Коли йому кажуть “це дорого і неможливо”, він радить закреслити нулі та купити простіші вуличні меблі. Але все одно зробити.

Джейсон Робертс вдень слідкує за роботою серверів, а вночі грає у рок-групі. А ще йому вистачає часу на хобі – перетворення автомобільних вулиць на громадський простір, у якому приємно жити.

Джейсон Робертс

“Ми обирали вулиці, які нікому не подобалися: сірі фасади, широка дорога, припарковані машини, вузькі тротуари, немає дерев. Кликали друзів та змінювали простір: малювали пішохідні переходи, встановлювали дерева у горщиках, у тому числі посеред дороги (як розділову смугу), ставили столи, стільці, наливали каву”, – розказує Джейсон.

Так виглядають вулиці, які Джейсон береться перелаштовувати

Так вулиці виглядають після переоблаштування

Іншим разом організували барбекю на вулиці. Люди приносили та розставляли кущі у горщиках, стільці, стійки для барбекю. Приїхала навіть місцева група, співали просто на вулиці.

Джейсон каже, що люди спершу сприймали такі ініціативи дуже агресивно. Показує фотографії розлючених людей, що трясуть кулаками та принизливі заголовки газет.

Але незабаром власники магазинів, будинків почали організовувати громадський простір навколо самостійно. А потім такі ініціативи почали виникати у всій країні.

“Завжди, коли пропонуєш міським владам ініціативи з покращення міського простору, наприклад, встановити нові лавки, вони відповідають: це дуже довго, непотрібно, а насправді, це дуже дорого. Тоді я відповідаю: закресліть один нуль у вашому бюджеті. Усе ще дорого? Закресліть другий нуль. Купіть не дорогі лавки, а прості. Головне – займіться міським простором”, – каже Джейсон.

Невдовзі Даллас отримав 43-мільйонний грант на розвиток трамвайної мережі. Джейсон вважає це одним із досягнень міста, яке починає розвивати міський простір – без ініціативи знизу цього, швидше за все, не було би.

Джейсон також пропагує поїздки на велосипеді.

“Я завжди хотів, щоб велосипедисти у Далласі їздили у сукнях та костюмах, як у Європі. Свій перший велопарад я провів, ще коли навіть не мав велосипеда. Просто я дуже хотів, щоб у нас була ця велосипедна культура. Приїхали 150 людей”, – каже він.

Нагадаємо, що двоє членів АВК зараз знаходяться на конференції Walk21, і готові написати статті для видань або зібрати необхідні дані, якщо ви маєте бажання висвітити новітні ідеї щодо розвитку транспорту у світі. Напишіть листа про це Ірині Бондаренко на isbondarenko at www.avk.org.ua

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва збирає, перекладає та публікує корисні поради, цікаві практики та приклади щодо розвитку велотранспорту на сайті Українського інформаційного центру велотранспорту. Ми збираємо практики

Велосипедом їхати небезпечно і повільно, несприятливий клімат, безліч спусків і підйомів, великі відстані – аргументи, які, здавалося б, свідчать не на користь велосипеда. Ще один

Від світлофорів «зеленої хвилі», величних велосипедних мостів до цифрових лічильників та опор для велосипедистів на перехрестях — у столиці Данії є безліч ідей для вдосконалення