Мільйони пішоходів, тисячі велосипедистів та автомобілів співіснують у транспортній мережі. Більшість міст світу орієнтовані більше на автомобільний транспорт, а решта учасників дорожнього руху цілком можуть почуватися поза увагою. Але є й інші міста. Наприклад, Портленд.

Фото: treehugger.com

Портленд є одним із яскравих прикладів того, що можна зробити, щоб міські вулиці стали безпечнішими для всіх. Показовим є факт, що в 2013 році в місті не сталося жодної аварії з летальним випадком за участю велосипедистів. Майкл Андерсен міський вело оглядач Портленда розповідає:

«Хоча в нас і бувають проблеми, ми намагаємося зробити наші дороги безпечнішими. Час від часу трапляються різні пригоди, але, незважаючи на це, Портленд є кращим велосипедним  містом серез великих міст США. До речі, він є таким не тільки в порівнянні з мегаполісами, але й меншими та  спокійнішими містечками».

Фото: treehugger.com

Для Портленда результат 2013 року не новий. Раніше, в 1999, 2000, 2002, 2006, 2008 і 2010 роках, у місті також не відбулося жодних фатальних випадків за участю велосипедистів.

В ідеальній обстановці це не було б таким вражаючим. Це було б просто природним та цілковито нормальним. Але, на жаль, ми живемо не в ідеальному світі. Зараз ми просто можемо захоплюватися тим , як добре налагоджена інфраструктура в Портленді та можемо віддати належне міській владі, активістам і всім небайдужим, які наполегливо працювали день у день, щоб зробити вулиці безпечними для всіх.

Фото: treehugger.com

Особливу роль у такому прогресі зіграло декілька чинників: поєднання інфраструктури, пропаганди і планування. У місті поступово з’являються нові райони, які мають невисоку інтенсивність руху та розташовані в так званих «зелених зонах». Слід відзначити, що розвитком інфраструктури справа не обмежується. У місті існує кілька програм спрямованих на залучення ще більшого числа мешканців, як до велосипедного транспорту, так і до піших прогулянок.

Ви щось чули про «велосипедні потяги» або про «піші шкільні автобуси» ? А для Портленда це вже звичайна практика. Більше того, до таких програмам заохочують не лише дорослих, але й найменших. Так, наприклад, учні-волонтери п’ятих класів пройшли спеціальний інструктаж з місцевими поліцейськими і в першій половині дня допомагають молодшим школярам правильно переходити дорогу. Крім цього є чимало клубів або об’єднань, в яких будь-якого жителя навчать правильній поведінці на велосипеді в умовах великого міста.

Владі та забудовникам будь-якого міста треба вивчати приклади успішної реалізації велосипедної інфраструктури та програм не тільки Портленду, а й Амстердаму, Копенгагену, Гронінгену та багатьох інших. Досвід ефективних рішень допоможе зробити наші міста більш сучасними і пристосованими для велосипедистів.

За матеріалами treehugger.com: один і два

Переклад: Андрей Точка, www.bikebuysell.com.ua, для АВК

Додатково: фільми про велосипедний рух у Портленді

Асоціація велосипедистів Києва є неприбутковою організацією та значною мірою існує за рахунок пожертв і підтримки членів Асоціації. Якщо Ви бажаєте допомогти нашій діяльності, зробіть благодійний внесок.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один