Пропагує терапію від автомобільного вірусу у наших мізках та аргументує, чому не варто паркуватися одразу біля дому.

Херманн Кнофлахер з Технічного університету Відня відомий, мабуть, усьому світові своїми одиночними виступами проти автомобілецентризму. Зокрема, це він домігся значних успіхів у пішоходизації Відня, обмотавши металевий каркас заборонною стрічкою та “їздячи” і “паркуючись” у місті в якості автомобіля.

Херманн Кофлахер виступає проти автомобілецентризму у Відні

“На відстані, коротші за 10 км, найбільш ефективним є пішохідний рух, у 50 разів ефективніший за автомобіль. Наступний за ним – велосипедний, потім громадський транспорт. А саме на відстані до 10 км люди пересуваються у містах найбільше”, – каже Херманн.

Він пояснює: пішохідний рух не тільки ефективний, але й займає найменше громадського простору. Саме на це мають звернути увагу представники бізнесу. Адже, заохочуючи клієнтів приїжджати на автомобілі, вони займають громадський простір мертвим залізом. А заохочуючи людей приходити пішки або приїздити велосипедом – живими людьми з грошима, бажанням відпочити і купити що-небудь, а ще – новими громадськими закладами.

“Пішохідний рух у 6 разів ефективніший для приватного бізнесу, ніж автомобільний. Громадський простір можна займати або маленькими магазинами, літніми майданчиками, людьми, або автопарковками. Вибір за вами”, – каже Херманн.

Незвичний зв’язок він помітив у динаміці зростання кількості приватних автомобілів та нещасних випадків.

“З 1900 року кількість автомобілів зростає. І так само зростає рівень нещасних випадків. У 1956 році було 100 машин на кількість населення, і приблизно стільки ж нещасних випадків. Стрімке зростання до 1995 року, і маємо 1000 машин – 1000 нещасних випадків. Дивовижне співпадіння, але факт. Швидкість вбиває”.

Що більша кількість автомобілів та їхня швидкість – то менше людей на вулиці. Кнофлахер показує слайди: 1926 рік – віденські діти грають на вулиці у футбол, 1968 рік – вулиці заблоковані машинами, 2005 – нещодавно створена пішохідна зона, заповнена людьми, що гуляють, сміються та відпочивають.

“Індикатор здорового міста – кількість пішоходів на вулицях”, – робить висновок.

І саме цим планує займатися у Відні і надалі.

Нагадаємо, що двоє членів АВК зараз знаходяться на конференції Walk21, і готові написати статті для видань або зібрати необхідні дані, якщо ви маєте бажання висвітити новітні ідеї щодо розвитку транспорту у світі. Напишіть листа про це Ірині Бондаренко на isbondarenko at www.avk.org.ua

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один

Від світлофорів «зеленої хвилі», величних велосипедних мостів до цифрових лічильників та опор для велосипедистів на перехрестях — у столиці Данії є безліч ідей для вдосконалення