Ще у вересні Асоціація ініціювала зустріч з замовником та інженерами, які проектують реконструкцію проспекту Перемоги, щодо організації руху велосипедистів уздовж цієї вулиці. Нарешті, 5 листопада відбулась зустріч з представниками КК “Київавтодор” (замовник проекту) та Інституту “Київдормістпроект” (проектні роботи).

На обговорення було винесено три ділянки, по яких Асоціація надсилала свої пропозиції раніше:
м. Шулявська (велодоріжка переривається з західної сторони шляхопроводу і продовжується лише за зупинками громадського транспорту біля м. Шулявська)
м. Берестейська (аналогічно, на найскладнішій для проїзду велосипедистів ділянці, інженери просто переривають велодоріжку і продовжують її вже за шляхопроводом)
проїзд в районі вул. Нестерова (тут велодоріжка прокладена одразу поруч з дорогою, у той час як є більш віддалена і приємна частина ближче до тротуару, також дерева створюють тінь)

Асоціація озвучила свої рекомендації щодо змін до проекту у частині організації руху велодоріжки.

м. Шулявська

– прибрати усі кіоски перед виходом з метро (крім зупинкових комплексів)

shulyavka1

Проїзд велосипедистами виходу з м. Шулявська

 – велодоріжку провести між сходами від метро за зупинками наземного громадського транспорту, залишивши мінімум 1,5 м між велодоріжкою та кіосками зупинкових комплексів та велодоріжкою та сходами (щоб уникнути наїздів на пішоходів, що купляють квитки, йдуть від метро, тощо). Велодоріжка має бути виконана у червоному кольорі та мати нанесені символи велосипеда в обох напрямках.

– при проїзді через заїзд/виїзд з естакади між метро та кіностудією організувати заниження бордюрного каменю шириною 2-2,5м, поставити для велосипедистів знаки 2.1 “поступитись дорогою” та попередити водіїв про можливу появу велосипедистів знаком 1.34. Початок велодоріжки за кожним перетином дороги позначити знаком 4.12. Зі сторони метро також пропонується облаштувати дзеркало для підвищення оглядовості перетину велодоріжки з проїзною частиною.

shulyavka2

Організація руху велосипедистів біля м. Шулявська

м. Берестейська

В існуючому та затвердженому проекті реконструкції велодоріжка взагалі відсутня на ділянці, що обмежується з’їздами/заїздами у бік вулиць Дегтярівська та Лагерна. Тобто, на цій складній ділянці інженери пропонують велосипедистам самостійно розбиратись як проїхати.

АВК пропонує організувати рух велосипедистів через верхню частину без потреби спускатись у вузький проїзд під шляхопроводом разом з автомобілями, що швидко рухаються:

Beresteyska1

Пропозиції АВК щодо проїзду пр. Перемоги в районі м. Берестейська

– Провести двосторонню велодоріжку на рівні тротуару за рахунок звуження підйому для машин з пр. Перемоги на вул. Дегтярівську (зараз ширина смуг для авто становить: ліва – 3,75 м та 4,5 м права).

– Смуги для руху авто пропонується реорганізувати наступним чином: права смуга – паралельна парковка – 2,5 м + 3,25 м смуга руху.

– На рівень правого тротуару підняти двосторонню велодоріжку шириною 2,25 м + 0,25 м для облаштування огорожі, стовпчиків або інших елементів, що унеможливлюють заїзд та паркування автомобілів на велосипедній доріжці. Велодоріжка має бути позначена піктограмами велосипеда.

– При перетині велодоріжкою заїзду на Дегтярівську з боку пр. Перемоги велосипедистам ставиться знак 2.1, водіям 1.34, наноситься розмітка 1.15 та піктограми велосипеда 1.29 в обох напрямках, нагадуючи велосипедистам про двосторонній рух по доріжці.

