Асоціація велосипедистів Києва підготувала веловимоги до кандидатів у мери Києва, якого будемо обирати 25 травня 2014. Ознайомтеся та прокоментуйте.

Ми виділили 5 основних вимог до нового мера:

Велосипедний транспорт має стати одним із найбільш популярних у Києві. На повний розвиток велотранспортної системи міста зазвичай потрібно 5-7 років, тому наші вимоги на цей період:

1. Затвердити посаду радника з розвитку велосипедного транспорту Києва, обравши його спільно з громадськістю,

2. Організувати навчання відповідальних проектантів та радника у кращих велосипедних містах Європи,

3. Розробити, затвердити та реалізувати комплексну концепцію розвитку велотранспорту Києва, за консультаціями з міжнародними експертами та громадськістю (існуючий велопроект від Департаменту транспорту не підходить),

4. До велоконцепції мають входити:

  • дослідження велосипедної ситуації в Києві (підрахунки велосипедистів, визначення їхніх звичок та вимог, аналіз ДТП за участі велосипедистів),
  • планування та проектування спільно з іноземними експертами, – реалізація під чітким контролем громадян,
  • реалізація та вивчення і перенесення досвіду пілотного району велосипедної інфраструктури у Дарницькому районі (Старт),
  • врахування велосипедного руху при кожних реконструкції та будівництві транспортних об’єктів міста,
  • соціальна реклама щодо доцільності та переваг користування велосипедом, а також про віхи роботи міської влади у цьому напрямку,
  • дослідження якості створеної велоінфраструктури та покращення її.

5. Підтримка київських велосипедних ініціатив усіма можливими способами (Велодень, Європейський тиждень мобільності, конкурс на кращий вело-офіс).

Перегляньте також розширену програму велосипедних дій для Києва до 2025.

Маніфест київських ініціатив зараз створюється і обговорюється щохвилини. Тому ваші думки є дужи цінними, і якомога швидше.

Ви можете лишати свої коментарі до веловимог під цією статтею.

Асоціація велосипедистів Києва – не єдина організація, яка готує вимоги до нового мера. Інші київські ініціативи також готують або запрошені готувати свої пропоизції і об’єднують їх у спільний Маніфест киян “Київ – зручне місто”.

У Маніфесті висунуто вимоги прибрати надмірні рекламу та кіоски в місті, налагодити нормальний процес паркування автомобілів, створити пішохідні зони, будувати нові транспортні об’єкти виключно з урахуванням інтересів пішоходів, велосипедистів, людей з обмеженими можливостями та користувачів громадського транспорту.

Маніфест зараз наповнюється, і щойно він буде готовий, Асоціація велосипедистів Києва викладе його на своєму сайті для ознайомлення усіх. Також ми плануємо організувати збір підписів велосипедистів та невелосипедних киян на підтримку Маніфесту.

Маніфест готується спільно з: Київські проекти“За доступний громадський простір”CANactionsСистема орієнтування в КиєвіЗбережи старий Київ, ГО «Андріївсько-Пейзажна ініціатива», Київська Ланшафтна Ініціатива, ГО “Громадянська позиція”, Ініціатива “Дамо Києву Раду”Публічна мережа Андріївського узвозуИнтересный КиевKIEV FASHION PARK, Інститут міста, Киев-Траффик-Инфо.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва.

Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити у комфортному місті!

  • Егор Панченко

    Гарно було б якщо райадміністрації не чинили опору а навпаки сприяли проведенню маштабних велозмагань та виділили громадські організації, яким дозволи видавались без хабарів і брався до уваги досвід цих організацій.

    • Ira Bondarenko

      Купа додаткових питань:
      Яке сприяння потрібне від РДА?
      Про які громадські організації мова? Яке сприяння від них потрібно?

  • aGGeRReS

    Я бы предложил ввести муниципальные велопрокаты, которые бы работали как через Карточку киевлянина, так и через обычные банковские. И их можно было бы ставить где-то у парковок, особенно возле и в центре. Так люди не пихались бы в центр, лихорадочно выискивая паркоместо, а доехали бы последний километр-два на велосипеде. При этом важна плотность велопарковок, где можно сдать велосипед: их стоит сделать автоматическими, как, к примеру, в вене.

    А еще можно ввести какие-то льготы или бонусы для предпринимателей, которые поставят возле своих заведений велопарковки с видеонаблюдением.

    • Ira Bondarenko

      Хорошая идея. Мы думали над ней и раньше, но сомневались, насколько она будет безопасной для всех тех, кто захочет ею воспользоваться, не имея опыта велоезды по Киеву.
      Но решили с этого года эту мысль если не продвигать, то во всяком случае, не критиковать.
      В целом, эта идея должна быть прописана в велоконцепции, и я запишу ее отдельным пунктом.

  • Nick Vognick

    =) Думаю достатньо “лояльного ставлення до велосипедистів у місті Києві”. Бо, якщо зважити на пусту казну, тотальну кількість проблем банально з адмніструванням всього цого безладу в столиці, то заповітне “збудуйте-відновіть велотрек” знову не на часі… І т.д. А от ввести плату за парковку й дослідити зловживання попередньої влади із залученням громадськості – це вже хороший пункт, особливо в межах антизабудовної тематики і дерибану землі. І ще мені здається, що концепції писати – це все, нажаль, буде як попередній досвід: напишуть що завгодно і навіть бюджет “виділять”.
    З реального тут бачу ще таке: звільнити велобізнеси в Києві від оподаткування (можливо тимчасово). Це дозволить запустити всі необхідні процеси на рівні самоорганізації – владі залишиться тільки підписувати дозволи і все. Ну, якщо там буде нормальна влада, бо правильно написали, що крім мера – є ще Київрада, і наразі невідомо про навіть потенційний розклад сил.

    • Ira Bondarenko

      Дякую, Миколо. Записую твої коментарі, надішлю для обговорення групою розробників маніфесту.

  • Alexey Pedosenko

    “врахування велосипедного руху при кожних реконструкції та будівництві транспортних об’єктів міста” – а можно сформулировать так, чтобы не только при строительстве транспортных объектов учитывалось велосипедное движение, но и при проектировании и сдаче в эксплуатацию офисных комплексов, ТРЦ, любых супермаркетов, вокзалов – всех подобных объектов, где есть большой поток посетителей? на практике: любой ТРЦ должен вводиться в эксплуатацию только при наличии велопарковки на определенное количество мест, тоже самое – со всеми остальными упомянутыми объектами. инициатива на уровне города по установке велопарковок у всех корпусов всех вузов столицы и всех школ.

    кроме того, на мой взгляд, давно пора лоббировать изменения правил перевозки велосипедов в метро: необходимо пробивать разрешение на перевозку велосипедов в не-пиковое время в определенных частях состава и в выходные дни. для стимулирование велосипедистов можно вообще в первые годы не брать плату за перевозку велосипеда.

    там уже был упомянут муниципальный автоматизированный велопрокат. это действительно будущее, к нему нужно стремиться и уже сейчас закладывать. тем более, в это вообще нет ничего сложного, это весьма привлекательный проект для потенциальных инвесторов как имиджево-рекламная площадка.

    • Ira Bondarenko

      Так. У оновленій версії вимог це буде сформульовано так, як ви пропонуєте.

інші цікаві матеріали

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури