Близько 10 тисяч життів могли б бути врятовані і понад 76 600 робочих місць створено, якби люди у великих європейських містах їздили стільки ж, скільки у Копенгагені. Такими є висновки дослідження Всесвітньої Організації Охорони Здоров`я (ВООЗ).

Фото: www.chrisradleyphotography.com/

Фото: chrisradleyphotography.com

Дослідження симулювало ефект збільшення частки населення, що користується велосипедом у головних містах Європи, Північної Америки і Центральної Азії на 26% – саме такий показник уже продемонстрований у Копенгагені. Єдиним містом, де цей показник більший, є Амстердам, де він сягає 33%. Усі інші міста потребують докласти ще багато зусиль, щоб зробити свої транспортні системи зеленішими, здоровішими та безпечнішими і пожати плоди велосипедної економіки.

Більше велосипедної їзди раціонально з точки зору екології та економіки

Дослідження наголошує на шкідливому впливі теперішньої транспортної системи на здоров’я та навколишнє середовище. Так, жителі Європи втрачають близько 9 місяців тривалості свого життя внаслідок забруднення повітря твердими частинками, основним джерелом викидів яких є транспорт. Наслідки для клімату є не менш турбуючими: транспорт у Європі та Північній Америці виділяє близько четвертої чистини усіх викидів, що створюють парниковий ефект.

Загалом, кошти шкідливих наслідків на здоров’я людей та навколишнє середовище від транспорту складають близько 4% ВВП.

Лише самі по собі ці цифри є переконливими для введення змін у сторону екологічно безпечної системи міського транспорту. Разом з тим, дослідження також виявило, що збільшення частки населення, що користується велосипедом, також є раціональним економічно, оскільки потенційно створює принаймні 76 600 нових робочих місць у містах, що охоплювались дослідженням.

В очікуванні подальших досліджень економічної оцінки переваг велосипедної їзди

Фото: www.keswickcycle.com

Фото: keswickcycle.com

Згідно з висновками дослідницького складу Регіонального Офісу Міжнародної Організації Охорони Здоров’я у Європі (WHO Regional Office for Europe) та Комісії з Економіки Організації Об’єднаних Націй для Європи (United Nations Economic Commission for Europe), кількісні показники дослідження, скоріш за все, применшені. Одією з причин є та, що до уваги береться лише кількість робочих місць серед велосипедних магазинів, оптових велосипедних дилерів та компаній, що розробляють та продають велосипеди.

Потенціал створення робочих місць для велосипедної економіки є значно вищим. Він також включає нові робочі можливості у таких сферах як прокат велосипедів, велотаксі, велосипедні компанії-кур’єри та велотуризм. Останній особливо спроможний сприяти появі нових робочих місць не тільки у містах, але й у сільській місцевості.

Таким чином, у майбутньому варто розширити економічну оцінку переваг велосипедної їзди як на ширше коло видів господарської діяльності, так і на більші географічної території.

Автор: Гольгер Габольд (Holger Haubold), www.ecf.com.

Переклад: Мазуренко Всеволод, для АВК.

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок
пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний
внесок.

 

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один

Від світлофорів «зеленої хвилі», величних велосипедних мостів до цифрових лічильників та опор для велосипедистів на перехрестях — у столиці Данії є безліч ідей для вдосконалення