Велосипедні доріжки сповільнюють транспортний потік? Ні, якщо розташувати їх в правильному місці!

На сьогоднішній день вулиці населених пунктів США розвиваються не лише на користь автомобілів. При кожному новому будівництві або реконструкції вулиці увагу приділяють потребам велосипедистів. Нові велосипедні смуги, звичайно, полегшують життя велосипедистів, але як вони впливають на життя автоводіїв? Для відповіді на це питання було досліджено 10 ділянок автодороги у Мінеаполісі (який вже декілька років визнають найкращим велосипедним містом США), на яких будувались велодоріжки.

Фото: upload.wikimedia.org

Було виявлено, що до і після виділення смуги руху для велосипедистів кількість автомобілів, що проїжджала за добу, майже не змінилась. Ці дані викликали запитання: почекайте, якщо по дорозі, зменшеній на одну смугу, рухається та ж кількість автомобілів, чи не збільшує це кількість заторів?

Планувальник Гретхен Джонсон і докторант Аарон Джонсон виявили, що на дорогах, завантажених майже на повну потужність у години пік, після вилучення смуги відбулося помітне збільшення заторів. Але далеко не всі вулиці були завантажені на повну потужність.

Це важливий момент: велосипедні доріжки не спричиняють заторів, якщо їх розташовувати на правильних вулицях.

Якщо зменшити ширину вулиці, яка вже близька до повної завантаженості, це спричинить багато заторів. Але якщо почати з доріг, які ще мають запас пропускної спроможності, кількість заторів збільшиться не набагато. Це може бути навіть не помітно.

Відомим є термін «дорожня дієта» – процес схуднення дороги, яка є занадто «жирною».

Зараз дуже багато анти-велосипедистів може скористатися цим як виправданням, щоб сказати: «Підіть побудуйте свою велосипедну доріжку десь в іншому місці, наша дорога повністю завантажена!».  Але на досліджуваних перехрестях, які вважались досить завантаженими, було виявлено, що спорудження велодоріжок або виділення велосмуг не сповільнює рух взагалі.

Були також виявлені наступні переваги:

  • зникли велосипедисти на автомобільній дорозі і на тротуарах;
  • зменшилась кількість автомобілів, що несуться на повній швидкості;
  • відповідно кількість аварій почала зменшуватися.

Таким чином, «дорожня дієта» не тільки створює простір для велосипедів, вона також робить вулицю безпечнішою для усіх її користувачів.

Переклад – Ліна Гасенко, для АВК.

За матеріалами сайтів www.treehugger.comfivethirtyeight.com

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

  • David Leybovich

    Ми всі розуміємо переваги велодоріжок, але коли ж вони, нарешті, з’являться!!!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один

Від світлофорів «зеленої хвилі», величних велосипедних мостів до цифрових лічильників та опор для велосипедистів на перехрестях — у столиці Данії є безліч ідей для вдосконалення