактуванням і “урізанням” Правил користування наземним пасажирським транспортом.

Фунікулер до 23 серпня закритий на капітальний огляд, а тим часом ми шукаємо рішення для організації зручного перевезення велосипедів у фунікулері так, щоб вони не заважали пасажирам. Якщо хочете долучитися до цієї роботи – пишіть Ірі Бондаренко, isbondarenko at avk.org.ua

Нагадаємо, кілька тижнів тому фунікулер зірвав наклейку з дозволом перевозити велосипеди та повісив на касі “заборону перевезення велосипедів”, підкреслену червоною ручкою. Це спричинило резонанс серед велосипедистів Києва, вони їздили до фунікулеру та протестутвали у ЗМІ, адже фунікулер – дійсно дуже потрібний транспорт для велосипедистів, бо не всі вони мають такі велосипеди, аби залізти спершу на Європейську площу уздовж завантаженого машинами Володимирського узвозу, а далі по бруківці Трьохсвятительської. Таких велосипедистів не так багато, але ця можливість має обов’язково залишатися.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за липень-вересень 2017 року Перед тим, як ми поговоримо про ситуацію з

Цього року продовжено будівництво веломаршруту “Європейська площа – Троєщина”: у бюджеті Києва виділено 9 млн грн на цьогорічні роботи. Роботи заплановано на вулицях Цвєтаєвої, Сабурова

Стильні, елегантні, вишукані – одним словом, ті, хто знають, що таке справжній велошик! Стиль цього року обираєте ви самі, ми лише задаємо формат. Готуйся, Києве: