У Києві презентували концепцію реконструкції Подолу, у рамках якої мають прокласти велосипедні маршрути.

Вчора у Архітектурному клубі презентували концепцію оновленого Подолу: території, що займає 3% площі Києва, але на якій сконцентровано 10% пам’яток архітектури міста. З «депресивного», як зіронізували під час презентації, є те, що з економічної точки зору Поділ має перетворитися на центр креативної індустрії та осередок туристичного життя.

Копия DSCN0144

Для цього Департамент містобудування та архітектури розробив проект «Київ самобутній». Ключовим пунктом є реорганізація транспортної інфраструктури, метою якої є створення більш комфортної зони для пішоходів та велосипедистів.

У зв’язку із цим суперечливим звучить завдання збільшення автомобільного потоку Подолом. І це стало основним критичним пунктом для присутніх на презентації.

Тепер детальніше.

Про рух та стоянку автомобілів

Майже по всій території району планують ввести односторонній рух. На схемі, яку підготувала газета Вести (дуже їй дякуємо), можна подивитися схему руху.

Вулицю Сагайдачного планують лише частково закрити для в’їзду автомобілів, але здебільшого вона буде саме для них.

На деяких вулицях для автомобілів діятиме обмеження швидкості 30 км/год.

Передбачено багато “паркувальних кишень” для авто просто на вулиці.

Плюси: обмеження швидкості 30 км/год, пакувальні кишені за рахунок дороги, кількість смуг 1-2

Мінуси: багато односторонніх вулиць

Про пішохідні зони

Планують розширити тротуари, створити пішохідні зони (їх поки що на Подолі немає, нагадаємо).

Пішохідні переходи будуть підняті до рівня тротуару, завдяки цьому, за словами Андрія Вавриша, дороги стануть «острівцями для автомобілів» серед суцільної тротуарної-пішохідної зони. Учасники дискусії піддали це сумніву, адже проектом водночас передбачено створення великої кількості паркувальних кишень для автомобілів.

Мрія багатьох киян про пішохідну вулицю Сагайдачного реалізується тільки частково. Такою вона буде лише від Гостинного двору до вулиці Андріївської, дорога ж між вулицею Андріївською та Поштовою площею залишиться відкритою для автотранспорту.

Ми вперше почули про це скорочення пішохідних планів, і вважаємо їх поганим знаком. Адже спочатку проектувальники дійсно хотіли зробити Сагайдачного пішохідною усю, а тепер роблять значні кроки назад. Це потрібно змінити, і ми розказуємо, як це зробити в кінці статті.

Плюси: підняті до рівня тротуару переходи (безпрецедентний величезний плюс!)

Мінуси: Сагайдачного не пішохідна повністю, великий автомобільний розрив між пішохідними зонами Сагайдачного та Поштовою площею

Про трамвай

Кінцева трамваю залишиться на Спаській, однак схема його руху зміниться: він буде рухатися сюди по Межигірській, а виїжджати по Костянтинівській (тобто, у зворотному напрямку до того, як він рухається зараз).

Мінуси: ліквідація старих трамвайних рейок – це означає, що поновити тут трамвай буде складно. А ми впевнені, що через 10 років міська влада усвідомить необхідність трамваю і знову почне його прокладати на Подолі. А рейок уже буде. Тож купу грошей доведеться знову витрачати.

Про велосипедну інфраструктуру

Проектом передбачено організацію постійних веломаршрутів, системи велонавігації, місць паркування та прокату та обмеження руху автотранспорту до 30 км/год на окремих велосипедних вулицях.

Плюси: велонавігація (нарешті в Україні!), обмеження руху авто до 30 км/год

Мінуси: виділення окремих веломаршрутів (не треба окремих, адже велосипедисти будуть їздити скрізь)

Що будемо з цим робити

Загалом, наш висновок щодо проекту позитивний, але є деякі речі, за які варто поборотися або закріпити. Зокрема, це стосується пішохідної Сагайдачного (вона має бути пішохідною повністю!) та обмеження швидкості до 30 км/год на більшій кількості вулиць (а не тільки тих, де плануються веломаршрути).

