Голоси “за” і “проти” підвищення швидкості на 20 вулицях Києва до 80 км/год розділилися: 47% “за” і 43% “проти”.

ДАІ здивовані такою кількістю голосів проти, хоча визнають, що експеримент зі збільшення швидкості на 20 км/год може значно підвищити кількість смертельних аварій.

Про це сказав заступник начальника ДАІ Києва Олександр Ткаченко, під час круглого столу у Департаменті ДАІ (19 березня, 12:00).

“Дійсно, при ДТП на більшій швидкості наслідки значно тяжчі. Значно тяжчі. Тому ми винесли це питання на обговорення громадськості. Щоб водії зрозуміли, що це їхня відповідальність. Ще раз наголошую: якщо збільшити швидкість на 20 км/год, наслідки аварій будуть значно гіршими, ніж зараз”.

Тому він закликав водіїв, пішоходів, велосипедистів та усіх інших користувачів дорожнього руху висловлювати свою думку щодо підвищення швидкості на сайті ДАІ та листами, і бути взаємно ввічливими на дорогах. Тут ви можете взяти лист-чернетку для ДАІ та надіслати його на пошту info@sai.gov.ua (ми закликаємо це робити).

Смертей на 20 вулицях Києва побільшає

Після круглого столу Ірина Бондаренко, яка представляла на зустрічі в ДАІ позицію Коаліції громадських організацій “За безпеку дорожнього руху”, поспілкувалася з кількома представниками ДАІ.

З розмови стало зрозуміло, що спеціальних досліджень для проведення цього експерименту не проводилося. Аналіз та прогноз аварійності не проводився. Визначення цілей, задля яких проводиться експеримент, не робилося.

Але згадали, що раніше такі експерименти уже були, і вони закінчилися погано.

“У 2010 році підняли швидкість на Перемоги, то за один квартал кількість ДТП збільшилася вдвічі”.

А чи можна доїхати швидше?

Ми переглянули перелік з 20 вулиць, на яких пропонується збільшити швидкість. Це ділянки по 3-5 км, і буквально у кількох випадках довші.

Виграти у часі, розігнавшись на таких ділянках, можна лише 1-3 хвилини.

Наприклад, якщо треба проїхати 10 км, то на швидкості 60 км/год це складе 10 хвилин, на швидкості 80 км/год – 7,5 хвилин, на швидкості 100 км/год – 6 хвилин.

То чи варті зекономлені хвилини життя 300 людей?

У 2012 році у ДТП в Києві загинула 181 людина.

За статистикою, при збільшенні швидкості на 5% кількість смертельних ДТП збільшується на 20%. Тому ми приблизно “спрогнозували” ймовірну кількість смертей. Вийшло 300 людей на рік.

На яких вулицях пропонують підвищити швидкість

  • Столичне шосе (від Південного мостового переходу до вулиці Академіка Заболотного),
  • Наддніпрянське шосе,
  • Набережне шосе (від Поштової площі до мосту Патона),

Уздовж цих трьох доріг іде пішохідний тротуар уздовж набережної, по якому гуляє багато пішоходів

  • проспект Бажана,
  • проспекту Перемоги (від Повітрофлотського шляхопроводу до вулиці Миколи Шпака та вулиці Полковника Шутова, від шляхопроводу ст. м. «Святошин» до кемпінгу «Пролісок»),

Уздовж цих доріг розташовані житлові будинки, знаходяться популярні зупинки громадського транспорту, їздить багато велосипедистів

  • автодорозі М-06 (від кемпінгу «Пролісок» до межі міста Києва) – після введення в експлуатацію надземних пішохідних переходів,

Поки що переходи лише наземні – “зебри” та світлофори

  • Оболонському проспекті (від Богатирської до вулиці Малиновського),
  • вулиці Богатирській,

Уздовж цих доріг розташовані житлові будинки, дитячі майданчики, знаходяться популярні зупинки громадського транспорту, виходи зі станцій метро, їздить дуже багато велосипедистів

  • автодорозі Р-69 від вулиці Озерної до межі Києва,
  • вулиці Олени Теліги (від вулиці Ольжича до проспекту Московського),

Уздовж доріг розташовані житлові будинки та парки, куди приходить багато людей та уздовж яких їздить дуже багато велосипедистів.

Крім того, Теліги – вулиця з дуже крутим спуском-підйомом, і тут легко втратити керування автомобілем.

  • проспекту Московському (від вулиці Олени Теліги до проспекту Оболонського, від вулиці Богатирської до Московського мосту),
  • Московському мостовому переході,
  • проспекті Ватутіна (від Московського мосту до площі Керчинської),

Уздовж цих доріг багато торговельних центрів, до яких по пішохідних тротуарах ходять люди. Зупинки громадського транспорту. Багато велосипедистів.

На Московському мості багато пішоходів, і вузькі тротуари. Дуже багато велосипедистів їздить в Парк Дружби народів.

  • проспекті Броварському (від проспектів Визволителів до площі Новоросійської та від вулиці Кіото до КП ДАІ і від КП ДАІ до повороту на село Зазим’я),
  • вулиці Саперно-Слобідській (від вулиці Грінченка до Південного мостового переходу),
  • Південному мостовому переході,

Загалом, можна було би підвищити. Але тільки після створення окремої велосипедно-пішохідної доріжки десь за межами моста, бо велосипедистам не заборонено їздити по цьому тунелю смерті, хоча вони і намагаються його уникати.

  • бульвару Дружби Народів,

Вулиця з крутим спуском, в центрі міста. Тут багато житлових будинків, пішоходів та велосипедистів.

  • вулиці Академіка Заболотного,
  • вулиці Міській (від вулиці Стеценка до Гостомельського шосе),
  • автодорозі Т-1039 (від Гостомельського шосе до Мінського проспекту).

Ви можете зупинити підвищення швидкості на 20 вулицях Києва

Асоціація велосипедистів Києва, як член Коаліції “За безпеку дорожнього руху”, та інші учасники Коаліції виступають категорично проти проведення цього експерименту.

Ми закликаємо ДАІ не узгоджувати рішення про проведення даного експерименту, і закликаємо власників доріг – київську мерію – не проводити цей експеримент.

Ви можете написати листа до ДАІ (ось чернетка), або прокоментувати на сайті ДАІ цю ініціативу, або проголосувати онлайн на цій сторінці ДАІ.

Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!

інші цікаві матеріали

Проект постанови Кабінету міністрів України, якою дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах зменшується з 60 до 50 км/год лише вдень, погоджено без змін

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство

Через обвал Шулявського моста звільнено керівників, які відповідали за транспортну політику міста загалом і в окремому районі. При цьому лишилася непокараною безпосередньо відповідальна за цей