Нештрафоване перевищення швидкості може бути зменшене до перевищення на 10 км/год, що може стати невеликим прогресом на шляху до безпечних умов пересування в Україні. Цю позитивну зміну передбачає зареєстрований у Верховній Раді законопроект №1125, про який Асоціації велосипедистів Києва повідомили листом з Центру безпеки дорожнього руху ДАІ МВС у відповідь на вело-петицію, які підписували та передавали велосипедисти у липні.

skorost

Наразі водії можуть безкарно, без загрози штрафу, перевищувати швидкість на 20 км/год. Фактично, це означає дозвіл їздити по місту зі швидкістю 80 км/год. Така швидкість є 95-відсотково смертельною для пішоходів і велосипедистів у разі ДТП.

Законопроект передбачає внесенення змін до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, і встановити штраф у розмірі від 15 до 20  неоподаткованих мінімумів за перевищення ліміту швидкості більш, як на 10 км/год. Штрафи за більше перевищення також зростають: від 20 до 30 мінімумів – за перевищення понад 20 км/год, від 30 до 40 мінімумів – за перевищення понад 30 км/год, від 40 до 50 мінімумів або громадські роботи – за перевищення понад 50 км/год.

Водночас, цей законопроект не розглядали, хоча він був включений у порядок денний другої сесії Верховної Ради, а Головне експертне управління рекомендує його відхилити.

“Європейська норма швидкості автомобілів у містах – 50 км/год, а у зонах щільної забудови, що займають мало не половину території усього міста, встановлений ліміт 30 км/год. Тільки за таких швидкостей збиті автомобілями люди мають шанси вижити, і тому у Європі зараз масово змінюють швидкісні ліміти. А в Україні не можуть погодитися навіть на 70 км/год”, – каже Антон Вакуленко, активіст Асоціації велосипедистів Києва, що передавав у Кабмін та Президенту вело-петицію з вимогами знизити швидкісний ліміт.

 

 

У травні активісти Асоціації велосипедистів Києва та громадської організації “За безпеку пішоходів” збирали підписи за відміну безкарного перевищення швидкості.

інші цікаві матеріали

У 2018 році уряд України схвалив Національну транспортну стратегію на період до 2030 року, в якій враховано розвиток велосипеда як транспорту. «Національна транспортна стратегія України

У Києві 2-7 липня 2018 року пройде літня школа “Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності” для спеціалістів з транспортного планування та містобудування з

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до