Оскільки Департамент містобудування та архітектури приймає зараз зауваження щодо проекту, пропонуємо вам їх туди надіслати.

Ось наші рекомендації, ви можете використовувати їх як основу для своїх листів: Звернення щодо Києва самобутнього

Адреса Департаменту

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 32
Целовальнику С.А.
Щодо Києва самобутнього

P.S. Дякуємо газеті Вести за цікавий матеріал, який допоміг нам систематизувати все почуте і побачене під час презентації в Архклубі, і хочемо також сказати журналістам та редакторам:

Ви молодці, але трамваї треба захищати! Не пишіть більше “нарешті знімуть ці рейки”, прочитайте про світові тенденції трамвайності тут і тут та використовуйте світовий досвід. Це єдиний нюанс, а в іншому ми вважаємо, що ви молодці і дякуємо.

Нагадаємо, ось тут ми раніше викладали рекомендації щодо вело-Подолу

А ось сторінка проекту Київ Самобутній

Сторінка проекту у Фейсбуці (доволі активна)

  • Вова Бойко

    Я б ще додав що вся парковка в даній зоні має бути платною і облаштованою паркоматами, з такою ціною при якій на кожні 10 паркомісць буде 1 вільне 😉

  • Петрук Виктор

    Схема опубликованная в “Вестях” чесесчур условна:

  • Петрук Виктор

    >> У зв’язку із цим суперечливим звучить завдання збільшення автомобільного потоку Подолом. І це стало основним критичним пунктом для присутніх на презентації.

    ??? Шо то було? На презентації жодним чином не йшлося про “завдання збільшення автомобільного потоку Подолом”. Йшлося про збільшення пропускної спроможності вулично-магістральної мережі. А це зовсім не одне й те саме.

  • Петрук Виктор

    >> Вулицю Сагайдачного планують лише частково закрити для в’їзду автомобілів, але здебільшого вона буде саме для них…
    Як же ж так, якщо 75% проїжджої частини вул. Сагайдачного буде ЛІКВІДОВАНО?

  • Петрук Виктор

    >> Мінуси: багато односторонніх вулиць
    У чому ж мінус?

    • Ksenia Semenova

      в тому, що зазвичай швидкість руху авто на вулицях з одностороннім рухом підвищується – додаткова небезпека для пішоходів. Якщо для велосипедистів вони теж будуть односторонніми, це означає, що велосипедисти не зможуть обирати найкоротший шлях не порушуючи ПДР. А логіка заохочення користування велосипедом полягає у тому, щоб створювати умови, де велосипедом можна обрати найкоротший шлях

  • Петрук Виктор

    >> дороги стануть «острівцями для автомобілів» серед суцільної тротуарної-пішохідної зони. Учасники дискусії піддали це сумніву, адже проектом водночас передбачено створення великої кількості паркувальних кишень для автомобілів.
    На пішохідній зоні, чи в межах існуючої ПРОЇЖДЖОЇ ЧАСТИНИ?? В чому сумніви чи протиріччя?

  • Петрук Виктор

    >> Ми вперше почули про це скорочення пішохідних планів, і вважаємо їх поганим знаком. Адже спочатку проектувальники дійсно хотіли зробити Сагайдачного пішохідною усю, а тепер роблять значні кроки назад.
    Пішохідна Сагайдачного була мрією. Шкода, що цю мрію оприлюднили до того як зявився коректний інженерний аналіз наслідків реалізації цієї мрії. Ми доклали величезних зусиль, щоб ця мрія здійснилась, але дійсність не обманеш. Поточний стан інженерно-транспортної інфраструктури унеможливлює пішохідну Сагайдачного та потребує значних за вартістю і строками реалізації додаткових заходів.

