Існує чимало упереджень щодо жінок і велосипедів. Але може виявитися, що крутити педалі на підборах набагато зручніше, ніж ходити на них; що спеціальний одяг зовсім необов’язковий, а ще поїздка на велосипеді дає неймовірне відчуття свободи, яке неможливо отримати за кермом авто.

Переваг для жінок безліч, як і користі для суспільства від велосипедисток. Які ж дивіденди отримуємо всі ми, коли жінки сідають на велосипеди?

woman-bike

Фото: flickr / 16nine

1. Світ стане яскравішим

Високі підбори, вирій модних стилів, і це відчуття, що так добре втілено в атмосфері Копенгагену та Парижу – міські вулиці просто виглядають краще з більшою кількістю велосипедисток на дорогах.

2. Підвищення рівня безпеки

Цікавий та свіжий приклад з Нью-Йорку: останнім часом у місті стрімко зростає кількість любителів пересуватися на двох колесах (зокрема завдяки новим пішохідним зонам та велоцентрам), а кількість аварій та нещасних випадків скорочується. Значну частку нових велосипедистів складають саме жінки.

Фото: cosmo.ru

3. Гендерний баланс 

Навіть у супер-велосипедному Портленді співвідношення чоловіків-велосипедистів і жінок-велобайкерш приблизно 70% до 30%. У Парижі ситуація аналогічна, а в інших містах ситуація навіть гірша. Якщо розібратися, основна причина чому жінки на велосипедах у меншості – це побоювання з приводу безпеки, «шоломоголовість», а також інші незручності з одягом, наприклад, їзда у спідниці. Проте, переважна більшість таких побоювань є необґрунтованими. Більше жінок на велосипедах відновлять гендерний баланс на дорогах.

4. Стиль понад швидкість

Як неодноразово підкреслював МікаельКолвілл-Андерсен (ініціатор руху CycleChic), міська велоїзда – це зовсім інший «звір» аніж гірські велосипеди, шосейники або велосипедні «королі швидкості» (проте, всі ці стилі мають своє місце). Мета міського велоруху в тому, щоб створювати стиль і дружню атмосферу, а не додаткову напругу.

5. Жінки як показник розвиненості інфраструктури

Порівняно з чоловіками, жінки потребують вищої безпеки руху для того, щоб прийняти рішення почати користуватись велосипедом у місті. Значна кількість жінок на велосипедах у міському середовищі є важливим індикатором – це означає, що інфраструктура велосипедних доріжок, спеціальних світлофорів та інших елементів, які роблять пересування велосипедом легким і приємним, надають відчутну безпеку руху велосипедом на дорозі.

6. Концепція «довершених вулиць»

Термінологія концепції «довершених вулиць», де пішоходи, велосипеди, автомобілі та інші транспортні засоби дійсно рівноправні на дорогах, починає все частіше звучати в лексиці проектувальників та забудовників міст. Але ж довершені вулиці не можливі без жінок на велосипедах у таких пропорціях, як скажімо жінки-автоводії, чи жінки-пішоходи.

woman-man-bike

Фото: flickr / 16nine

І останнє, але не менш важливе – велосипед це весело! Віддані велолюбителі стають відданими велолюбителями саме тому, що їзда на велосипеді приносить радість та задоволення. На відміну від водіїв, які «замуровані» у власних авто та в заторах, велосипедисти мають прямий зв’язок з оточуючим середовищем. Не завжди цей зв’язок може бути позитивним, проте він точно більш реальний. Пересуваючись велосипедом, ми сповільнюємося і починаємо помічати те місто, повз яке багато мешканців проходять щодня не звертаючи уваги.

Переклад – Лана Терен, для АВК.

За матеріалами www.treehugger.com

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

інші цікаві матеріали

Ви  вже знаєте, що катання на велосипеді покращує ваше фізичне здоров′я. А чи знаєте ви, що воно також має глибокий вплив на ваш мозок? Ми

Від світлофорів «зеленої хвилі», величних велосипедних мостів до цифрових лічильників та опор для велосипедистів на перехрестях — у столиці Данії є безліч ідей для вдосконалення

Кампанія «Велосипедом на роботу», «Шопінг на велосипеді», Критична маса, брендинг велопрокату та велосипедні тури – про основні засоби популяризації велотранспорту в Празі та Чехії загалом розповів