Існує багато способів швидко розбити велосмугу. Найпростіший – намалювати захисну смугу скраю проїжджої  частини. Та чи такий спосіб завжди ефективний? Є інший варіант – велосмуги з невисокими захисними елементами, що фізично відділяють потік велосипедистів та автомобілістів. Називається такий спосіб «армаділло».

Фото: treehugger.com

Техніка проста, але має численні переваги. По-перше, завдяки цьому способу створюється велосипедна смуга на окремій дорозі, що  є значно краще, аніж така, що просто намальована обабіч дороги і нагадує більше узбіччя, ніж спеціальну доріжку для велосипедистів.

Фото: treehugger.com

По-друге, у той час як водії усвідомлюють, що не слід наїжджати на «армаділли» і швидко помітять, коли це таки зроблять, вони також не стикаються із неприємністю їзди поруч із такими високими розділяючими знаками, як конуси або стовпи. Велосипедисти заслуговують на фізичні розділяючі засоби на дорогах, але вони не повинні бути завжди високими і неприємними для водіїв.

Фото: treehugger.com

По-третє, ці розділювачі зроблені із 100% переробного полівінил-хлориду (вид пластику – прим. пер.). Матеріал, що підлягає повній переробці – це саме те, що треба і виробники заслуговують на деяку підтримку.

Фото: treehugger.com

І ще один плюс «армаділл» полягає в тому, що їх дуже легко і швидко встановлювати. Це зменшує кошти та полегшує втілення тестових проектів, які можуть допомогти швидкій появі нових відокремлених велосипедних смуг.

«Армаділли» прикручуються до землі і розташовуються таким чином, що велосипедисти можуть за потреби заїхати або виїхати із велосипедної смуги будь-яким чином, – пише блогер cyclehoop. –  Армаділли, які встановлюються швидше і дешевше, аніж інші засоби, протягом останніх 7 років уже були успішно встановлені у багатьох містах Європи і Північної Америки».

За матеріалами www.treehugger.com

Переклад: Всеволод Мазуренко, для АВК.

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

  • саша

    нам про таке мріяти 100 років поспіль )

  • Dmytro Klyushin

    АВК лоббирует именно такой вид велодорожек? Или пока просто разметка ?

    • Олеся

      АВК лобіює комплексний підхід до розвитку велосипедної інфраструктури (залежно від маршруту та доріг – можуть бути велодоріжки, можуть бути велосмуги; на деяких вулицях взагалі можна просто зменшити швидкість руху).

      Ми інформуємо про різні типи велоінфраструктури, і це досвід здався нам цікавим для поширення.

  • Vova Teplyi

    в нас це стане окремою смугою для парковки, потрібні такі, щоб водії не могли подолати

    • Nick Vognick

      давай перевіримо? У мене є пропозиція прибрати запарковані автомобілі з однієї з київських вулиць, і таким чином виявити, наскільки проблема реальна. Мій досвід такий, що паркуються там, де вважають, що місце нічийне і нікому не заважає. Але коли починаються реальні проблеми – водії шукають інше занедбане місце. Тому задача – показати, що місця потрібні для людей.
      Можна зробити голосувалку. Для мене актуальна запаркованість автобусних смуг, наприклад. Можем почати звідти.

      • Vova Teplyi

        ну у нас якась надумана велика лояльність що до парковки-стоянки “нема парковок, паркуйтесь де попало” , я на справді не розумію чому не штрафують тих хто дозволяє собі паркуватися прямо на зебрі , на автобусній смузі, або на тротуарах так, щоб не пройти і тп. Думаю якщо оголосити місячник штрафів за неправильну парковку то можна назбирати коштів на одну-дві вело смуги )

  • Nick Vognick

    Перша асоціація – “равлики”.

  • Viktor Zagreba

    гарне рішення. думаю, цілком придатне для наших умов. до речі, в Іспанії бачив “армаділли” з бетону і значно вищого зросту -)

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один