Єдиний квиток, розвиток вулично-дорожньої мережі, громадського транспорту, зміни до правил паркування, велосипедна інфраструктура – які стратегічні й тактичні завдання ставлять громадяни та експерти перед новою київською владою у сфері транспорту?

урбан форум

24-25 червня в Києві відбувся Урбаністичний громадський форум «Порядок денний для нової влади в Києві: завдання та першочергові зміни». Презентуємо напрацювання групи «Транспортна мобільність у місті: екологічність, економічність, доступність, безпека», участь в якій брали представники Асоціації велосипедистів Києва.

урбан форум

На думку учасників робочої групи, Київ повинен йти шляхом європейських міст, де пріоритетність у мобільності надається в такому порядку: пішоходи, велосипедисти, громадський транспорт, приватний моторизований транспорт. Це робить місто зручним, комфортним, а рух максимально безпечним.

урбан форум

Перед Києвом стоять довготермінові (стратегічні) завдання – це ініціативи, які вже було розпочато попередньою адміністрацією, і вони є важливими для розвитку мобільності у місті. Ці завдання неможливо виконати протягом 1 року, вони є недешевими, але критично важливими для подальшого розвитку мобільності.

Є також короткотермінові (тактичні) завдання – рішення, які можуть бути виконані протягом року і для реалізації яких потрібно відносно мало бюджетних коштів або за рахунок залучення сторонніх джерел фінансування (гранти, співфінансування мешканцями, інвестиційні кошти тощо).

 

Довготермінові завдання:

  1. Впровадження єдиного квитка
  2. Транспортна модель та інформаційно-аналітичний центр
  3. Лобіювання змін до законодавства щодо паркування

Короткотермінові завдання:

  1. Громадський транспорт
  2. Паркування
  3. Вулично-дорожня мережа
  4. Велотранспорт

Ось які саме завдання на найближчі півтора роки пропонують київській владі активісти та експерти:

Громадський транспорт:

1. Виділена смуга громадського транспорту на Троєщину

2. Наземний транспорт у центрі міста (популярні маршрути)

3. Відкритість даних щодо:

  • розкладів усіх перевізників, в т.ч. приватних, метро та електрички
  • інформація на зупинках (плакати/табло);
  • комплектація приватних перевізників GPS;
  • комплектація міської електрички GPS.

4. Зобов’язання приватних перевізників виконувати пункт договору, щодо наявності на марштуті 1 (і більше) транспортного засобу пристосованого для малорухомих груп населення.

5. Міська електричка:

  • зміна режиму руху;
  • запуск на кільце приміських електропоїздів;
  • зменшення інтервалів руху.

Паркування:

1. Повний аудит паркувальних просторів та подальша передача одному оператору паркування

2. Введення єдиних тарифів (включно з парковками приватних об’єктів)

3. Розробка механізму встановлення пристроїв для обмеження незаконного паркування

Вулично-дорожня мережа:

1. До розробки транспортної моделі міста ввести мораторій на будівництво об’єктів транспортної інфраструктури, в т.ч. громадського транспорту

2. Створити механізми участі громадян у благоустрої міста (ремонт, облаштування об’єктів благоустрою коштом мешканців з подальшою
передачею на баланс міста)

3. Затвердити та провести експеримент зі створення зони з обмеженням швидкості руху до 30 (50) км/год – в осінньо-зимовий період на місяць, збирати статистику по ДТП, загазованості та тривалості поїздок до та протягом експерименту

Велотранспорт:

1. Перехоплюючі вело-паркінги в/біля метро

2. Прибрати усі МАФи, можливості для паркування авто та стихійну торгівлю на велодоріжках на пр. Перемоги та Бажана

3. Організувати безпечні маршрути через мости (усі, крім Південного)

4. Пристосувати фунікулер для перевезення велосипедів та маломобільних груп населення

Напрацювання груп ляжуть в основу більш детальної концепції розвитку Києва, яку незабаром планують представити громадськості та новій владі міста.

Організатором форуму є Представництво Фонду ім. Гайнріха Бьолля в Україні у співробітництві з Департаментом будівництва та архітектури КМДА, громадською ініціативою «Маніфест. Київ – зручне місто»  та Асоціацією велосипедистів Києва.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство

Через обвал Шулявського моста звільнено керівників, які відповідали за транспортну політику міста загалом і в окремому районі. При цьому лишилася непокараною безпосередньо відповідальна за цей

Київська міська державна адміністрація спростувала плани по розширенню дороги на Голосіївському проспекті до 8 смуг під час акції протесту громадських організацій, яка 8 листопада проходила