Нештрафоване перевищення швидкості може бути зменшене до перевищення на 10 км/год, що може стати невеликим прогресом на шляху до безпечних умов пересування в Україні. Цю позитивну зміну передбачає зареєстрований у Верховній Раді законопроект №1125, про який Асоціації велосипедистів Києва повідомили листом з Центру безпеки дорожнього руху ДАІ МВС у відповідь на вело-петицію, які підписували та передавали велосипедисти у липні.

skorost

Наразі водії можуть безкарно, без загрози штрафу, перевищувати швидкість на 20 км/год. Фактично, це означає дозвіл їздити по місту зі швидкістю 80 км/год. Така швидкість є 95-відсотково смертельною для пішоходів і велосипедистів у разі ДТП.

Законопроект передбачає внесенення змін до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, і встановити штраф у розмірі від 15 до 20  неоподаткованих мінімумів за перевищення ліміту швидкості більш, як на 10 км/год. Штрафи за більше перевищення також зростають: від 20 до 30 мінімумів – за перевищення понад 20 км/год, від 30 до 40 мінімумів – за перевищення понад 30 км/год, від 40 до 50 мінімумів або громадські роботи – за перевищення понад 50 км/год.

Водночас, цей законопроект не розглядали, хоча він був включений у порядок денний другої сесії Верховної Ради, а Головне експертне управління рекомендує його відхилити.

“Європейська норма швидкості автомобілів у містах – 50 км/год, а у зонах щільної забудови, що займають мало не половину території усього міста, встановлений ліміт 30 км/год. Тільки за таких швидкостей збиті автомобілями люди мають шанси вижити, і тому у Європі зараз масово змінюють швидкісні ліміти. А в Україні не можуть погодитися навіть на 70 км/год”, – каже Антон Вакуленко, активіст Асоціації велосипедистів Києва, що передавав у Кабмін та Президенту вело-петицію з вимогами знизити швидкісний ліміт.

 

 

У травні активісти Асоціації велосипедистів Києва та громадської організації “За безпеку пішоходів” збирали підписи за відміну безкарного перевищення швидкості.

інші цікаві матеріали

Міністерство інфраструктури України чекає на пропозиції та коментарі про затвердження плану заходів на 2019-2021 роки з реалізації Національної транспортної стратегії до 2030 року. З проектом

У 2018 році уряд України схвалив Національну транспортну стратегію на період до 2030 року, в якій враховано розвиток велосипеда як транспорту. «Національна транспортна стратегія України

У Києві 2-7 липня 2018 року пройде літня школа “Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності” для спеціалістів з транспортного планування та містобудування з