18 березня 2014, Київ. – Громадськість виступає проти експерименту Державної автомобільної інспекції з підвищення швидкості руху на 20 дорогах Києва. Цей експеримент призведе до збільшення смертельних ДТП, але не зменшить затори.

Найбільше людей гине у дорожньо-транспортних пригодах, спричинених перевищенням безпечної швидкості (статистика ДАІ). У 2012 в ДТП України загинули 5094 людини. З них 1742 людини загинули у ДТП через перевищення безпечної швидкості. Дослідження доводять: підвищення середньої швидкості руху на 5% призводить до 20% збільшення ДТП зі смертельними наслідками.

Зважаючи на формальний “дозвіл” перевищувати швидкість на 20 км/год без штрафу, Київ отримає 20 доріг, на яких машини рухаються зі швидкістю 100 км/год. Це може збільшити кількість смертельних ДТП на 80%. За статистикою, половиною жертв таких ДТП стануть пішоходи та велосипедисти.

Тому на міських дорогах, уздовж яких є тротуари і зупинки громадського транспорту, та по яких рухаються велосипедисти, швидкість потрібно зменшувати. Швидкість руху на вулицях Європи — 50 км/год, а у щільнозабудованих районах — 30  км/год.

Водночас, зменшити затори дозволить правильна організація дорожнього руху та паркувальних просторів.

“Неможливо зменшити затори, підвищивши швидкість. Подивіться на вільні вузькі вулиці Берліну, де дозволена швидкість — 30-50 км/год. Хоча у Берліні зареєстровано у чотири рази більше машин, ніж у Києві. Не швидкість, а правильна організація руху та ефективний громадський транспорт зменшують затори, і цього треба прагнути”, – пояснила Ірина Бондаренко, учасниця коаліції “За безпеку дорожнього руху”.

“У переліку доріг, де пропонується збільшити швидкість авто, є тільки дві з велосипедними доріжками. На 18 інших велосипедисти (20 км/год) їхатимуть з автомобілями (100 км/год). За такої різниці у швидкості, якщо водій зробить найменшу помилку, — велосипедист неминуче загине. Не можна дозволяти проводити цей експеримент!” – заявила Бондаренко.

Коаліція “За безпеку дорожнього руху” вважає запропонований експеримент шкідливим та таким, що може призвести до збільшення смертей на дорогах, і закликає ДАІ відмовитися від небезпечного заходу. Також коаліція наполягає на опублікуванні техніко-економічного обґрунтування експерименту та прогнозу аварійності на цих вулицях.

З 1 квітня по 1 листопада 2014 Департамент ДАІ планує провести у Києві експеримент з підвищення швидкості руху до 80 км/год на 20 міських дорогах. До 21 березня 2014 кияни можуть надсилати зауваження щодо експерименту на пошту info@sai.gov.ua

Перелік доріг на сайті ДАІ

Статистика ДАІ щодо причин та наслідків ДТП у 2012

Контакти:

Коаліція “За безпеку дорожнього руху”

Ірина Бондаренко, 097 699 10 38, isbondarenko at www.avk.org.ua

 

ОНОВЛЕННЯ: ДАІ визнає, що підвищення швидкості руху збільшить кількість ДТП. Однак остаточне рішення ще не прийнято, тому закликаємо вас далі голосувати на сайті, висловлювати свою позицію. Потрібно більше думок пішоходів та велосипедистів.

Хто не проголосував, не написав листа, не написав коментар на сайті ДАІ, зробіть це зараз! http://www.sai.gov.ua/ua/news/1/3254.htm

 

Коаліція “За безпеку дорожнього руху” – об’єднання громадських організацій з Харкова, Львова, Луцька, Києва, Вінниці, Донецька, що виступають за безпечну організацію дорожнього руху. Зокрема, за відміну нештрафованого перевищення швидкості та зниження швидкості руху у містах.

Асоціація велосипедистів Києва є одним із членів Коаліції і публікує усі новини на своєму сайті: www.www.avk.org.ua за тегом “транспортна політика”.

Джерело фото на головній сторінці до до цього прес-релізу: www.telegraph.co.uk

  • Ivan Pushechnikov

    Ви трохи перекручуєте. В ініціативі йдется тільки про окремі вулиці, де зараз і так всі їздять зі швидкістю 80. Але дякую за посилання. Я висловив думку щодо умов такого підвищення. Тут умови важливіші за саме підвищення.

  • Nick

    Навіщо перекручувати факти і навмисно накачувати панічний настрій?
    По перше підвищення швидкості буде лише в крайній лівій полосі, де велосипедистам суворо заборонено їздити.
    По друге, на жодній з цих доріг немає наземного пішоходного переходу, тобто пішоходів там теж немає.
    По третє, там вже дуже давно всі їздять саме з такою швидкістю і підвищення обмеження більше за все спрямоване на зменшення хабарництва серед інспекторів і стрессовості серед водіїв.

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

Проект постанови Кабінету міністрів України, якою дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах зменшується з 60 до 50 км/год лише вдень, погоджено без змін