На проспекті Перемоги почали реконструкцію, під час якої запроектовано збудувати велосипедну доріжку. Ця велодоріжка буде двостороння і йтиме з одного боку вулиці, шириною 2,5 м. Уже зараз її початок можна побачити біля перетину проспекту з Кільцевою дорогою, ближче до краю Києва, з південної сторони.

По південній стороні велодоріжка йтиме до зупинки “Парк “Нивки”, а там переходиме на інший бік вулиці – через підземний перехід. Велодоріжка закінчиться біля Повітрофлотського шляхопроводу: без організації заїзду та перетину проспекту Перемоги.

Перевагами нового проекту велодоріжки, порівняно з попереднім (2011) є збільшення її ширини 2,5 метрів, що є мінімально прийнятним для двосторонніх велодоріжок. Тим не менш, у деяких місцях буде звуження до 2 метрів, але це не так страшно, порівняно з тим, що у початковому проекті вся велодоріжка мала бути шириною 2 метри.

Наступним плюсом велодоріжки є те, що вона розташована ближче до дороги, ніж тротуар для пішоходів. Таке розташування, швидше за все, залишить велодоріжку у межах перехресть, а це означає, що велосипедисти матимуть пріоритет у русі перед автомобілями, що звертають з проспекту праворуч.

Для порівняння, велодоріжка на Бажана проходить далі від дороги, ніж пішохідний тротуар, і через це часто розташована за межами перехрестя. Це погано тим, що велосипедисту доводиться на кожному перехресті заново визначати, хто має пріоритет у русі – а це не так просто на око визначити.

Тому це – плюс велодоріжки на Перемоги, і бажано щоб при наступних проектуваннях він таким і лишався.

Одним з недоліків майбутньої велодоріжки є те, що вона проходить лише з одного боку дороги. Малоймовірно, що велосипедисти будуть переходити по підземних переходах на інший бік вулиці, аби проїхатися по велодоріжці, а отже, як і раніше, їхатимуть по дорозі.

Другий недолік – те, що вона переходить на інший бік вулиці по підземному переходу.

Наступний недолік – те, що при перетині заїзду на шляхопровід біля метро “Шулявська” велосипедисти, швидше за все, не матимуть пріоритету у русі через обмежену оглядовість ділянки.

Складними місцями нової велодоріжки, над якими зараз працює Асоціація велосипедистів Києва, наразі є проїзди метро “Берестейська” та “Шулявська”. Про проблеми цих ділянок читайте у цій статті.

Нагадаємо, у 2011 році, коли починали говорити про реконструкцію Перемоги, Асоціація велосипедистів подавала пропозиції щодо кращого способу організації велоруху на проспекті. Ці пропозиції не були прийняті.

Замовник реконструкції Перемоги – КК “Київавтодор”, виконавець – та ж турецька компанія, що реконструювала проспект Бажана (а отже, очікуємо боротьби за заниження кожного бордюру). Асоціація слідкує за будівельними роботами та веде переговори із замовниками щодо організації велоруху на “Берестейській” та “Шулявській”.

Повністю завершити реконструкцію проспекту планують у 2014.

інші цікаві матеріали

Асоціація велосипедистів Києва вітає плани мерії збільшити кількість користувачів велотранспорту у 20 разів за 8 років, але звертає увагу, що за умови саботажу розвитку велосипедної інфраструктури

Через обвал Шулявського моста звільнено керівників, які відповідали за транспортну політику міста загалом і в окремому районі. При цьому лишилася непокараною безпосередньо відповідальна за цей

Радниця міського голови Києва з питань розвитку велоінфраструктури та координаторка роботи Асоціації велосипедистів Києва по місту Ксенія Семенова закликала “Київавтодор” і Департамент транспортної інфраструктури КМДА пояснити ситуацію