Успішні велосипедні міста світу починали з розробки і затвердження програми розвитку велосипедного транспорту. Київ має зробити те саме до кінця літа 2014.

Львів уже чотири роки впроваджує велоконцепцію до 2019. Вінниця, Донецьк, Луцьк, Євпаторія затвердили велоконцепції в останні два роки і поетапно їх реалізують. Велоконцепції має Одеса, Кривий Ріг, Долина Івано-Франківської областіРожище Волинської області. Над велосипедним баченням міста просто зараз працюють Івано-Франківськ, Чернігів, Чернівці, Рівне, Українка Київської області та ще кілька міст і містечок.

Але Київ не має велосипедної концепцїі. “Програма облаштування 17 веломаршрутів”, яка була чимось подібною до комплексної велосипедної концепції, не була реалізована через відсутність коштів на неї та через її завершення у 2012. Ми вважаємо, що її не треба поновлювати, її методи планування застаріли. Також Програма містила лише плани про 17 велодоріжок (дві були побудовані за кошти реконструкції вулиць, це Бажана і Дніпровська набережна), але нічого не пропонувала по супровідній інфраструктурі: велопарковкам, велосипедній навігації, ознакуванню, освітнім та інформаційним заходам, – які є необхідною складовою таких велоконцепцій.

Прийшов час створити справжню, комплексну велосипедну концепцію для Києва. Ми пропонуємо створити її разом, працюючи на основі пропозицій та методів німецьких планувальників – так, як ми уже спланували пілотний велорайон Дарницький. Ми вважаємо, що кияни мають право створити свою велосипедну концепцію сами, озброївшись іноземним досвідом, – якщо вже місто не може створити такої концепції.

2014-06-07 17.01.09

Як ми будемо працювати

Ми маємо підготувати чернетку Концепції велосипедного розвитку Києва до 1 серпня 2014.

З 12 червня по 28 липня ми щотижня працюватимемо над визначенням мети, цільової аудиторія програми, необхідною велосипедною інфраструктурою в окремих районах Києва та швидкісними маршрутами по всьому Києву.

З 1 серпня ми передамо чернетку Велоконцепції депутатам Київради на розгляд, уточнення, прорахунок бюджету.

Наше завдання – узгодити всі пункти програми протягом 2 місяців, і домогтися її приняття до 1 жовтня 2014. Тоді ми можемо вимагати внесення її у бюджет міста на 2015 рік, і початку її впровадження.

Графік робочих зустрічей

12 червня, 18:30-20:30, Контрактова площа, парк біля пам’ятника Сагайдачному. Визначення мети, цільової аудиторії програми, принципів та методів програми, озвучення бачення програми та плану роботи на найближчі два місяці. (звіт)

17 червня, 18:30-21:30, місце уточнюється. Робота над детальним плануванням веломережі Оболоні, Виноградаря, Куренівки, Рибальського острова, Петрівки, Пущі-Водиці, Лук’янівки, Сирця, Татарки, Дорогожичів. Робота в 4 групах, планування та порівняння результатів, узгодження. (звіт)

24 червня, 18:30-21:30, місце уточнюється. Робота над детальним плануванням веломережі Нивок, Галаганів, Академмістечка, Біличів, Святошина, Борщагівки, Відрадного, Караваєвих Дач, Шулявки. Робота в 4 групах, планування та порівняння результатів, узгодження.

1 липня, 18:30-21:30, місце уточнюється. Робота над детальним плануванням веломережі Солом’янки, Повітрофлотського, Слобідки, району залізничного вокзалу, Голосієва, Теремків, Жулянів, Телички, Мишоловки, Корчуватого, Пирогова. Робота в 4 групах, планування та порівняння результатів, узгодження.

4-6 липня, 10:00-18:00, Контрактова площа, офіс Асоціації велосипедистів Києва. Планування швидкісної, наскрізної веломережі для всього Києва, узгодження з плануванням іншим районів. Планування центральної частини міста (Печерськ, Липки, Звіринець, Поділ, Хрещатик).