    • Ksenia Semenova

      а хіба Поштова площа не є “значним за вартістю і строками реалізації додатковим заходом”? Як на мене, вартість дуже значна, а цінність для міста – дуже сумнівна

  • Петрук Виктор

    >> Мінуси: ліквідація старих трамвайних рейок – це означає, що поновити тут трамвай буде складно. А ми впевнені, що через 10 років міська влада усвідомить необхідність трамваю і знову почне його прокладати на Подолі. А рейок уже буде. Тож купу грошей доведеться знову витрачати.
    1. Рейки на Братській та Контрактовій – ПОВНІСТЮ ЗНОШЕНІ.
    2. Технологія, що використовувалась при прокладанні цих рейок НЕ ВІДДПОВІДАЄ жодним сучасним нормативам.
    3. Щойно побудовані транспортні розв`язки на: Поштовій площі, біля станції метро “Дніпро”, та на перетині з бульваром Дружби Народів (“Турбіна”) – УНЕМОЖЛИВЛЮЮТЬ відновлення трамвайного сполучення Набережним шосе.
    Про яке відновлення трамваю йдеться???
    Трамвай на Подолі може реанімувати ліше кільцева лінія ЛРТ, але вона ніяк не повязана з Набережним шосе.

  • Петрук Виктор

    >> Загалом, наш висновок щодо проекту позитивний, але є деякі речі, за які варто поборотися або закріпити. Зокрема, це стосується пішохідної Сагайдачного (вона має бути пішохідною повністю!) та обмеження швидкості до 30 км/год на більшій кількості вулиць (а не тільки тих, де плануються веломаршрути).
    1. Чому Сагайдачного має бути виключно пішохідною? В чому недоліки запропонованого пішохідно-транспортного варіанту?
    2. Середня швидкість на внутрішній уличній мережі, в години пік не перевищуватиме ~ 20 км/год.

  • Петрук Виктор

    >> Ви молодці, але трамваї треба захищати! Не пишіть більше “нарешті знімуть ці рейки”, прочитайте про світові тенденції трамвайності тут і тут та використовуйте світовий досвід.

    Нарешті знімуть ці рейки! Адже у будь-якому випадку їх неможливо використати за прямим призначенням. І світові тенденції тут нідочого. Трамваю у Кієві бути! Але в сучасному вигляді: http://petruk.in.ua/content/propoziciyi-shchodo-rozvitku-reykovogo-transportu

  • Петрук Виктор

    Шось повтікали лісапєдісти… Полякались, чи що?.. Хлопці, виходьте!.. Третій день мерзну – дружити хочу…

  • Петрук Виктор

    Нема нікого… Може дівчата сміливіші?

  • http://www.avk.org.ua Іра Бондаренко

    Вікторе, вітаю,
    ми тут є, просто ще не налаштували нагадування про коментарі, і не завжди бачимо, під якою статтею є нові коменти.
    На деякі питання, які ви поставили, ми уже відповіли у такому ж обговоренні на Фейсубці (ви точно були у стрічці коментарів).
    Щодо інших коментарів, то це не питання, а твердження, і ми вам за них дякуємо.
    Як ми уже писали, проект нам здебільшого подобається, але на те ми і велоактивісти, щоб вимагати більшого.
    Тому так, ми хочемо трамвайні рейки назад, Сагайдачного повністю пішохідну і т.д. – але ми розуміємо, що наразі є певні обгрунтовані обмеження на ці бажання, тому не влаштовуємо акцій протесту. Тим не менш, ми вважаємо за потрібне наголосити на цьому на своєму сайті.

  • Петрук Виктор

    гість: – “Тут хтось є?!!”
    луна: – “Тут хтось є!!! …хтось є!.. …хтось є…”
    гість: – “А, може тут нікого немає?!!”
    луна: – “Тут нікого немає!!! …нікого немає!.. …немає…”
    гість: – “А може бомбу кинути?!!”
    луна: – “А, може тут нікого немає?!! …тут нікого немає!!! …нікого немає!.. …немає…”

  • Петрук Виктор

    Велике тріасове вимирання?…

інші цікаві матеріали

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

Проект постанови Кабінету міністрів України, якою дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах зменшується з 60 до 50 км/год лише вдень, погоджено без змін

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство