Доки в Лондоні мріють про «хмарні» велодоріжки і сперечаються в їх доцільності, у Нідерландах відкрили цілу велосипедну магістраль. Це закріпило за нею статус однієї з найбільш дружніх до велотранспорту країн.

Фото: bicycledutch.wordpress.com

Westerpark Bridge бере початок біля містечка Зетермеер і має стати важливою транспортною ланкою між кількома містами в північній частині Нідерландів і проходитиме, серед інших, через місто Ляйден.

Міст перетинає два важливі природні парки (Zoetermeer Westerpark та New Driemanspolder), сполучає дві велосипедні доріжки, проходить через три канали, дві залізничні дороги та автомагістраль. Практично по всій довжині ширина мосту становить 14 метрів (у найвужчій частині – 5 метрів), що дає достатньо простору для руху в обидва боки та для обгону.

Фото: skyscrapercity.com

Конструкція зроблена з нержавіючої сталі, не потребує догляду і важить 375 тонн. Уздовж мосту встановлені лампи, що забезпечуються енергією від сонячних панелей. Енергії генерується в 2,5 рази більше, ніж потрібно для освітлення мосту, тому решта віддається в електромережу.

Можливо, міст було споруджено дещо зарано. Насправді поки що він не є повнофункціональною дорогою, що веде з пункту А в пункт Б, але вже зараз багато людей використовують його з метою відпочинкових поїздок.

Фото: barge-master.com

Така інфраструктура не є дешевою. За словами архітектора, міст коштував близько 4 млн євро, та насправді це занижена оцінка. 3,5 млн євро вклала провінція Південна Голандія, оскільки це підпадало під її політику вдосконалення рекреаційних веломаршрутів у регіоні. Ще 2 млн євро було отримано в якості субсидії від Європейського фонду регіонального розвитку, адже міст є ключовим елементом для покращення цього регіону. Зрештою, ще 1,5 млн євро заплатив муніципалітет Зетермееру. Таким чином, загальна вартість складає близько 7 мільйонів євро.

Серед голландців немає єдиної думки, чи була ця інвестиція виправданою, але в усякому разі, шлях може стати привабливим для туристів. А для постійних велосипедистів це полегшить пересування між містами. Враховуючи, що понад 70% всіх поїздок в Нідерландах здійснюються на велосипедах, не дивно, що місцева влада докладає всіх зусиль, аби підтверджувати статус світової велосипедної мекки.

За матеріалми bicycledutch.wordpress.com та hfholidays.co.uk

Переклад – Асоціація велосипедистів Києва

  • Сергій Парфєєвець

    70% поїздок на велосипедах – навіть не віриться в це!

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Цього тижня, координаторка роботи по Києву, Ксенія Семенова, відвідала офіс організації Sustrans – однієї з найбільших британських національних благодійних організацій, яка займається питаннями сталої мобільності.

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один