13 лютого представниці Асоціації велосипедистів Києва побували на черговій зустрічі щодо концепцій розвитку транспортних моделей у Києві, під час якої зокрема обговорювалося питання велоінфраструктури. Пропонуємо ознайомитися з частиною дискусії, що напряму стосується велосипедного руху.

Поділ-карта

Поділ на карті Києва

Під час зустрічі було презентовано план реконструкції Подолу в рамках проекту “Київ Самобутній”. Детально про заплановані новації можна почитати в раніше підготовленому нами огляді. Ми вже висловлювали свої міркування з цього приводу, однак пропозиції Асоціації не були враховані. Наші зауваження залишаються незмінними.

Найбільш проблемними моментами ми вважаємо те, що вул.Сагайдачного не стане повністю пішохідною, на більшості вулиць Подолу буде впроваджено односторонній рух, і загалом велосипедний рух досі розглядається як рекреаційний захід, а не повноцінний транспорт.

DSC00679

Так, недолік вулиць з одностороннім рухом у тому, що на них зазвичай збільшується швидкість руху автомобілів – а це додаткова небезпека для пішоходів та велосипедистів. До того ж, якщо вулиці будуть односторонніми також для велосипедистів, це створить незручності, адже потрібно буде об’їжджати. А логіка заохочення користування велосипедом полягає у тому, щоб створювати умови, коли велосипедом можна обрати найкоротший шлях. Виходом може бути організація контрасмуг.

Світова практика показує, що збільшення пропускної здатності автомобілів заохочує більше людей ними користуватися. Саме тому в багатьох містах світу намагаються обмежити доступність автомобільного проїзду в центрі (від звуження доріг до платного в’їзду в деякі райони).

Ми не вважаємо за потрібне створювати виділені велосипедні доріжки на Подолі: по-перше, це дорого, по-друге, там доволі вузькі вулиці. Полегшити життя велосипедистів можна за рахунок обмежень швидкості руху автомобілів та розвитку громадського транспорту.

Пропонована схема організації руху на Подолі

За існуючою концепцією збільшується привабливість використання автомобілів. Тому, на наш погляд, потрібно актуалізувати питання розвитку громадського транспорту на Подолі, адже сьогодні більшість автомобілів простоюють там по 8 годин в очікуванні своїх власників, загромаджуючи громадський простір. Вдосконалення системи громадського транспорту заохочуватиме більше людей діставатися на роботу саме ним.

Що стосуєтсья вулиці Сагайдачного, то ще минулого року її обіцяли зробити повністю пішохідною – більше того, чим аргументували будівництво на Поштовій площі. Сподіваємося, що це питання таке буде переглянуто.

Під час зустрічі було висловлено ідеї прокладання веломаршрутів по Набережно-Хрещатицькій та до Рибальського острову. Ми гадаємо, що такий підхід вкотре підкреслить рекреаційну роль велосипеда, а не популяризуватиме його як повноцінний міський транспорт.

Нас також здивувало висловлювання, що “велосипед не можна розглядати всерйоз як альтернативу, бо в зимовий час його використання обмежене“. Представники Асоціації та GIZ (Німецьке товариство міжнародного співробітництва) заперечили цю думку, а останні розповіли про досвід Німеччини, де велосипедом корисуються весь рік.

DSC00732

Представники Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ)

Ми не здивовані, але розчаровані таким ставленням представників КМДА до велосипедного транспорту у своїх планах. Асоціація надалі планує співпрацювати з експертами GIZ у сфері велотранспорту і шукати аргументи та рішення щодо пошуку транспортних рішень, які вирівнюють інтереси усіх учасників дорожнього руху, в т.ч. велосипедистів і пішоходів.

Ксенія Семенова, АВК

Ксенія Семенова, АВК

Віктор Петрук, Департамент містобудування та архітектури

Віктор Петрук, Департамент містобудування та архітектури

Аля Шандра, АВК

Аля Шандра, АВК

  • Alex Demchenko

    Добре, що проходять зустрічі й обговорення, добре, що на них запрошують представників АВК та закордонних спеціалістів, але доки рішення будуть приймати люди, які їздять на джипах, громадський та велотранспорт ніхто всерйоз розвивати не буде. На жаль.

інші цікаві матеріали

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури