Що для тебе велосипед? З якою метою його використовуєш і як до цього прийшов? Хто вони, члени Асоціації? Нас уже більше 170, і це число постійно зростає. Про це розповідаємо в рамках спецпроекту “АВК в обличчях”.

Микола Вогник, суспільствознавець.

Микола Вогник-720

Як давно ти їздиш на велосипеді?

На це можу дати досить точну відповідь – з травня 2011 року. Саме з цього часу я почав не просто кататись раз на рік десь на дачі, а серйозно сприймати велосипед як транспорт для міста: їздити в університет, за покупками, в передмістя і навіть на ділові зустрічі. Навіть працювати півроку велотур’єром.

З якою метою його використовуєш?

Оце складніше. По-перше, для пересування містом. Це дуже зручно в суху погоду, але якщо трохи прикласти зусиль і попрацювати над одягом та облаштуванням велосипеда, то цілком можна їздити і в дощ, і в сніг. Кажу з власного досвіду, адже останні два роки не закриваю сезон навіть в зимку. По-друге, для відпочинку. Чисто суб’єктивно я почуваюсь значно краще, коли приділяю час додатковим поїздкам в нові місця. Це і чисто фізіологічний тонус і складні емоційні переживання від отримання нових вражень.

Зрештою, велосипед апріорі дуже зручний для подорожей. За останній рік я відвідав декілька десятків міст, і в більшості з них я побував завдяки велосипеду. Навіть коли їдеш кудись далеко, є сенс брати велосипед з собою. Прилітаєш в нову країну, відмовляєшся від місцевих таксі, а одразу сідаєш і їдеш куди хочеш. Думаю, така перспектива була б багатьом до душі, і я запевняю, що це цілком під силу кожному, хто хоч трохи уміє їздити та має смак до подорожей.

Як прийшов до цього?

У мене був довгий шлях… Але якщо відрефлексувати, то було два важливих моменти. Перший – мене запросили університетські знайомі приєднатись до нічної прогулянки в Києві. Це був перший раз, коли мені відкрилась вся перспектива використання велосипеду, коли громадський транспорт вже не працює, а ти пересуваєшся самими ласими місцями з 100% свободою дій. Саме ця поїздка переконала мене, що варто купувати свій велосипед, а не позичати у когось. І це, в свою чергу, призвело до другого моменту – коли я почав досліджувати питання більш ретельно, читати різні матеріали, розбиратися в технічних деталях, то мені трапився блог одного дядька. Там чоловік ділився своїм щоденним досвідом і я майже всю ніч провів дізнаючись про те, як велосипед вплинув на людину за 2 роки його активного використання. Це поставило крапку в роздумах і з того часу я і сам іноді пишу невеликі статті, збираю-розбираю велосипеди та запрошую всіх відкрити цей чарівний світ.

Що для тебе велосипед?

Для мене це конструктор з високим ККД та мінімальною вартістю. Хоча якщо перераховувати масу до вартості, то може вийти, що мій велосипед навіть дорожчий за деякі автомобілі, ха-ха. Але це різні речі, велосипед значно простіший та мобільніший, тому для мене велосипед у місті завжди буде пріоритетнішим. Принаймні поки не буде великої сім’ї та далеких поїздок – довгі велосипеди погано вписуються в повороти, ну і мобільність втрачається. Чекаю на появу рівних доріг та розвиток секційних веломобілів =)

Чому ти приєднався до АВК і що думаєш про організацію?

Це був свідомий вибір. Я досліджував громадські організації міста і серед них виділив Асоціацію велосипедистів Києва. Мені сподобались їхні ідеї, зокрема склалось хороше враження про людей і я вирішив приєднатись. Після перших зустрічей було якесь розчарування, що такий потенціал не реалізовується, але за 3 роки членства можу сказати, що організація працює над помилками і рухається в правильному напрямку. Про це свідчить не лише зростання кількості учасників та волонтерів, але й експертний потенціал людей.

Треба розуміти, що діяльність організації – це не лише кількісні масові заходи, дозвілля та різноманітні активності, але й уміння думати над складними інфраструктурними та соціальними питаннями. Це переважно нематеріальні штуки, їх не просто побачити, якщо ти ззовні, але думати і жити питаннями розвитку велосипедної культури – це вже досягнення, яким мало хто може похизуватись не лише в Києві та Україні загалом, але й в світі зокрема. До речі в Києві зараз дуже багато велосипедистів, і якщо всі ці голоси зазвучать, то будь-який мер буде змушений уважно слухати і робити місто кращим для його жителів. А це мабуть найголовніше для реалізації цілей Асоціації.

Твоє побажання потенційним велосипедистам і Києву?

Щоб стояв у кожній хаті!

інші цікаві матеріали

Велосипед як хобі, як робота, як транспорт, як розвага. А що для вас велосипед? З якою метою його використовуєте і як до цього прийшли? Хто

Велосипед як хобі, як робота, як транспорт, як розвага. А що для вас велосипед? З якою метою його використовуєте і як до цього прийшли? Хто

Велосипед як хобі, як робота, як транспорт, як розвага. А що для вас велосипед? З якою метою його використовуєте і як до цього прийшли? Хто