Спеціаліст з інфраструктурних проектів німець Матіас Брандт працює над тим, щоб українські дороги були схожими на німецькі. Проте не асфальтом, а поведікою водіїв.

Завдяки допомозі Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ, у якому працює Матіас, Львів отримав відзнаку, яку в Нью-Йорку присвоюють містам, що намагаються зробити свою транспортну систему більш екологічною.

Матіас працює в Україні з 2010 року. Він займався проектом з підтримки українських міст, які приймали Євро-2012. В його приорітетах:  міська мобільність та велодоріжки. Минулого четверга він виступив для молодих архітекторів і презентував ідеї того, як може змінитися Київ.

10 заповідей велосипедиста від Матіаса Брандта

1. “Велосипедист в’їжджає в натовп і вбиває 12 осіб” – такої новини ви ніколи не почуєте. Про автомобілі ми, на жаль, таке чуємо. В Німеччині щорічно у автокатастрофах гине близько 5000 людей. Це більше жертв ніж після терактів 11 вересня. І, якщо ми говоримо про загибель велосипедиста, то це зазвичай випадки, коли велосипедиста збиває авто.

2. Велосипед не забруднює довкілля: немає шкідливих викидів, він не вичерпує невідновлювані джерела енергії тощо.

3. Велосипеди дешеві: за ті гроші, що ми витрачаємо на авто – можна щомісячно купувати новий велосипед. І це не рахуючи вартості самого авто. Єдині додаткові видатки, які можуть виникнути коли у вас з’явиться велосипед – вам буде потрібен більш ситний обід і додаткова пляшка води.

4. Кожна дитина може їздити на велосипеді. Цьому дуже легко навчитися.

5. Велосипед підтримує добрий стан здоров’я.

6. Велосипед не займає багато місця в місті. Людям, які їздять на величезних машинах просто неможливо пояснити, що вони не стоять в заторі – вони і є цей затор. Хоча може цим людям просто подобається ось так стояти по декілька годин вранці і ввечері в заторі разом зі своїми колегами. Проте, ці автомобілі й забирають місце у інших людей, адже там де стоїть авто – там не може бути нічого зеленого і там не можуть ходити люди.

7. Велосипед можна легко транспортувати в громадському транспорті.

8. Велосипед може відремонтувати кожен. Авто на жаль – ні.

9. Велосипед може обходитись без комп’ютера. З автомобілем вже це не виходить.

10. Міста збудовані не для машин, а для людей!

Про проект СТАРТ

Проект СТАРТ (Сталий розвиток транспорту) покликаний на професійному рівні розробити мережу велодоріжок в Києві. Почати планують з Дарницького району, де має з’явитися 114 кілометрів велодоріжок, запроектованих і збудованих за німецькими стандартами. Вартість проекту складає 55 мільйонів гривень, адже планується також замінювати асфальтове покриття на дорогах, де заплановані нові велодоріжки та велосмуги.

Нагадуємо, що зараз триває коментування та обговорення проекту Старт на сторінці Українського інформаційного центру велотранспорту.

Джерело: План Б

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Асоціація велосипедистів Києва як один з ключових розробників транспортного блоку в проекті оновленої Стратегії розвитку Києва до 2025 року, що зазнав революційних та якісних змін

Для оцінки та аналізу вже наявних фрагментів велосипедної інфраструктури Києва велосипедистів просять позначити проблемні місця на онлайн-карті. Архітектор і один з розробників велоконцепції Києва Андрій