9 липня 2013, Київ. – Велосипедисти передали Президенту та Прем’єр-міністру вимоги щодо справжнього покращення безпеки руху на дорогах України, а не декларативних заходів, які зараз спостерігаються у законодавстві. Їхні вимоги: зменшити ліміт швидкості у місті до європейського стандарту 30/50 км/год та встановити штрафи за перевищення швидкості понад 10%, а при кожній новій реконструкції створювати насправді безпечні умови для проїзду велосипедистів та проходу пішоходів.

„На українських дорогах щодня гине 1 велосипедист і 5 пішоходів, а травми отримують 4 велосипедисти та 27 пішоходів. І найчастішою причиною ДТП з постраждалими є перевищення швидкості водіями автомобілів. У статистиці ДАІ за 2012 рік бачимо: від перевищення швидкості загинули 1 742 особи, травмовано 10 063. Це – левова частка усіх смертельних та травматичних ДТП”, – заявив організатор передачі петиції за безпеку руху, активіст Асоціації велосипедистів Києва Антон Вакуленко.

У Європі ліміт швидкості у містах уже давно встановлений на рівні 50 км/год. Саме таке обмеження швидкості руху у містах, а у густонаселених районах міст – навіть 30 км/год, призвело до зниження смертей від ДТП на 9%. Науково доведено, що у разі наїзду на пішохода чи велосипедиста при такій швидкості, у останніх є шанси вижити. При наїзді на швидкості понад 50 км/год ці шанси зменшуються до нуля.

„В Україні ж бачимо ліміт швидкості на рівні 80 км/год. Всі водії знають, що можна безкарно перевищувати дозволену швидкість на 20 км/год, і за це їм буде тільки попередження. Цю норму необхідно терміново змінювати – штрафувати за перевищення на 10% від дозволеної швидкості. Бо при швидкості уже 55 км/год шансів вижити у збитих не лишається”, – каже Антон Вакуленко.

„Не швидкість автомобілів, а цінність людського життя має бути основою транспортної політики країни та міст. Саме тому при будівництві і реконструкції розв’язок та доріг необхідно обов’язково продумувати, як тут будуть рухатися велосипедисти, як переходитимуть пішоходи, як переїжджатимуть люди з інвалідністю. І якщо задля безпечного переходу людей потрібно звузити смуги і зменшити швидкість машин – це потрібно зробити. Бо життя людей важливіше за швидкість та пропускну здатність”, – заявив учасник акції Ігор Тищенко, координатор коаліції „За доступний громадський простір”.

Більшість державних та місцевих заходів, що декларуються як „задля підвищення безпеки руху”, не вирішують питання надмірної швидкості автомобілів, а отже, насправді не підвищують безпеку руху. Наприклад, зареєстрований нещодавно законопроект щодо зобов’язання велосипедистів носити світловідбивні жилети – це просто перевалювання відповідальності на жертв, і така декларативна міра не може реально покращити безпеку руху. Наприклад, для пішоходів подібна норма (носити світловідбивні елементи в одязі) діє уже кілька років, тим не менш, статистика ДТП за участі пішоходів показує, що вона не вирішує питання реальної безпеки: з моменту запровадження цієї норми смертність та травмованість пішоходів у ДТП збільшується.

Контакти:
Антон Вакуленко,
активіст Асоціації велосипедистів Києва,
097 919 54 82

Iгор Тищенко,
координатор коаліції „За доступний громадський простір”,
093 487 68 53

Експерти з транспортних питань:

Ксенія Семенова,
координаторка Українського інформаційного центру велотранспорту,
067 253 18 43

Віктор Козоріз,
координатор громадської спілки захисту пішоходів “За безпеку пішоходів!”,
050 201 93 59

Текст вело-петиції 2013 за безпеку руху

Фото з сайту УНН

інші цікаві матеріали

Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год. Постанова №883 «Про внесення змін до

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

Координатори Асоціації велосипедистів Києва провели серію воркшопів для учасників освітнього табору для велоактивістів з усієї України Bike Camp, який пройшов 4-6 серпня в місті Яремче