08 серпня 2013, Київ. – Сьогодні у Києві було відкрито перший тунель під Поштовою площею. Відкривав його прем’єр-міністр Микола Азаров та представники Київської міської державної адміністрації. На відкриття приїхали також велосипедисти, яким кілька днів тому пообіцяли передбачити на Поштовій безпечний та безбар’єрний проїзд велосипедистів. Вони прокоментували відкриття площі та нагадали про необхідність ще на етапі проектування передбачати рух велосипедистів.

VM_Post_act_080813-g

Координаторка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко:

Якщо велосипедний рух буде організовано так, як ми обговорили з «Київдормістпроектом», це стане позитивним прецедентом. Велосипедистів не заганятимуть у підземні переходи та торговельний центр, натомість організують безпечний та безперешкодний проїзд по верху. Звісно, це нестандартна практика для європейських міст, але у Європі давно не будують такі розв’язки, як на Поштовій.

У містах Західної Європи вже давно відмовилися від будівництва багаторівневих розв’язок на площах та розширення доріг в середмісті. Такі розв’язки лише заохочують до надмірного використання автомобілів, а це є шкідливим для розвитку міст, і цього намагаються уникнути. Навпаки, в ряді міст активно демонтують естакади та звужують проїжджу частину вулиць у центрі, забезпечуючи пріоритет громадському транспорту, пішоходам і велосипедистам.

Те, що в Україні досі продовжують перебудовувати міста автомобілецентрично, лише свідчить про її відставання на 50 років від прогресивних міст. Це дає можливість твердити, що через 50 років у міські бюджети будуть закладатися кошти на демонтаж таких споруд.

Нагадаємо, Поштову спроектували і будували так, що велосипедисти по ній не змогли би проїхати, а потрапити на площу можна тільки через довгий підземний перехід. Тому у квітні 2013 велосипедисти, люди з інвалідністю та батьки з дітьми провели акцію, у якій показали, що єдиний можливий проїзд через Поштову площу після реконструкції – підземний перехід – вузький та незручний, і створює небезпеку через велику кількість велосипедистів та пішоходів, які будуть по ньому рухатися.

У червні активістам вдалося добитися доручення голови КМДА щодо врахування проїзду велосипедистів через площу.

У серпні з’явилася інформація про початок проектування організації велоруху на Поштовій. Для людей з інвалідністю будуть передбачені ліфти та похилі рампи, але за одну рампу – з набережної на пішохідну зону Поштової – іще триває боротьба з інвестором.

Контакти:

Ірина Бондаренко, координаторка Асоціації велосипедистів Києва, 097 699 10 38, isbondarenko at www.avk.org.ua

Ігор Тищенко, координатор ініціативи «За доступний громадський простір», 093 487 68 53, fishtysh at gmail.com

Антон Вакуленко, активіст Асоціації велосипедистів Києва, 097 919 54 82

інші цікаві матеріали

У бюджеті Києва на 2018 рік зменшили видатки спеціального фонду бюджету Департаменту транспортної інфраструктури КМДА на будівництво велодоріжок. Громадська організація «Асоціація велосипедистів Києва» проаналізувала останню

Заступник голови Київської міської державної адміністрації Дмитро Давтян запропонував урахувати напрацювання літньої школи «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності» при підготовці проекту реконструкції

Асоціація велосипедистів Києва проаналізувала плани робіт КК “Київавтодор” на 2018-2020 роки. Плани капітального ремонту вулиць взято з програми економічного та соціального розвитку Києва 2018-2020 років.