– На перетині Дегтярівської облаштувати ліворуч від уже існуючого регульованого пішохідного переходу велосипедний переїзд. При перетині велосипедистами вулиці Лагерної, аналогічно облаштувати переїзд для велосипедистів, позначивши його розміткою 1.15 та 1.29. Велосипедистам встановлюються знаки 2.1, а автомобілістам 1.34.

– Виведення велосипедистів на пр. Перемоги облаштувати між з’їздом для автомобілів та кіосками на вул. Лагерній у напрямку входу до метро, організувавши звуження проїзної частини до однієї смуги руху, відповідне перенесення відбійника та облаштування за ним на рівні тротуару двосторонньої велосипедної доріжки. Обов’язкове встановлення знаків 4.12 та розмітки 1.29 в обох напрямках безпосередньо за перетином вулиці Лагерної з метою інформування пішоходів та уникнення їхнього руху велодоріжкою.

Beresteyska2

Спуск велосипедистів по вул. Лагерній організувати за рахунок смуги руху та перенесення відбійника

Перешкодою врахування наших пропозицій є той факт, що ця ділянка не входить у межі реконструкції. Тому АВК готує відповідні листи з проханням включити ділянку у межі реконструкції у частині організації руху велосипедистів.

Проїзд велосипедистів в районі вул. Нестерова

Ця частина проекту не несе небезпеки для руху велосипедистів, проте ми побачили можливість зробити рух більш комфортним та приємним за рахунок віднесення велодоріжки від проїзної частини бличже до дерев, організувавши рух подалі від шуму магістралі та у затінку дерев.

Nesterova1

Рух велосипедистів може бути організовано як праворуч від дерев (як зображено на фото), так і ліворуч за деревами, залежно від технічних можливостей на цій ділянці

Пропонується розглянути можливість розширення пішохідної алеї та зробити вело-пішохідну доріжку з розмежуванням зон руху пішоходів та велосипедистів обмежувальною смугою. Місце руху велосипедистів позначається лише піктограмами і знаками і не потребує додаткового виділення кольоровим покриттям. Подібне рішення є більш прийнятним для велосипедистів з точки зору шумового забруднення у безпосередій близкості з дорогою. У випадку розширення та створення вело-пішохідної доріжки вона буде захищена алеєю дерев від шуму, дощу та прямих сонячних променів і створюватиме більш сприятливі умови для руху велосипедистів.

Nesterova2

Спуск до проїзної частини проспекту в районі зуписки громадського транспорту “вул. Гарматна”

Висновки за результатами зустрічі

Хоч ми і почули багато зауважень у дусі “наші ДБН не дозволяють будувати як ви хочете”, проте директор інституту “Київдормістпроект”, який також був присутній на зустрічі, пообіцяв, що його співробітники ще раз уважно розглянуть можливості урахування наших пропозицій і ми проведемо ще одну зустріч-обговорення результатів. Тож перевіримо як тримають своє слово інженери.

Ці три пункти не єдині наші зауваження щодо проекту реконструкції. Організації наземного переїзду під естакадою на м. Нивки, рух під Повітрофлотським шляхопроводом та біля усіх виходів зі станцій метрополітену також лишаються актуальними. Проте, Асоціація вирішила зосередитись на кількох ключових точках і довести питання зміни проекту задля підвищення безпеки та зручності проїзду велосипедистів на цих точках.

У той же час, Асоціація готує офіційні листи щодо внесення зазначених змін у проект реконструкції проспекту Перемоги, а також усунення недоліків та перешкод на частині велодоріжки, яка вже збудована. Про новозбудовану ділянку готується окремий матеріал.

  • саша

    кльово. було б круто користуватись вже в наступному сезоні )

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Через обвал Шулявського моста звільнено керівників, які відповідали за транспортну політику міста загалом і в окремому районі. При цьому лишилася непокараною безпосередньо відповідальна за цей

Радниця міського голови Києва з питань розвитку велоінфраструктури та координаторка роботи Асоціації велосипедистів Києва по місту Ксенія Семенова закликала “Київавтодор” і Департамент транспортної інфраструктури КМДА пояснити ситуацію