08 серпня 2013, Київ. – Сьогодні у Києві було відкрито перший тунель під Поштовою площею. Відкривав його прем’єр-міністр Микола Азаров та представники Київської міської державної адміністрації. На відкриття приїхали також велосипедисти, яким кілька днів тому пообіцяли передбачити на Поштовій безпечний та безбар’єрний проїзд велосипедистів. Вони прокоментували відкриття площі та нагадали про необхідність ще на етапі проектування передбачати рух велосипедистів.

VM_Post_act_080813-g

Координаторка Асоціації велосипедистів Києва Ірина Бондаренко:

Якщо велосипедний рух буде організовано так, як ми обговорили з «Київдормістпроектом», це стане позитивним прецедентом. Велосипедистів не заганятимуть у підземні переходи та торговельний центр, натомість організують безпечний та безперешкодний проїзд по верху. Звісно, це нестандартна практика для європейських міст, але у Європі давно не будують такі розв’язки, як на Поштовій.

У містах Західної Європи вже давно відмовилися від будівництва багаторівневих розв’язок на площах та розширення доріг в середмісті. Такі розв’язки лише заохочують до надмірного використання автомобілів, а це є шкідливим для розвитку міст, і цього намагаються уникнути. Навпаки, в ряді міст активно демонтують естакади та звужують проїжджу частину вулиць у центрі, забезпечуючи пріоритет громадському транспорту, пішоходам і велосипедистам.

Те, що в Україні досі продовжують перебудовувати міста автомобілецентрично, лише свідчить про її відставання на 50 років від прогресивних міст. Це дає можливість твердити, що через 50 років у міські бюджети будуть закладатися кошти на демонтаж таких споруд.

Нагадаємо, Поштову спроектували і будували так, що велосипедисти по ній не змогли би проїхати, а потрапити на площу можна тільки через довгий підземний перехід. Тому у квітні 2013 велосипедисти, люди з інвалідністю та батьки з дітьми провели акцію, у якій показали, що єдиний можливий проїзд через Поштову площу після реконструкції – підземний перехід – вузький та незручний, і створює небезпеку через велику кількість велосипедистів та пішоходів, які будуть по ньому рухатися.

У червні активістам вдалося добитися доручення голови КМДА щодо врахування проїзду велосипедистів через площу.

У серпні з’явилася інформація про початок проектування організації велоруху на Поштовій. Для людей з інвалідністю будуть передбачені ліфти та похилі рампи, але за одну рампу – з набережної на пішохідну зону Поштової – іще триває боротьба з інвестором.

Контакти:

Ірина Бондаренко, координаторка Асоціації велосипедистів Києва, 097 699 10 38, isbondarenko at www.avk.org.ua

Ігор Тищенко, координатор ініціативи «За доступний громадський простір», 093 487 68 53, fishtysh at gmail.com

Антон Вакуленко, активіст Асоціації велосипедистів Києва, 097 919 54 82

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Асоціація велосипедистів Києва як один з ключових розробників транспортного блоку в проекті оновленої Стратегії розвитку Києва до 2025 року, що зазнав революційних та якісних змін

Для оцінки та аналізу вже наявних фрагментів велосипедної інфраструктури Києва велосипедистів просять позначити проблемні місця на онлайн-карті. Архітектор і один з розробників велоконцепції Києва Андрій