Сильні снігопади, як правило, заважають руху по вулицях. Швидко падаючий сніг може призвести до ускладнення управління автомобілями, їх масових скупчень і слизьких тротуарів. Хто б подумав, що сніг можна використовувати для … проектування безпечних вулиць.

Фото: streetsblog.org

«Сніг  – майже як калька природи, – говорить Кларенс Еккерсон, молодший директор проекту StreetFilms («Вуличні фільми»): якщо скинути трохи снігу на цю гігантську вуличну мережу, можна побачити можливості покращення використання вуличного простору. Це безкоштовно. Вам не потрібно робити надзвичайно дорогі дослідження вулично-дорожнього руху. Сніг надає візуальну підказку про те, як люди поводяться у просторі».

Еккерсон почав документувати засніжені вулиці у 1990-х. Тепер шанувальники його творчості по всіх США публікують у соцмережах фотографії, що показують, як сніг змінює їх вулиці.

«Це як дивитися експеримент в стадії розробки. Це шанс дізнатися про те, чого потребують люди, – говорить Девід Рамос, мешканець Вашингтону, що працює у сфері міського планування. – Це дуже схоже на деякі методи тестування, що ми використовуємо. Замість того, щоб опитувати людей про те, чого вони бажають, краще подивитися, що вони насправді використовують. Часто люди не користуються тим, що раніше вважали потрібним».

Фото: streetfilms.org

Дійсно, шляхи, вирізані по снігу, ілюструють рух пішоходів. «Сніг надає чудову можливість спробувати деякі речі на тимчасовій основі, у житловому районі», – говорить Стефані Сескін, заступник директора Національної вулично-дорожньої спілки США.

У 2001 році в журналі «Транспортні альтернативи» було надруковано: «Наступного разу, коли хтось говорить вам, що ви не можете запроектувати щось в цьому кутку або на цій смузі, бо не вистачає місця, покажіть йому, що відбувається щороку коли йде сніг».

Фото: wikimedia.org

Кларенс Еккерсон вперше зареєстровував природні снігові «neckdowns» – виступи асфальту, що продовжують смугу тротуару на автомобільну дорогу. Вони продовжують пішохідну зону на перехресті, що скорочує відстань перетину і забезпечує кращу видимість для водіїв танспортних засобів.

Природній сніжний «neckdown»

Ця фотографія показує пішоходів, що стоять у сніговому «neckdown», створеному сніжною бурею в Нью-Йорку. streetsblog.org

Ширші бордюри дозволяють пішоходам витрачати менше часу на перехід вулиці, оскільки смуги руху звужуються. Також «neckdowns» змушують водіїв робити повільніші, безпечніші повороти на перехрестях. Вони дають автомобілістам чіткіше уявлення про перетин, до якого ті направляються.

Сніг не мовчить. Він говорить про місця, які не використовують водії і пішоходи, закликає сповільнити дорожній рух, розповідає про нові проектні рішення.

За матеріалами www.bbc.co.uk та www.treehugger.com

Переклад – Ліна Смілянець, для АВК

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Як та з якими наслідками використовують імітаційне моделювання під час проектування велосипедної та пішохідної інфраструктури, розказав Iгор Могила, інженер “Львівавтодору” під час виступу на міжнародній

Як Львів дослідив свої транспортні помилки, вивчив світовий досвід та втілює його на своїх вулицях. Подаємо запис лекції Дем’яна Данилюка з Львівської міської ради, що працює