Велоліфт у норвезькому місті Тронхейм є революційним рішенням, що може полегшити життя велосипедистів у містах з нерівнинним рельєфом.

Фото: treehugger.com

Перший у світі велопідйомник «Trampe» з’явився у норвезькому Тронхеймі в 1993 році. Завдячувати треба збігу кількох факторів: Тронхейм – університетське місто, третє за величиною місто Норвегії,  та найбільше за велотрафіком!

Незважаючи на, м’яко кажучи, не рівнинний рельєф місцевості, для 90% з 30 тис. студентів велосипед є основним видом транспорту. Але, зважаючи на загальний поміркований стиль руху, такий незвичний елемент велосипедної інфраструктури стався у нагоді та відчутно сприяв популяризації нашого улюбленого виду транспорту. Згідно з нещодавнім опитуванням, 41% користувачів підйомника стверджують, що стали частіше користуватися велосипедом завдяки «Trampe».

Фото: treehugger.com

Велоліфт нагадує ідею бугельного гірськолижного підйомника, в якому лижник їде вгору на своїх двох, утримуючись руками за рукоятки. Тут теж є буксир, тільки він штовхає велосипедиста під праву ногу. Сам механізм більш схожий на ескалатор. Система вмонтована у велодоріжку під землею, зовні видно тільки вузенька щілина та упори для ніг, які повзуть по ній вгору.

У минулому році автори винаходу оновили систему та зробили її ще безпечнішою для користування. Тепер всі охочі можуть не напружуючись виїхати на 130-ти метровий пагорб Брубаккен (Brubakken) на новому CycloCable, щоб помилуватися фортом Крістіансен, а потім вже самостійно скотитися з вітерцем з пагорба.

Підйомник користується популярністю не лише у велосипедистів, багато охочих розважитися або розслабитися і серед пішоходів:

Загальна довжина підйому – 130 метрів (одна «станція» може бути до 500 м.). Дистанція між рухомими упорами становить 20 метрів. Швидкість руху – 1,5-2 метри в секунду. Одночасно на трасі підйомника можуть перебувати до шести велосипедистів (пропускна здатність до 360 велосипедистів на годину). Усередині підйомника є спеціальний механізм м’якого старту, що усуває удар на початку підйому.

Вартість системи – 8-10 тис. норвезьких крон за погонний метр (приблизно стільки ж коштує будівництво звичайної велодоріжки), загальні витрати склали близько 20 тис. доларів. Перші чотири роки підйомник, побудований за кошти  місцевої дорожньої адміністрації, працював безкоштовно. Тепер оплата здійснюється спеціальною картою (річний абонемент коштує 100 крон або 13 євро) у терміналі, що стоїть на початку траси.

Велосипед можна взяти напрокат прямо на місці: сезон відкривається з початком танення снігу і триває до 31 жовтня (взимку підйомник та прилеглий тротуар підігріваються, але чи працює CycloCable протягом цілого року з’ясувати не вдалося). Вартість велопрокату становить 70 крон в день (плюс депозит 200 крон або кредитна картка), ліфт – депозит 100 крон (у туристичному офісі Munkegata, 19).

Постійних користувачів системи запитали: «Чи хочете ви, щоб у Тронхеймі з’явилися аналогічні підйомники на інших маршрутах?». Відповідь «так» склала 72%.

Переклад – Лана Терен, для АВК.

За матерілами www.treehugger.com

Більше інформації на офіційному сайті велоліфту trampe.no/en/home

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

 

  • Shura Anego Kushnir

    Нам на Червонозоряний дуже потрібен такий ліфт!

інші цікаві матеріали

Ви  вже знаєте, що катання на велосипеді покращує ваше фізичне здоров′я. А чи знаєте ви, що воно також має глибокий вплив на ваш мозок? Ми

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.