{jcomments on}В рамках міського проекту “Київ самобутній”, який має на меті “збереження, відновлення і створення єдиного публічного простору Подолу і Дніпровських схилів” (цитата з сайту проекту), Асоціацію було запрошено на зустріч з розробниками пішохідно-туристично-велосипедної складової по Подолу, представниками та представницями ТОВ “Проектгенплан”.

Велосипедна складова містила в собі велосипедні маршрути, які мають бути цікавими та зручними як для киян, так і стати частиною туристичної інфраструктури Подолу.

Копия DSCN0144

На зустрічі Асоціація озвучила наступні пропозиції:

1. не прокладати маршрути Андріївським узвозом та Пейзажною алеєю через щільний пішохідний рух. Заборони рухатись цими ділянками немає, але додатковий потік велосипедистів не додасть комфорту та приємного досвіду ані пішоходам, ані велосипедистам.

2. не створювати виділені шляхи для велосипедистів (велодоріжки або велосмуги), натомість зробити цю частину міста зоною з обмеженням швидкості руху 30 км/год. Це дозволить велосипедистам безпечно рухатись у загальному потоці з автомобілями і не забирати цінний простір вузьких вулиць у пішоходів, а також підвищить безпеку руху пішоходів на усіх нерегульованих перехрестях Подолу.

3. двосторонню велодоріжку пропонується зробити лише на бульварній частині між Верхнім та Нижнім Валом разом з організацією з’їздів/заїздів з бічних вулиць та безперешкодного проїзду уздовж всієї довжини бульвару, а також організувати велодоріжки на Володимирському узвозі.

4. за межами щільної забудови пропонується розглянути варіанти прокладення двосторонніх велосипедних доріжок уздовж Набережно-Хрещатицької (одна на пішохідній частині біля Дніпра, а інша на тротуарі на забудованій стороні вулиці) і забезпечити можливість для мешканців Оболоні та Троєщини безперешкодно потрапити на Поділ чи далі у центральну частину міста. Переходи під Набережно-Хрещатицькою мають бути забезпечені похилими рампами, а у разі технічної неможливості, зручними пандусами.

5. при проектуванні транспортної розв’язки на розі Набережно-Хрещатицької та Валів забезпечити безпечний та безперешкодний рух велосипедистів та пішоходів (без зайвої необхідності рухатись сходами, чітка навігація і т.п.)

6. у разі, якщо вул. Сагайдачного буде пішохідною, забезпечити доступ та проїзд вулицею велосипедистів.

7. усі односторонні вулиці мають бути відкритими для двостороннього проїзду велосипедистів. цей безпечний метод скорочення шляхів велосипедистів широко застосовується в інших країнах.

8. продумати місце розташування та інформацію для дороговказів для велосипедистів до основних місць призначення, наприклад, Контрактова площа, Фролівський монастир і т.п. Ця система може поєднуватись з мережею туристичних показчиків.

Розробники концепції наполягали на необхідності представлення мапи веломаршрутів. Із застереженням, що ці маршрути не обов’язково мають прокладатись як відокремлена велоінфраструктура, Асоціація запропонувала напрямки вул. Десятинна – Володимирська – Велика Житомирська – Львівська пл. – Смірнова-Ласточкіна. Від Валів йтиме кілька напрямків: Воздвиженська і пішки Андріївським узвозом пройти на Контрактову або повернутись на Десятинну, або від Житнього ринку через Житньоторзьку, повз храм Миколи Притиски, Фролівський монастир на Контрактову і далі через Сагайдачного і Поштову фунікулером у парк Володимирська гірка або Володимирським узвозом. У парку у майбутньому має з’явитись вело-пішохідний міст, через який маршрут може продовжитись у Хрещатий парк і далі дніпровськими схилами.

У якості місць організації велопрокату запропоновані: верхній вихід фунікулеру, район зупинок трамваїв на Контрактовій та початок Набережного шосе, де було демонтовано трамвайну колію.

Єдиними місцями, де запропоновано організувати муніципальні велопарковки (облаштовані коштом міста) в межах території: біля виходів з метро Контрактова площа та на площі перед фунікулером. Облаштування решти велопарковок пропонується залишити власникам кав’ярень та ресторанів.

Окрім велосипедної частини, Асоціація також висловила рекомендації щодо загальних транспортних змін:

– організувати наземний пішохідний перехід на перехресті вул. Костянтинівської та Валів

– організувати транспортний вузол, звідки відправляється увесь наземний громадський транспорт, наприклад в зоні поблизу трамвайних зупинок “Контрактова площа”

– продумати обмежену кількість організованих кишень для паркування уздовж вулиць та унеможливити паркування на тротуарах

На зустрічі не обговорювались конкретні механізми реалізації, наразі, це не є завданням концепції.

ТОВ “Проектгенплан” обіцяли передати чернетку концепції на ознайомлення Асоціації до її затвердження.

Серед тез, озвучених на зустрічі, які викликали серйозне занепокоєння – плани організувати паркування 1000 автомобілів на прилеглих до Контрактової площі вулицях, розмови про організацію руху односторонніми вулицями на усій території Подолу (зазвичай, це підвищує середню швидкість руху авто та, відповідно, небезпеку для пішоходів та велосипедистів), винести трамвай з Контрактової.

Коментарі та зауваження щодо організації руху велосипедистів на Подолі, та особливо щодо рекомендованих велосипедних туристичних маршрутів, вітаються. Асоціація запропонувала перший варіант, проте це не означає, що він у повному обсязі охоплює можливі рішення.

інші цікаві матеріали

Міжнародна конференція Велофорум-2017 на тему “Велосипед як каталізатор змін у містах” пройшла 6-8 жовтня в Миколаєві, зібравши більш як 100 учасників та учасниць з 24

Проект постанови Кабінету міністрів України, якою дозволена швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах зменшується з 60 до 50 км/год лише вдень, погоджено без змін

У Міністерстві інфраструктури України підтримали пропозиції до Транспортної стратегії України 2030, розроблені Українською велосипедною мережею за участю Асоціації велосипедистів Києва. 22 травня 2017 року в Міністерство