Одним із найвідоміших товарів, що експортуються з Бельгії, є сімейство блакитних героїв мультфільмів, відомих як «смурфіки». До них, можливо, скоро приєднається ще одна новинка того ж кольору. Національна система обміну велосипедами – Blue-bike («Блакитний велосипед») – новий європейський проект, спрямований на поширення передового досвіду серед залізничних операторів.

Натхненна подібною системою OV-Fiets в Нідерландах, бельгійська національна залізниця три роки тому ініціювала проект «Блакитний велосипед». Мета проекту полягала в тому, щоб допомогти своїм клієнтам дістатися з пункту А до пункту Б найзручнішим способом. На сьогоднішній день помітні синенькі велосипеди можна знайти більше ніж на 40 залізничних станціях по всій країні. Велосипеди, які можуть бути орендовані, надають можливість швидкого, зручного і, давайте не будемо забувати, веселого способу досягнення кінцевого пункту після поїздки на потязі.

Витрати на оренду є відносно низькими – членство коштує 10 євро на рік, а день оренди становить 3 євро за 24 години для звичайного велосипеда або 4 євро за 24 години для електричного велосипеда. Отримання прибутку не є основною метою проекту. Вигідним для бельгійських національних залізниць є те, що велосипеди відіграють важливу роль у зміцненні інтермодального характеру залізничних станцій і допомагають продемонструвати, що існують альтернативи особистому автомобілю з точки зору забезпечення перевезення від дверей до дверей.

Фото: http://www.blue-bike.be

«Блакитний велосипед» виявився надзвичайно популярним. Більше 5000 осіб підписалися на річну оренду і здійснили більше 32 000 поїздок протягом 2013 року, і цю цифру оператори сподіваються подвоїти протягом 2014 року. Є амбітні плани створення цілої системи нових пунктів прокату в найближчі декілька років.

Вражаючим є те, що «Блакитний велосипед» справді надихнув багатьох на зміни в поведінці. Згідно з опитуванням користувачів, проведених минулого року, завдяки можливості користуватись велопрокатом 30% з них стали користуватися потягом частіше, а 40% стали використовувати свій автомобіль рідше. Цікаво, що приблизно половина велосипедів орендувалась для відпочинку, в той час як інша половина – для робочих поїздок.

Фото: http://www.blue-bike.be

Не дивно, що й інші залізничні оператори зацікавлені в успіху «Блакитного велосипеда». Метою проекту, що фінансувався ЄС протягом 3 років, була передача досвіду проекту «Блакитний велосипед» залізничним операторам Великобританії, Італії та Іспанії. Партнери проекту під час зустрічей також отримували досвід інших проектів, фінансованих ЄС, таких як проект приміського велопрокату «Велосипедом на роботу».

Власники проекту також цікавляться подальшим розвитком «батька Блакитного велосипеда» – проекту OV-Fiets, започаткованого в Нідерландах. Зараз там введена єдина інтегрована карта-чіп, що може бути використана для всіх систем громадського транспорту (поїзд, автобус, трамваї і т.д.), а також велосипедів OV-Fiets.

Постійний розвиток та вдосконалення систем прокату показує, що вони потенційно можуть мати величезний вплив на майбутнє міських транспортних мереж Європи.

Переклад – Ліна Гасенко, для АВК.

За матеріалами сайтів ecf.comblue-bike.be

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один