9 липня, 18:30-21:30, місце уточнюється. Робота над детальним плануванням веломережі Березняків, Русанівки, Дарниці, Троєщини, Вигурівщини, Райдужного. Робота в 4 групах, планування та порівняння результатів, узгодження.

15 липня, 18:30 – 21:30, місце уточнюється. Робота над супутньою інфраструктурою: велосипедна навігація, ознакування, розмітка, велопарковки, інтеграція з громадським транспортом, освітня та інформаційна робота. Робота у 6 групах, порівняння результатів, узгодження.

22 липня, 18:30-21:30місце уточнюється. Робота зі зведення усіх напрацювань в один документ, опис, узгодження, дизайн, обговорення з депутатами Київради. Визначення подальшого плану дій. Обговорення, як розробити бюджет.

Ми запрошуємо мешканців Києва обирати зустрічі, коли планування проходитиме щодо вашого району, і обов’язково приходити на них! Особливо важлива думка тих людей, хто ще не користується велосипедом.

Увага! Недостатньо лише прийти на зустріч! Необхідно взяти на себе частину роботи з планування, дизайну, опису, узгодження, модерування тощо. Частина роботи буде виконуватися вдома, тому дуже важливо, аби учасники роботи над велоконцепцією були готові працювати над нею щонайменше 6 годин на тиждень, поза часом зустрічі.

Якими знаннями будемо користуватися

Ми будемо працювати за німецькими методами планування, які були опрацьовані на велоконцепції Львова, Донецька, Євпаторії, Українки, Івано-Франківська, Чернівців та ще кількох міст. У Києві за німецьким методом була розроблена концепція пілотного велосипедного району Дарницького.

Важливо, щоб учасники роботи прочитали наступні документи:

1) Як йшла робота з планування пілотного велосипедного району Дарницького

2) Концепція пілотного велорайону Дарницького

3) Рекомендації з організації руху велосипедного транспорту Німеччини ERA (прочитати перші 3 розділи обов’язково, або коротшу версію тут)

4) Концепція розвитку веломережі Львова

Також радимо переглянути:

5) Підручник з розробки велосипедної політики: Інфраструктура

6) Розробка транспортної політики з урахуванням велосипедного транспорту (особливо розділи 4 та 6)

2014-06-07 15.29.26

Чи може простий велосипедист взяти участь у роботі, і хто взагалі може взяти участь у роботі

Ми розраховуємо, що до роботи долучаться велосипедисти, що уже зараз їздять містом, і особливо велосипедисти, які хочуть їздити Києвом, але поки що не бачать для себе можливості.

Запрошуємо до роботи дизайнерів, планувальників, транспортників, архітекторів, урбаністів, студентів, депутатів міської ради та представників мерії і районних адміністрацій.

Окремо запрошуємо зацікавлених у такому плануванні людей з інших міст України, аби перейняти досвід та знання, навчитися робити це на практиці, і впровадити надалі у своєму місті.

Фінансування роботи

Зверніть увагу, що це – волонтерська робота. Харчування, проїзд та проживання для учасників з інших міст не оплачується. Ми працюватимемо в парках або кафе, і кожен замовляєте там собі щось за власний кошт. Не замовляти теж можна.

Як долучитися 

Необхідно зареєструватися за цим посиланням, і за кілька днів зустрічі ви отримаєте лист-підтвердження, адресу місця та план роботи. Позначте, хто ви за фахом, яку роботу можете виконувати, у яку дату хочете взяти участь, у якому районі мешкаєте.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва оголошує щорічний конкурс “Велопрацедавець 2017”, який відзначає найбільш зручні для користувачів велосипеда офіси. Перемогу в конкурсі отримає компанія/організація/установа, що пропонує найкомфортніші умови для

Опубліковано стратегічно важливий для Києва документ – проект велоконцепції, яка розроблялась за підтримки Асоціації велосипедистів Києва. «Концепцію розвитку велосипедної інфраструктури в місті Києві» оприлюднила Київська міська

Департамент містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації оприлюднив для громадського обговорення другий розділ “Концепції розвитку велосипедної інфраструктури міста Києва”, розробленого на замовлення департаменту. У