Проектанти Поштової площі намагатимуться організувати рух велосипедистів через реконструйовану площу максимально безпечно та комфортно. У цьому вони запевнили представницю Асоціації велосипедистів Києва Ірину Бондаренко 6 серпня 2013 під час зустрічі з обговорення Поштової площі в інституті “Київдормістпроект”.

1342420460

Так, Асоціація велосипедистів Києва та проектанти домовилися про наступне:

1) Рух велосипедистів через реконструйовану Поштову площу буде організований так, щоб врахувати потреби і велопочатківців, і досвідчених велосипедистів.

2) Велорух у напрямку міст Метро – Оболонь буде організований у вигляді велодоріжки по набережній частині, шириною щонайменше 2,5 м. На велодоріжку буде організовано зручний заїзд через занижений бордюр. Ця велодоріжка буде орієнтована на велотранспортний рух з півдня на північ, але рух у протилежний бік буде дозволено, враховуючи велику кількість велосипедистів, що тут катаються.

Мінус цього рішення у тому, що з’їзд з велодоріжки перед Гаванським мостом буде через сходи: це пов’язано зі значним перепадом висоти між набережною та проїзною частиною. Водночас, цей мінус частково компенсується зручним підземним переходом з широкою рампою (для проїзду під Гаванський міст і далі).

Досвідчені велосипедисти, які воліють рухатися якомога швидше, зможуть не користуватися цією частиною велодоріжки на набережній, і виїжджатимуть на проїзну частину після завершення тунелю, з-під естакади, де буде облаштований заниження бордюрів для заїзду/виїзду аварійного транспорту.

3) Велорух у напрямку Оболонь – міст Метро буде організовано у вигляді односторонньої велосмуги у межах проїзної частини. Рекомендована ширина 1,5 метри, але вона може зменшитися до 1,0 метра через застарілі норми Державних будівельних норм.

Саме велосмугу, а не велодоріжку на тротуарі, обрали під час обговорення, тому що на тротуарі припарковано багато автомобілів, а на проїзній частині у цьому місці автомобілі не паркуються і паркуватися не будуть.

Велосмуга позначить місце для руху велосипедиста і забезпечить його безпеку поряд з рухом автомобілів. Велосмуга проходитиме до в’їзду в тунель, а потім звертатиме праворуч на Боричів узвіз, де доходитиме до Володимирського узвозу. Далі вона поки що не йтиме через те, що у цьому місці завершуються межі проектування.

У місця перетину велосмуги автомобілями (для повороту праворуч або при виїзді справа) велосмуга буде позначена контрастним кольором, щоб привернути увагу водіїв до велосипедистів.

3) Проїзд велосипедистів через тунель буде організований у двох паралельних варіантах: для велоновачків та для досвідчених велосипедистів.

Перший варіант передбачає доїзд по велосмузі до підземного переходу з рампою шириною 4 м, і далі через підземний перехід потрібно буде перейти на пішохідну зону Поштової площі. Підйом на пішохідну зону Поштової поки що, на жаль, передбачений у вигляді сходів, але тут обіцяють прокласти направляючі рейки для зручного штовхання велосипеда, які перешкоджатимуть його скочуванню під час штовхання.

Рух велосипедистів через пішохідну зону Поштової площі буде організовано за допомогою спеціальної розмітки, яка вказуватиме напрямок руху для виїзду з зони в бік Пішохідного моста (Труханового острова). У місці з’їзду з пішохідної зони на проїзну частину (щоб велосипедист міг продовжити рух по проїзній частині, згідно з ПДР) буде передбачено з’їзд.

Другий варіант дозволяє рух велосипедистів напряму через тунель. Щоб попередити водіїв про проїзд велосипедистів через тунель, шлях велосипедисту до крайньої правої смуги тунелю, через тунель та при виїзді з нього буде позначено або як велосмугу, або просто розміткою “Велосипед”.

Щоб велосипедисти розуміли, куди їм їхати, і не заблукали у різних варіантах проїзду, для них буде передбачена система дороговказів, що вказуватиме, як доїхати до Хрещатика, до вулиці Сагайдачного, до Труханового острова та до моста Метро.

4) Для організації велоруху з Володимирського узвозу на вулицю Сагайдачного пропонується організувати велосмугу у контрастному кольорі, яка попередить водіїв про можливість проїзду тут велосипедистів. Альтернативний варіант – розмітка “Велосипед”, що вказуватиме напрямок руху та попереджатиме водіїв.

5) Велорух з Володимирського узвозу на Набережне шосе в бік моста Метро пропонується організувати по пішохідній зоні Поштової площі, оскільки єдина смуга з’їзду у цьому напрямку для автомобілів занадто вузька і проходить під землею.

Напрямок руху велосипедистів по пішохідній зоні буде позначений за допомогою спеціальної розмітки та дороговказів. З’їзд на Набережне шосе буде облаштовано заниженим бордюром та дорожнім знаком, що попереджає велосипедиста про необхідність поступитися дорогою автомобілістам на цій ділянці.

6) Що стосується пандусу замість кафе “Вітрило”, який дозволить безбар’єрний переїзд велосипедистів з набережної на пішохідну зону Поштової площі (дуже популярний напрямок), то наразі з ним є певні незрозумілості. Оскільки цю частину має облаштовувати інвестор (про якого ніхто не знає, хто це, і знайти його неможливо), а інвестор не зацікавлений у цьому.

Водночас, у Доповненні щодо коригування проекту реконструкції Поштової площі, що створене на виконання доручення голови КМДА Олександра Попова і передбачає організацію руху велосипедистів, чітко прописана необхідність облаштування цієї рампи. Тож ми лобіюватимемо надалі її створення.

7) Підземні переходи, що розміщені поза межами реконструкції, але є важливими для організації руху велосипедистів, буде рекомендовано обладнати рампами при найближчій реконструкції, а у найближчому часі – направляючими рейками для зручного котіння велосипеда.

Детальний лист з домовленостями щодо рух велосипедистів через Поштову площу, який підготувала Асоціація велосипедистів Києва за результатами зустрічі у “Київдормістпроекті” 6 серпня 2013.

Попередні новини про діяльність Асоціації велосипедистів Києва щодо організації велоруху на Поштовій

Фотографії прикладів велосипедної інфраструктури – з міста Аахен, Німеччина, з Флікру

Фото з Поштової площі (перше) – Ірини Бондаренко від 04.08.2013

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Для обговорення проблеми звуженого після капремонту тротуару Південного мосту представники громадськості зустрілися зі співробітниками муніципальних дорожніх служб – Департаменту транспортної інфраструктури КМДА та КП «Київпастранс»,

Цього року продовжено будівництво веломаршруту “Європейська площа – Троєщина”: у бюджеті Києва виділено 9 млн грн на цьогорічні роботи. Роботи заплановано на вулицях Цвєтаєвої, Сабурова