Мюнхен має бути “містом десяти хвилин”. Тобто, до магазину, школи, парку можна дійти за 10 хвилин пішки.

Так вважає Елізабет Мерк, керівниця Департаменту міського планування Мюнхену, що виступає на конфереції Walk21. Під її керівництвом Мюнхен веде сучасну транспортну політику, зокрема, у велосипедному відділі її департаменту працює аж 16 людей. Але зараз ми говоримо про пішоходів.

“Під час Другої Світової війни Мюнхен був зруйнований. Його перебудовували у 70-х. Наслідки цієї перебудови ми спокутуємо зараз, і потроху виправляємо старі помилки”, – каже вона.

Елізабет вважає, що найголовніше – це хороший менеджмент автомобільного трафіку, впорядкування їхнього руху.

“Я з Регенсбургу, це старе місто. Я пам’ятаю, як у 80-х точилися суперечки, чи закривати центр міста для в’їзду автомобілів. Люди були налаштовані дуже агресивно. Але ставлення змінюється, і зараз ми навіть не можемо допустити думки, щоб знову дозволити автомобілям їздити по центру”, – каже вона.

Елізабет показує фотографії перевтілень різних місць Мюнхена, які були відвойовані у автомобілів на користь пішоходів.

Петуель парк до реконструкції

Петуель парк після реконструкції (облаштований замість автомобільної дороги)

Зараз Мюнхен хоче збільшувати кількість пішохідних зон, і не тільки у центрі міста. У нових районах також облаштовують пішохідні зони. Не всі вони поки що ідеальні.

“Для подальшого розвитку треба знищити бар’єри між окремими пішохідними зонами: я кажу про автомобільні вулиці, що перерізають пішохідну зони, підземні переходи”, – каже Елізабет.

Блукаючи по Мюнхену, ми уже помітили цю роботу: навіть якщо під перехрестям веде підземний перехід, через який можна пройти до метро або електрички, то зверху нього обов’язково прокладений наземний. І саме наземний перехід користується популярністю у пішоходів.

“Коли будете гуляти по Мюнхену, будь ласка, запам’ятовуйте цікаві ідеї для пішоходів, та надсилайте мені їх у листівках”, – каже наостанок Елізабет та лишає свою поштову адресу.

Нагадаємо, що двоє членів АВК зараз знаходяться на конференції Walk21, і готові написати статті для видань або зібрати необхідні дані, якщо ви маєте бажання висвітити новітні ідеї щодо розвитку транспорту у світі. Напишіть листа про це Ірині Бондаренко на isbondarenko at www.avk.org.ua

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один

Від світлофорів «зеленої хвилі», величних велосипедних мостів до цифрових лічильників та опор для велосипедистів на перехрестях — у столиці Данії є безліч ідей для вдосконалення